نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: با اتحاد مردم و مسئولان و با مدیریت منابع آبی می توانیم از مرگ دریاچه جلوگیری کنیم.
کد خبر: ۵۱۹۷۸۶
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰ 05 November 2017
به گزارش تابناك آذربايجان غربي،

هادی بهادری، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گفت: وزیر پیشنهادی نیرو که چند روز قبل از سوی نمایندگان مجلس رای اعتماد گرفت، فردی است که حوزه تخصصی وی «آب » است و در مجامع بین المللی نیز شناخته شده هستند اما در برنامه های وی، فصل جداگانه ای درباره احیا دریاچه ارومیه مشاهده نمی شود.

وی افزود: البته درباره لزوم توجه ویژه به تالاب ها و حق آبه محیط زیست مباحثی دربرنامه های اردکانیان انجام شده است که می شود از این منظر امیدوار بود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه آیا نمایندگان استان های آذربایجان غربی و شرقی با وزیر نیرو درباره دریاچه ارومیه دیدار و تعامل خواهند داشت، اظهار کرد: درباره دریاچه ارومیه، مهمتر از دیدار اتحاد میان نمایندگان است که باید در فضای عمومی تجلی پیدا کند و اگر این اتحاد به طور کامل محقق شد و پرسشگری درست از سوی افکار عمومی در جامعه مطرح شد، به طور قطع دیدار با وزیر نیرو هم همراه با موفقیت خواهد بود.

بهادری، درباره وضعیت ستاد احیای دریاچه ارومیه و برنامه این ستاد برای احیای دریاجه ارومیه، گفت: ما که هر وقت از برنامه ها می پرسیم، آقایان پای بی پولی را پیش می کشند، همتی بالا برای احیا دریاچه ارومیه نیاز است که بر مشکلات غلبه کند.

این مسئول اضافه کرد: برخی پروژه های مهم مانند سد سیلوه هم مراحل نهایی خود را طی می کنند که باید تلاش کنیم هرچه سریعتر به بهره برداری برسند تا دریاچه ارومیه در مسیر احیا قرار گیرد.

وی، با اشاره به کاهش بارندگی ها اشاره کرد و افزود: در ماه آبان هستیم و هنوز بارشی در استان مشاهده نکرده ایم، این وضعیت نگران کننده است، اگر شاهد بارش های  مناسبی نباشیم، نه فقط دریاچه ارومیه که کشور در آتش بی آبی خواهد سوخت و در این شرایط باید مدیریت منابع آب با دقت و حساسیت بیشتری پیگیری شود.

منبع/شبستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار