رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی:
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: یکی از اقدامات جدی و مهم در کشور و به تبع آن در استان آذربایجان‌غربی، اجرای برنامه جامع توسعه فعالیت‌های روستایی است که در این رابطه دولت 1.5 میلیارد دلار برای آن اختصاص داده است.
کد خبر: ۵۱۳۱۹۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸ 23 October 2017
به گزارش تابناک آذربایجان غربی،

جعفرصادق اسکندری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار  در ارومیه، با اشاره به اینکه یکی از اقدامات جدی و مهم در کشور و به تبع آن در استان ، اجرای برنامه جامع توسعه فعالیت‌های روستایی است که در این رابطه دولت 1.5 میلیارد دلار برای آن اختصاص داده است افزود: این برنامه می‌تواند در شهرهای مرزی آذربایجان‌غربی به خوبی اجرا شود.

وی تصریح کرد: در این رابطه در برخی کشورهای دنیا موضوع"یک روستا یک طرح"به تناسب نوع فعالیت و مسائل جغرافیایی در آن، طرحی تعریف شده در حالی که در آذربایجان‌غربی موضوع"هر بخش یک طرح"مطرح شده است.

روستاهای مرزی آذربایجان غربی برای اشتغال زایی ساماندهی می شوند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با تاکید بر ساماندهی روستاهای مرزنشین استان افزود: در این رابطه برای هر دهستان یک طرح به تصویب رسیده و براساس اعلام وزارت متبوعه، اگر زیرساخت‌های روستایی فراهم شود، ناحیه صنعتی نیز در آن ایجاد می‌شود.

وی بیان کرد: در این زمینه نیز در شهرستان‌های پیرانشهر و سردشت پیشنهاد شده که همانند مناطق آزاد و یا مناطق ویژه اقتصادی، برای شهرک‌ها و نواحی صنعتی، معافیت ویژه قائل شده تا یک سرمایه‌گذار بتواند به سهولت و با اطمینان خاطر به فعالیت‌های سرمایه‌گذاری خود بپردازد.

اسکندری گفت: هم اکنون مناطق روستایی شهرستان سردشت در بخش فرش مشغول بوده و می‌توان از این ظرفیت برای اشتغال‌زایی مطلوب استفاده کرد و از سوی دیگر شهرستان چالدران قطب تولید سیب‌زمینی و لبنیات بوده و برای مثال می‌توان با ایجاد تعاونی تولیدکنندگان لبنیات در آن، با برند خاصی به تولید پرداخت و در نتیجه به بازاریابی و بازارسازی و فروش آنها اقدام کرد.

روستاهای مرزی استان از مجوز ایجاد ناحیه صنعتی برخوردار می شوند

وی اظهار داشت: بنابراین مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران نیز اعلام کرده که اگر هر روستایی پس از تهیه زیرساخت‌های لازم در آن، همچون راه دسترسی، آب، برق و گاز، اعلام آمادگی کند، به آنها مجوز ایجاد ناحیه صنعتی داده می‌شود تا از مزایای مربوط به معافیت بهره‌مند شوند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی در ادامه با بیان اینکه امسال تعهد دولت برای ایجاد اشتغال در حوزه صنعت، معدن و اصناف 970 هزار نفر است گفت: سهم استان نیز 14 هزار نفر بوده و برای تحقق این امر باید طرح‌های تولیدی مورد توجه قرار گرفته و علاوه بر آن به موضوع فرش دستباف نیز توجه کرد.

وی تصریح کرد: پس برای این مهم باید ضمن احیای واحدهای راکد، به طرح‌های بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی نیز اهتمام داشته و در حوزه‌های تولید، معدن، خدمات بازرگانی و صنوف فعالیت داشت.

زمان ثبت نام واحدهای تولیدی آذربایجان غربی در سایت بهین یاب تا 15 آبان

اسکندری همچنین با بیان اینکه واحدهای تولیدی و معدنی استان تا روز 15 آبان ماه فرصت دارند تا در سایت بهین‌یاب ثبت نام کنند افزود: باید واحدهای تولیدی و معدنی استان نسبت به ثبت نام در این سایت جدی بوده و در مهلت مقرر نسبت به ثبت نام برای گرفتن تسهیلات اختصاصی اشتغال اقدام کنند.

وی بیان کرد: پس از 15 آبان یعنی از 16 آبان نیز این سامانه برای واحدهای صنفی فعال شده و بنابراین باید واحدهای صنفی از امروز تا 15 روز، به پایش واحدها و اطلاعات خود بپردازند تا در موعد مقرر بتوانند به ثبت نام بپردازند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه بیشترین میزان اشتغال استان در حوزه اصناف است اظهار داشت: هم اکنون در کنار واحدهای تولیدی، واحدهای صنفی تولیدی قدرتمندی نیز در آذربایجان‌غربی فعال بوده که همزمان با واحدهای صنعتی، معدنی و تولیدی در ایجاد اشتغال و تولید نقش‌آفرین هستند و حتی با حداقل تزریق منابع مالی می‌توانند در اقتصاد نقش آفرین باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار