مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت:برگزاری سوگواره علمدار کربلا برای چهارمین سال پیاپی در مرکز این استان، نقش مهمی در راستای ترویج فرهنگ ائمه اطهار (ع) و توجه نسل جوان به شخصیت علمدار کربلا حضرت ابوالفضل (ع) دارد.
کد خبر: ۵۱۲۴۶۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸ 22 October 2017

 به گزارش تابناک ایلام؛علی محمدنیاکان در نشست هماهنگی برگزاری مراسم اختتامیه چهارمین سوگواره ملی علمدار کربلا با بیان اینکه استان ایلام امروز به ‌عنوان دروازه عتبات عالیات مورد توجه اقشار مختلف مردم برای تردد زوار حسینی قرار دارد، افزود: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد امروز به یکی از بال‌های مهم و تأثیرگذار فرهنگ و ارشاد اسلامی با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، دینی و مذهبی تبدیل‌ شده‌اند .

محمدنیاکان اضافه کرد: باید تلاش شود که مراسم اختتامیه سوگواره علمدار کربلا به بهترین نحو ممکن و باشکوه‌تر از گذشته در مرکز این استان که هم‌زمان با اربعین حسینی میزبان زوار عتبات عالیات برگزار شود و در این راستا همکاری و حمایت‌های لازم انجام خواهد شد .

حجت‌الاسلام و المسلمین «علی چراغی‌پور» مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، نیز در این نشست، اظهار کرد: هم‌زمان با اربعین حسینی در سال جاری برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی در سطح کانون‌های مساجد و در راستای پذیرایی و استقبال از زوار حسینی برگزار می‌شود .

چراغی پور با بیان اینکه سوگواره ملی علمدار کربلا برای چهارمین سال متوالی به میزبانی استان ایلام برگزار می‌شود، تصریح کرد: از زمان اعلام فراخوان این سوگواره از شهریورماه سال جاری تا پایان مهلت ارسال آثار بیش از 550 اثر به دبیرخانه این سوگواره در استان ارسال ‌شده است .

وی با بیان اینکه بیش از 110 نفر از شاعران جوان و اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور از 25 استان کشور در این سوگواره مشارکت داشته‌اند، یادآور شد: مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان با حضور مسئولان کشوری، استانی و مهمانانی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شاعرانی از کشور همسایه عراق برگزار می‌شود .

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام یادآور شد: تمهیدات لازم برای برگزاری مراسم اختتامیه این سوگواره در ایلام فراهم ‌شده و 18 نفر از برگزیدگان این سوگواره در بخش‌های شعر نو، شعر کلاسیک، بخش ویژه در استان حضور خواهند یافت .

چراغی‌پور بیان کرد: کارگاه تخصصی نقد و بررسی شعر آیینی با حضور یکی از اساتید برجسته کشوری نیز در حاشیه برگزاری مراسم اختتامیه سوگواره برگزار می‌شود و پیام یکی از مراجع عظام تقلید و پیام مقام عالی وزارت نیز خطاب به این سوگواره در مراسم اختتامیه قرائت می‌شود.

 

ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار