مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی:
مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: از 41 هزار واحد مسکن مهر استان 30 هزار مسکن به متقاضیان تحویل داده شده است و سایر آنها امسال و 6 ماهه سال آینده واگذار می‌شود.
کد خبر: ۵۱۲۴۲۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۹ 22 October 2017

به گزارش تابناک آذربایجان غربی: از ابتدای اجرای طرح ملی خانه‌دار کردن مردم، احداث حدود 41 هزار واحد مسکن مهر در شهرهای بالای 25 هزار نفر استان در قالب‌های مختلف صورت گرفته که از این تعداد 30 هزار واحد آن به متقاضیان تحویل داده شده است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون 11 هزار واحد از مساکن مهر در دست اجرا هستند که از این تعداد در حدود سه هزار واحد آن به دلیل مشکلات موجود در اجرای این

پروژه‌ها فاقد متقاضی هستند و براساس برنامه‌ریزی تا پایان امسال در حدود پنج هزار واحد باقی مانده به پایان رسیده و چهار هزار دیگر از این مساکن نیز در 6 ماهه نخست سال آینده تحویل متقاضیان داده خواهد شد.

مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان در خصوص واحدهای مسکن مهر مهاباد نیز گفت: در شهرستان مهاباد پنج هزار و 300 واحد مسکن مهر در قالب شرکت تعاونی‌ وجود دارد که به دلیل مشکلاتی همچون معارضان محل احداث این مساکن و بلند مرتبه‌سازی‌های این پروژه‌ها، پایان و واگذاری این مساکن به تاخیر افتاده است.

وی خاطر نشان کرد: از 13 شهرستان استان که پروژه مساکن مهر در آن به اجرا در آمده است، ساخت و تحویل مساکن مهر در 10 شهرستان امسال به پایان خواهد رسید و تکمیل پروژه مهر سه شهرستان دیگر استان از جمله مهاباد، ارومیه و سردشت سال آینده صورت خواهد گرفت.

تقی دخت گفت: با هدف از میان برداشتن مشکلات پیش‌روی ساخت این مساکن برنامه‌ریزی ویژه‌ای از سوی شورای تامین مسکن استان صورت پذیرفته تا ساخت و اتمام مساکن مهر این سه شهر نیز با شتاب بیشتری به اجرا رسد.

وی در زمینه مشکل اصلی پیش روی طرح‌های مسکن مهر بیان کرد: عمده مشکلات مسکن مهر مهاباد صورت نگرفتن پروژه‌های زیربنایی در محوطه این مساکن است که با مساعدت فرماندار مهاباد و تهیه مصوبات این جلسه قرار است تا شرکت‌های خدمات‌رسان نیز وارد محوطه شده و خدمات زیربنایی خود را در این مساکن آغاز کنند.

مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان خاطرنشان کرد: پیش‌بینی شده است که با همکاری ادارات خدمات‌رسان و همت و تلاش بیشتر شرکت‌های تعاونی مسکن مهر یک هزار و 300 واحد مسکن مهر مهاباد تا ایام دهه مبارک فجر امسال تحویل متقاضیان شود و سایر آنها نیز که در حدود 800 واحد است سال آینده به اتمام خواهد رسید.

وی در زمینه نحوه برخورد با هیئت‌ مدیره‌هایی که در اتمام پروژه‌های مساکن مهر تعلل کرده‌اند نیز اظهار داشت: در این رابطه بر اساس تصمیمات شورای تامین مسکن استان، اداره کل تعاون متعهد شده است که ضمن برگزاری جلسه با هیئت مدیره‌های مساکن مهر که در به اجرا در آوردن پروژه‌ها تعلل کرده اند، علت را ریشه‌یابی و حل و فصل کرده و در صورتی که حل این مشکلات از سوی این هیئت‌ها به سرانجام نرسد، به تغییر اعضاء این هیئت‌ها منجر خواهد شد تا بدین طریق این مشکلات و کم کاری‌ها به پایان رسد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار