دولت سعودی نخستین کشوری در جهان است که به یک روبات تابعیت کشور خود را اعطا کرده است. این اقدام در حالی است که بر اساس آمارها عربستان سعودی یکی از بدترین کشورها در زمینه وضعیت حقوق و آزادی های مدنی و اجتماعی است.
کد خبر: ۵۱۶۰۷۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۹ 29 October 2017

دولت عربستان سعودی برای نخستین بار در جهان، به یک روبات انسان نمای زن به نام "سوفیا" تابعیت سعودی اعطا کرد.

به گزارش عصر ایران به نقل از وب سایت "دیلی میرور" در کشوری که مساله حقوق زنان به عنوان یکی از قابل مناقشه ترین موضوعات حقوق بشری است، اعطای تابعیت سعودی به یک روبات انسان نمای زن، تعجب بسیاری از ناظران را برانگیخته است.

این اقدام دولت سعودی در راستای برنامه های بلندپروازانه دولت جدید سعودی در اعمال اصلاحات بنیادی اجتماعی و اقتصادی صورت می گیرد که در راستای آن تا کنون محدودیت اتومبیلرانی برای زنان برداشته شده و برای نخستین بار آوازخوانی زنان از تلویزیون دولتی سعودی پخش شده است.

دولت سعودی نخستین کشوری است که به یک روبات تابعیت خود را داده است.

اعطای تابعیت به "سوفیا" بحث های داغی را در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی سعودی و جهان برانگیخته است. بسیاری به طنز و شوخی نوشته اند این روبات انسان نما با دریافت تابعیت سعودی بسیار بیش از زنان سعودی از حق و حقوق برخوردار خواهد بود.

دولت سعودی با اعطای تابعیت به سوفیا در نظر دارد این کشور را به عنوان یکی از پایگاه های اصلی توسعه هوش مصنوعی در خاورمیانه تبدیل کند که در راستای برنامه بلندپروازانه "عربستان 2030 " است.

محمد بن سلمان ولیعهد جوان سعودی با تهیه برنامه بلندپروازانه توسعه اقتصادی و اجتماعی "دورنمای عربستان 2030 "درنظر دارد از وابستگی به نفت کاسته و توسعه ای همه جانبه و متوازن را به پیش ببرد.

مراسم اعطای تابعیت به سوفیا دیروز در جریان یک کنفرانس تجاری در ریاض به این روبات انسان نما برگزار شد.

سوفیا پس از اعلام اعطای تابعیت سعودی در سخنانی دریافت این حق را مایه افتخار خود دانست و از آن استقبال کرد.

سوفیا

برای نخستین بار در جهان؛ اعطای تابعیت سعودی به یک روبات زن!

دولت سعودی در حالی به سوفیا تابعیت کشور خود را اعطا کرده که بر اساس آمارها این کشور یکی از بدترین کشورها (در جمع یکی از 10 بدترین کشور) در زمینه وضعیت حقوق و آزادی های اجتماعی و  مدنی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار