رئیس دانشگاه صنعتی ارومیه گفت: پرداخت حقوق کارکنان قراردادی از بودجه عمومی دانشگاه، باعث بروز مشکلاتی شده است.
کد خبر: ۵۲۲۰۸۳
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹ 10 November 2017

به گزارش تابناک آذربایجان غربی:جعفر عبداللهی شریف دیروز اظهار کرد: تعداد کارکنان دانشگاه صنعتی کم‌تر از اعضای هیات علمی است و نسبت کارکنان به هیات علمی کم‌تر از یک است و طبق چشم‌انداز سعی خواهد شد تا با افزایش بهره‌وری این نسبت کم‌تر شود در حالی که جذب هیات علمی افزایش داده خواهد شد.

رئیس دانشگاه صنعتی ارومیه مطرح کرد:  تنها 10 درصد کارکنان دانشگاه صنعتی ارومیه دارای قراردادهای رسمی و پیمانی هستند و بقیه آنها به صورت  قراردادی مشغول به کارند و حقوق کارکنان قراردادی از بودجه عمومی پرداخت شده و این  موضوع باعث بروز مشکلاتی می‌شود و چون قرار‌داد آنها مشکلاتی دارد نمی‌توان تبدیل وضعیت کرد.

وی اضافه کرد: فرآیند جذب کارکنان غیرقانونی بوده و برای رفع مشکلات گزینش آنها اقداماتی از قبیل تشکیل پرونده گزینش و گرفتن شناسه کارمندی انجام شده و 80 درصد کارکنان شناسه کارمندی دریافت کردند که این کار روند استخدام آنها را تسهیل کرده و باعث شده تا حقوق آنها از بند «و» پرداخت شود و دیگر بودجه عمومی دانشگاه صرف پرداخت حقوق کارکنان نشود.

شریف خاطرنشان کرد: دانشگاه صنعتی ارومیه در سال 85 مجوز تاسیس خود را از وزارت علوم دریافت کرده و در سال 86  با پذیرش 153 دانشجو در سه رشته کارشناسی شروع به کار کرده است؛ در گذر 10 ساله تعداد دانشجویان خود را به 2 هزار و 700 نفر رسانده و هم‌اکنون دانشگاه در روند رشد خوبی به سر می‌برد و تعداد رشته‌های تحصیلات تکمیلی بیشتر از رشته‌های کارشناسی است به طوری که  دانشگاه صنعتی ارومیه الان 16 رشته در تحصیلات تکمیلی و 12 رشته در مقطع کارشناسی دارد.

وی بیان کرد: تعداد اعضای هیات علمی دانشگاه بیش از صد نفر است و طبق قانون وزارت علوم، دانشگاه‌هایی که بیش از صد نفر هیات علمی داشته باشند می‌توانند از خدمات ویژه مثل تشکیل هیات ممیزه و اخذ برخی از تصمیمات توسط خودشان استفاده کنند؛ در دو سال اخیر 30 درصد اعضای هیات علمی جذب شده و تعداد آنها به 110 نفر رسیده است.

رئیس دانشگاه صنعتی ارومیه ابراز کرد: قراردادهای اعضای هیات علمی به صورت رسمی است براساس ابلاغی سازمان برنامه و بودجه حقوق آنها توسط وزارتخانه پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به سفر اخیر سرپرست وزارت علوم به ارومیه، بیان کرد: در دیدار سرپرست وزارت علوم در ارومیه خواستار بخشش جریمه وام 470 میلیونی دانشگاه شدیم که بعد از آن جلسه، صندوق رفاه دانشجویان مبلغ 500 میلیون تومان جریمه این وام را بخشید و هم‌چنان بدهی وام به اسم دانشجویان انتقال می‌یابد.

شریف ادامه داد: از آنجایی که این وام صرف تجهیز خوابگاه‌های دانشگاه شده تلاش می‌شود تا با هماهنگی‌های صورت گرفته از بودجه متمرکز که خارج از بودجه سالانه دانشگاه‌ها است برای بازپرداخت آن استفاده شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار