نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: بی‌شک گروه‌های تکفیری و تروریستی که دست نشانده و ساخته و پرداخته آمریکا و استکبار جهانی هستند، درصدد از بین بردن نمادهای شیعیان هستند.
کد خبر: ۵۲۲۰۸۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰ 10 November 2017

به گزلرش تابناک آذربایجان غربی:سیدمهدی قریشی، با تسلیت ایام اربعین حضرت سیدالشهدا(ع) و با اشاره به اینکه براساس فرمایشات ائمه اطهار(ع)، زیارت اربعین از علامت‌های مومنان به شمار می‌رود اظهار کرد: در این رابطه امام حسن‌عسگری(ع) فرمود از علامات مومنان، رفتن به زیارت امام حسین(ع) است.

وی تصریح کرد: بنابراین در دنیا تمامی شیعیان و ارادتمندان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) تلاش می‌کنند که در ایام اربعین حسینی، در جوار قبر مطهر امام سوم شیعیان حاضر شوند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه با اشاره به اینکه براساس تخمین‌های انجام شده، امسال در حدود 30 میلیون نفر زائر از تمامی نقاط جهان با پای پیاده به زیارت امام حسین(ع) مشرف شده‌اند بیان کرد: در روایات اسلامی آمده است که ائمه اظهار(ع)، بزرگان، علما و مراجع عظام تقلید نیز از گذشته‌های دور با پای پیاده به زیارت حضرت سیدالشهدا(ع) مشرف می‌شدند.

وی با بیان اینکه تشرف به زیارت حضرت سیدالشهدا(ع) با پای پیاده به نوعیی به تبعیت از امام حسین(ع) مبدل شده است گفت: بی‌شک حضرت امام حسین(ع) نماد آزادمردی و آزادگی است و می‌توان آثار همایش بزرگ پیاده‎‌روی اربعین حسینی را از نظر سیاسی و از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار داد.

قریشی با تاکید بر اینکه این همایش عظیم سبب وحدت بیشتر بین شیعیان و مسلمانان می‌شود اظهار کرد: در این زمینه با توجه به اینکه از تمامی نقاط دنیا عاشقان و دوستداران حسینی در این اجتماع عظیم حضور می‌یابند، خود این مسئله سبب انسجام و همدلی بیشتر شیعیان و محبان آن حضرت می‌شود.

وی گفت: بی‌شک نظیر این مسئله در هیچ کجای جهان وجود نداشته که از همه نقاط جهان، مردم در مملکتی جمع شوند که از امکانات رفاهی لازم برخوردار نیست و حتی امنیت کاملی در آن وجود ندارد بنابراین عشق حسینی، جماعت عظیمی را به آن سمت هدایت می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه با ابراز تاسف از اینکه از نظر سیاسی دشمنان اهل‌بیت(ع) و اسلام خواهان این مسئله هستند که قبر امام حسین(ع) و سایر ائمه اطهار(ع) را از بین ببرند افزود: بی‌شک گروه‌های تکفیری و تروریستی که دست نشانده و ساخته و پرداخته آمریکا و استکبار جهانی هستند، درصدد از بین بردن نمادهای شیعیان هستند.

وی اظهار کرد: اما خوشبختانه خداوند متعال مسئله را به گونه‌ای تدبیر کرد که نه تنها استکبار جهانی از حذف اسم امام حسین(ع) ناتوان شد بلکه هم‌اکنون توجه تمامی دنیا به سمت کربلا و حضرت سیدالشهدا(ع) رهنمون شده و این خود سبب شکست دشمن شده است.

امام جمعه ارومیه گفت: هم‌اکنون تمامی کسانی که افکار و گرایش‌های مختلف سیاسی داشته، از هر قوم و قبیله و صنفی، به سمت زیارت امام حسین(ع) می‌روند.

قریشی با ابراز خرسندی از اینکه آیین پیاده‌روی اربعین همه ساله افزایش یافته و با شکوه خاصی برگزار می‌شود تصریح کرد: پس این مسئله نشان می‌دهد که زمینه برای ظهور امام زمان(عج) آماده شده و شرایطی به وجود می‌آید که زمانی که حضرت ولی‌عصر(عج) ظهور می‌کند، تمامی دنیا حضرت مهدی(عج) را با حضرت سیدالشهدا(ع) و با اربعین می‌شناسند.

وی افزود: اینکه اجتماع میلیونی دلدادگان حسینی در کربلا شکل می‌گیرد، برای سایر مردم جهان این سوال به وجود می‌آید که حضرت امام حسین(ع) کیست که مسلمانان و شیعیان به سمت قبر ایشان رهسپار می‌شوند، پس این خود نوعی معرف امام زمان(عج) است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: خوشبختانه در کشورمان نیز زیارت اربعین مایه معنویت، مودت، همبستگی و محبت شده و از سوی دیگر تداوم نظام و انقلاب اسلامی را تضمین می‌کند چون امام حسین(ع) برای مبارزه با ظالمان قیام کرد و انقلاب اسلامی نیز تبعیت از قیام حسینی دارد بنابراین پایه‌های نظام جمهوری اسلامی مستحکم می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار