دبیر هیات شمشیربازی آذربایجان‌غربی گفت: دو تن از شمشیربازان ارومیه‌ای به مسابقات جام‌جهانی اعزام می‌شوند.
کد خبر: ۵۲۲۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷ 10 November 2017

به گزارش تابناک آذربایجان غربی:شهریار نوبخت دیروز با اشاره به اینکه دو تن از شمشیربازان ارومیه‌ای به مسابقات جام جهانی اعزام می‌شوند اظهار کرد: در این زمینه"طاهر عاشوری"جزو نفرات تیم ملی به مسابقات جام جهانی که در شهر"لیدنانو" ایتالیا برگزار می‌شود، در رشته اپه شرکت می‌کند.

وی تصریح کرد: این مسابقات از 26 تا 28 آبان ماه برگزار شده و در دو روز نخست، مسابقات انفرادی و در روز پایانی مسابقات تیمی شمشیربازی برگزار می‌شود.

دبیر هیات شمشیربازی آذربایجان‌غربی افزود: علاوه بر آن مسابقات جام جهانی بانوان در کلاس A در روزهای 19 تا 21 آبان برگزار شده و"سکینه نوری"به عنوان یکی از شمشیربازان تیم ملی در مسابقات چین شرکت می‌کند.

وی در ادامه با بیان مشکلات ورزش شمشیربازی بیان کرد: متاسفانه مرکز تامین و توزیع مجاز وسایل شمشیربازی وجود نداشته و به صورت متفرقه و با مشکلات فراوان تهیه می‌شود.

نوبخت گفت: از سوی دیگر با توجه به نزدیکی بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتای اندونزی و شانس حضور چهار شمشیرباز ارومیه‌ای همانند هادی رضوی‌نیا، طاهر عاشوری، سکینه نوری و الهه قهرمانی در این مسابقات سرنوشت‌ساز که نقش فراوانی در آینده ورزشی آنان دارد، مسئولان باید به این مسئله توجه کرده و وسایل و امکانات لازم برای حضور ورزشکاران استان در مسابقات بین‌المللی را فراهم کنند.

وی با تاکید بر لزوم تامین هزینه‌های آمادگی ورزشکاران ملی‌پوش آذربایجان‌غربی تصریح کرد: از سوی دیگر اختصاص مربیان سطح بالا و ترجیحا خارجی و استفاده از اساتید مجرب برای ارتقاء سطح آمادگی علمی و تخصصی ملی‌پوشان از سایر مواردی است که باید بدان توجه داشت.

دبیر هیات شمشیربازی آذربایجان‌غربی با تاکید بر اختصاص حقوق ثابت با توجه به بیکاری و نداشتن درآمد ملی‌پوشان افزود: از سوی دیگر برگزاری اردوهای آمادگی به ویژه با کشورهای توانمند همسایه به صورت رفت و برگشت لازم و ضروری است.

وی با اشاره به اینکه مشکلاتی با آموزش و پرورش برای استعدادیابی این رشته ورزشی وجود داشته و باید برای آن فکری اندیشیده شود، بیان کرد: بی‌شک شمشیربازی یک رشته مفرح، مهیج و المپیکی بوده و دارای جذبه‌های فراوانی است و از سوی دیگر با توجه به اینکه آذربایجان‌غربی هم‌اینک قطب شمشیربازی کشور بوده و حفظ این وضعیت نیازمند حضور نونهالان و نوجوانان مستعد و باانگیزه است، بنابراین باید زمینه فعالیت علاقه‌مندان این ورزش را فراهم کرد.

نوبخت با تاکید بر لزوم حمایت شهرداری و شورای اسلامی شهر و سایر دستگاه‌های اجرایی در تامین مالی و ارائه خدمات امکانات تحت اختیار گفت: در این زمینه باید وسایلی مانند خودرو، اسکان و اماکن تفریحی و رفاهی را در راستای کاهش هزینه‌ها و بهبود فعالیت‌ها در اختیار هیات‌های ورزشی قرار دهند.

دبیر هیات شمشیربازی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: همچنین ضمن لزوم حمایت مالی مسئولان زیربط، حمایت خیران و حامیان مالی در بخش خصوصی اعم از واحدهای اقتصادی و خدماتی نیز ضروری است.

وی اظهار کرد: با وجود اینکه شمشیربازان استان در مسابقات کشوری به رتبه‌های برتر دست می‌یابند اما چون از نظر مربی و تجهیزات در سطح مطلوبی قرار ندارند، در مسابقات بین‌المللی ناکام می‌مانند.

نوبخت گفت: علاوه بر آن با توجه به اینکه تامین مربی سطح بالا و مجرب هزینه‌های فراوانی دارد، باید از توان فدراسیون شمشیربازی و اداره کل ورزش و جوانان برای این امر استفاده کرد.

وی افزود: صدا و سیما نیز باید مسابقات ورزشی را به طور عادلانه پخش کرده و تنها به پخش بازیهای توپی بسنده نکند.

دبیر هیات شمشیربازی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه امسال هیئت‌های شمشیربازی در شهرستان‌های استان فعال می‌شود تصریح کرد: هم اکنون تنها در میاندوآب و بوکان، هیئت شمشیربازی وجود دارد که هر کدام از آنها نیز گرفتار مشکلاتی هستند برای مثال در شهرستان بوکان سالن اختصاصی این رشته ورزشی وجود ندارد.

وی بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال نیز در شهرستان‌های خوی، مهاباد و به ویژه ماکو که شهرستان مهمی بوده و علاوه بر همجواری با کشور ترکیه، به لحاظ آب و هوایی در شرایط مطلوبی به سر می‌برد، هیات شمشیربازی راه‌اندازی شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار