مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی گفت: مدال طلای سومین دوره مسابقه بین‌المللی کودکان بیمار در گروه سنی نوجوان به عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی رسید.
کد خبر: ۵۲۲۴۲۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷ 11 November 2017

به گزارش تابناک آذربایجان غربی  جواد زاهدی امروز در جمع خبرنگاران با ابراز خرسندی از اینکه در اختتامیه مسابقه بین‌المللی USERN، مدال طلای جهان به آذربایجان‌غربی رسید اظهار کرد: سمیرا خلیلی نوجوان مهابادی توانست مدال و تندیس طلای سومین دوره مسابقات نقاشی بین‌المللی کودکان بیمار را که به میزبانی رومانی برگزار شد به خود اختصاص دهد.

وی افزود: سمیرا خلیلی در نقاشی خود به ترسیم زیبایی‌های دنیای بدون آلودگی و مقایسه آن با چهره نا‌خوش‌آیند جهان آلوده پرداخته است.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی تصریح کرد: همچنین در این نقاشی با به تصویر کشیدن خود به شکل یک فرشته، به نقش نجات بخش انسان در ساختن دنیایی بدون آلودگی پرداخته است.

وی بیان کرد: مربی‌گری و هدایت این عضو 15 ساله کانون را شیلان ناظم‌زاده مربی هنری مراکز کانون مهاباد برعهده داشته است.

زاهدی گفت: این نوجوان مهابادی روز سه شنبه 16 آبان با حضور در مراسم اختتامیه این مسابقه بین‌المللی در کشور رومانی هدایای خود را دریافت کرد.

وی افزود: گروه بین المللی سلامت و هنر دانشگاه علوم پزشکی تهران با همکاری بیش از۷۰ نهاد و سازمان دولتی، غیردولتی و انجمن های خیریه داخلی و خارجی با هدف ارتقای روحیه کودکان بیمار از طریق پیوند هنر و سلامت، برای سومین سال متوالی طی فراخوانی از تمامی کودکان زیر ۱۸ سال دعوت کرده بود با ارسال نقاشی به دبیرخانه این جشنواره، خاطرات خود از دوره بیماری یا دیدگاه خود درباره بیماری، محیط بیمارستان‌ها، کادر درمانی و اهمیت سلامت را ارائه کنند.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی تصریح کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی با 43 نقاشی از اعضا مراکز فرهنگی هنری کانون استان در سومین دوره این مسابقه حضو داشت.

وی افزود: اعضا کانون آذربایجان‌غربی در نخستین دوره این جشنواره که به میزبانی ایران برگزار شد جایزه اول نقاشی گروهی و در دومین دوره  در بوداپست مجارستان، دو تندیس طلا و یک تندیس نقره را از آن خود کردند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار