فیض قربانی در گفتگو با تابناک:
کارشناس مسئول باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: گهواره از مناطق مستعد باغبانی و یکی از قطب های تولید سیب درختی استان کرمانشاه است و در حال حاضر 1800 هکتار باغ می باشد که از این سطح 800 هکتار باغات سیب می باشد.
کد خبر: ۵۱۲۴۶۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۹ 22 October 2017
مهندس فیض قربانی گفتگو با  درخبرنگار خبرگزاری تابناک افزود: عملکرد باغات سیب گهواره  15 تن در هکتار بوده و سالانه 12 هزار تن سیب از بخش گهواره تولید و ضمن مصرف در داخل استان، به سراسر کشور صادر می شود.

ویخاطر نشان کرد: در شهررستان گهواره  محصولات باغی دیگری از جمله گردو، انگور، بادام و انواع هسته داران تولید می گردد اما عمده محصول آن سیب درختی و گردو است.

قربانی تصرح کرد: در حال حاضر بخش گهواره از دو منبع آبی سد زمکان و آزادی برخوردار بوده که برای توسعه باغات این مناطق ظرفیت خوبی را فراهم آورده است.

کارشناس مسئول باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اظهار  داشت:  اجرای سیستم های نوین آبیاری برای توسعه باغات بسیار مورد توجه بوده به صورتی که تا پایان سال جاری 1570 هکتار از اراضی دالاهو تحت پوشش سیستمهای نوین آبیاری قرار گرفته است.

وی ابراز داشت: برنامه اجرای 1200 هکتار ازاراضی تحت پوشش سیستمهای نوین آبیاری در برنامه شهرستان بوده که 600هکتار در زیر دست سد زمکان و 600 هکتار نیز زیر دست سد آزادی برای اجرا در باغات برسد.

کارشناس باغبانی سازمان جهادکشاورزی اضافه کرد: برای ایجاد و توسعه باغات جدید در شهرگهواره 300 هکتار سیستم های آبیاری نوین جزو برنامه های آتی این سازمان می باشد.

گفتنی است مزیت آفتاب داغ، خاک مناسب باغی، منابع آبی کافی زمینه را برای تولید محصولات باغی با طعم و کیفیت مناسب در بخش گهواره ایجاد کرده به گونه ای که سیب درختی گهواره بدلیل طعم و عطر خاص در سراسر کشور به همین نام شناخته شده است.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار