رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: امسال مجوز ۵۷ نفر برای عضویت در هیئت علمی دانشگاه‌های استان گرفته شده است.
کد خبر: ۵۲۱۴۰۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲ 08 November 2017

به گزارش تابناک آذربایجان غربی: جواد آقازاده در نشست خبری که شب گذشته در سالن جلسات ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی برگزار شد، با بیان اینکه مجوز استخدام ۵۰۰ نفر در بیمارستان‌های تازه تاسیس اخذ شده است، اظهار کرد: امسال مجوز ۵۷ نفر را برای عضویت در هیات علمی دانشگاه‌های استان گرفته شده است.

وی با بیان اینکه برای ارتقای شاخص‌های سلامت در آذربایجان‌غربی برنامه‌های کوتاه مدت، میان‌مدت و بلندمدت طراحی شده است، تصریح کرد: در مدت چهار سال گذشته خانه‌های بهداشت از لحاظ تجهیزات و استقرار بهورزها ارتقا یافته، محل اسکان پزشکان مجهزتر و سیستم بهداشتی مراکز ارتقا یافته است.

این مقام مسئول با بیان اینکه با ایجاد مراکز بهداشت سلامت و خانه‌های بهداشت ۴۵۰ هزار نفر در مناطق حاشیه شهرها تحت پوشش قرار گرفتند، ادامه داد: در یک سال گذشته ۱۸۳ خانه بهداشت به بهره‌برداری رسیده است و برای ۵۳۳ واحد خانه بهداشت هدف‌گذاری شده که ۱۳۰ واحد آن آماده افتتاح است.

وی با اشاره به افتتاح اورژانس مهاباد در فاز اول و خوی، اضافه کرد: با افتتاح طرح‌ها در استان تخت‌های ویژه به ۱۰۲ مورد افزایش یافته و  برای تشویق زنان به زایمان طبیعی در مجتمع خدمات سلامت باروری مادر ارومیه واحدهای LDR ایجاد شده است که در آن در سه مرحله پیش از زایمان، در حین زایمان و پس از زایمان به مادران باردار خدمت ارائه می‌شود.

آقازاده با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی استان جزء هفت دانشگاه برتر ایران است، عنوان کرد: این جایگاه پس از ارتقای شاخص‌هایی مانند کاهش مرگ و میر نوزادان به ۱۲ مورد، کاهش میزان بروز تب مالت در استان، افزایش شاخص مدیریت پسماند به ۱۰۰ درصد، افزایش شاخص مراقبت‌های بهداشتی، افزایش شاخص دسترسی به نیروی انسانی، کاهش مرگ و میر مادران در حین زایمان و ... به دست آمده است.

وی با اشاره به تمرکززدایی که در استان صورت گرفته است، بیان کرد: پس از سال ۹۳ شهرستان‌های آذربایجان‌غربی نیز در کنار مرکز استان به دستگاه‌هایی چون MRI، سی‌تی اسکن، دستگاه آنژیوگرافی، تخت‌های ICU، آندوسکوپی، سونوگرافی و ... مجهز شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در ارتباط با اینکه برخی از شکست طرح تحول سلامت خبر می‌دهند، گفت: این طرح در ابتدا با حمایت مالی و معنوی خوبی از سوی دولت رو به رو بود و برای این منظور حمایت‌های خوبی را نیز از سوی سایر نهادها جذب کرد ولی بعدها با کاهش اعتبار گسترش و جاافتادگی این طرح با مشکل مواجه شد که با تامین منابع مالی پایدار نیز این مشکل رفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه فروش قرص و دارو در عطاری‌ها طبق قانون غیرقانونی است، یادآور شد: در پروسه نظارت با ۷۰ درصد عطاری‌ها به مشکل برخورد می‌کنیم چرا که آنان حق فروختن و عرضه گیاهان دارویی را ندارند و به کمک نیروی انتظامی و سازمان صنعت، معدن و تجارت با این عطاری‌ها برخورد می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار