مدیر جهادکشاورزی شهرستان تکاب گفت:امسال برای نخستین بار بیش از ۲۰۰ تن سیب درختی از باغداران تکاب خریداری می‌شود.
کد خبر: ۵۱۳۱۸۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷ 23 October 2017
به گزارش تابناک آذربایجان غربی:افشاری نژاد مدیر جهادکشاورزی شهرستان تکاب اظهار کرد: آب و هوای سرد و کوهستانی و همچنین سرمای مطبوع پائیزی موجب شده است تا سیب تولید شده در باغ‌های تکاب از کیفیت و مرغوبیت بالایی برخوردار بوده و ماندگاری بیشتری داشته باشد.
وی با اشاره به آغاز فصل برداشت سیب درختی از باغ‌های این شهرستان، گفت: امسال ۳۰ هزار تن انواع سیب درختی از باغ‌های تکاب برداشت می‌شود.
افشاری نژاد با بیان اینکه سال گذشته ۲۵ هزار تن سیب درختی از باغات تکاب برداشت شده بود، افزود: از مجموع یک هزار و ۷۷۰ هکتار از باغ‌های میوه تکاب در حدود ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار، ارقام مختلف سیب درختی کاشت شده است.
وی اظهار کرد: در تکاب بیش از هفت هزار نفر بهره بردار کشاورزی مشغول به فعالیت هستند و سالانه بیش از ۱۰۰ هزار تن انواع محصولات زراعی، باغی و دامی در این شهرستان تولید می‌شود.
این مسئول تصریح کرد: نبود سردخانه مجهزو معرفی نشدن سیب درختی مرغوب و با کیفیت تکاب دربین مردم از مهمترین مشکلات باغداران منطقه است.
رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان تکاب نیز در زمینه خرید توافقی سیب از باغداران گفت: برای حمایت از باغداران و شناسایی و معرفی محصول با کیفیت سیب درختی در تکاب، امسال برای نخستین بار خرید سیب با قیمت توافقی از باغداران منطقه توسط اتحادیه شرکت‌های تعاون روستایی تکاب آغاز شده است.
پرویز سلطانی افزود: بر این اساس سیب درختی تولید شده در باغ‌های تکاب با قیمت توافقی از کشاورزان منطقه خریداری شده تا با حمایت از باغداران، با ذخیره سازی و نگهداری سیب درختی مرغوب تکاب در سردخانه‌های مجهز آذربایجان غربی، کیفیت و ماندگاری سیب تکاب حفظ شود.
وی بیان کرد: خرید سیب درختی به صورت توافقی از باغداران تکاب موجب تثبیت قیمت خرید از کشاورزان، جلوگیری از فعالیت سودجویان و آمادگی برای عرضه میوه و تنظیم بازار شب عید خواهد شد.
این مسئول ادامه داد: امسال برای نخستین بار بیش از ۲۰۰ تن سیب درختی از باغداران تکاب خریداری می‌شود.
لازم به ذکر است که سطح باغات و بین باغات این شهرستان در نقشه برداری جدید توسط، ستاد احیای حوزه آبریز دریاچه ارومیه حدود چهار هزار هکتار برآورد شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار