شهردار مهاباد گفت: برابر اعلام حوزه مالی، آمار بدهی‌های شهرداری به سازمان‌های تامین اجتماعی،اداره امور مالیاتی،احکام قضایی محکوم شده قطعی و همچنین بدهی قراردادها و صورت فعالیت‌های عمرانی به همراه پنج ماه حقوق معوقه کارگران و کارکنان شهرداری مهاباد رقمی بالغ بر 80 میلیارد تومان است.
کد خبر: ۵۲۲۶۲۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۲ 11 November 2017

به گزارش تابناک آذربایجان غربی کامران علیزاده‌آذر بعد از ظهر امروز در مراسم معارفه خویش اظهار داشت: هم‌اکنون فقدان مدیریت هماهنگ و یک‌پارچه شهری در ایران،سرعت رشد کمی و کیفی شهرها را با مشکل مواجه کرده است.

وی افزود: در این رابطه چالش‌های پایان ناپذیر و پیچیدگی‌های بیش از حد شهرها، مشارکت بیشتر مردم را الزامی‌تر می‌کند.

شهردار جدید مهاباد بیان کرد: متاسفانه عبارت"مشارکت مردمی" تاکنون در مدیریت شهری ایران آن‌چنان که باید تعریف و اجرا نشده است.

وی گفت: در این زمینه شاید برخی عنوان کنند که آگاهی به امورات مالی، عمرانی و اجرایی شهرداری مصداق مشارکت مردمی در مدیریت شهری است اما باید گفت که آیا مواردی همچون پرداخت به موقع عوارض، مشارکت در کاهش سد معبر، رعایت مقررات ترافیک، همکار در پاکیزه نگاه داشتن سطح شهر، برگزاری تئاتر‌های خیابانی و همچنین شب شعرها نیز نمی‌تواند مصداق مشارکت مردمی باشد.

علیزاده‌آذر در خصوص وضعیت حال‌حاضر شهرداری مهاباد از لحاظ مالی نیز گفت: برابر اعلام حوزه مالی،آمار بدهی‌های شهرداری به سازمان‌های تامین اجتماعی،اداره امور مالیاتی،احکام قضایی محکوم شده قطعی و همچنین بدهی قراردادها و صورت فعالیت‌های عمرانی به همراه پنج ماه حقوق معوقه کارگران و کارکنان شهرداری مهاباد رقمی بالغ بر 80 میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: در این بین شهرداری مطالباتی نیز دارد که متاسفانه در سال‌های گذشته در وصول این مطالبات کوتاهی صورت گرفته زیرا که افرادی به عنوان دانه‌درشت در این شهر با توسل به مراکز قدرت ضمن آنکه از پرداخت این بدهی‌ها به شهرداری سرباز می‌زنند،سعی در پایمال کردن و تضییع بیت‌المال و حق مردم را نیز دارند.

شهردار جدید مهاباد تاکید کرد: بنابراین از مسئولان بلند پایه شهر تقاضا دارم نسبت به وصول این بدهی ها از این افراد دانه‌درشت، مجموعه شهرداری را حمایت کرده تا این موضوع به مراحل قانونی سوق داده نشود.

وی همچنین خاطر نشان کرد: شهرداری خزانه لایتناهی پول، ثروت و امکانات نیست بنابراین لازم است که عنوان کنم علاوه بر دارا بودن ظرفیت‌ها و قابلیت‌های فراوان شهرداری، بی‌انضباطی‌های شدید مالی در سنوات گذشته ضربات شدیدی را بر پیکره نیمه جان شهرداری وارد کرده که ترمیم و جبران آن نیازمند صرف هزینه و زمان است.

علیزاده‌آذر در ادامه به برنامه‌های پیشنهادی و عملیاتی خود در راستای ایجاد شهر خلاق و هوشمند اشاره کرد و گفت: در این رابطه ساماندهی مالی-حقوقی و نیروی انسانی شهرداری، چابک‌سازی سیستم اداری شهرداری، حفاظت و صیانت از باغات و فضای سبز و توسعه آنها و غنی‌سازی نهادهای هنری، معماری و شهرسازی با تاکید بر بومی‌سازی آنها از جمله آنها است.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر تحول بنیادین و اساسی در سیستم حمل و نقل درون شهری به مدد فناوری‌های جدید، افزایش ظرفیت محلات و به تعبیری محله محوری در راستای شهر انسان‌مدار، ایجاد دفاتر خدمات نوسازی به منظور ارتقاء کیفیت محلات در بافت‌های فرسوده،کمک به تقویت و ارتقاء سرمایه‌های اجتماعی به ویژه ثمن‌های مردم نهاد و نیز ایجاد تمهیدات بیشتر به منظور حضور بیشتر زنان و کودکان در شهر از سایر برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

شهردار جدید مهاباد، برگزاری مسابقات، جشنواره‌ها و برنامه‌های هنری، ادبی و فرهنگی، ایجاد مجموعه تفریحات آبی، شهربازی و سالن‌های ورزشی و زمین‌های چمن مصنوعی در محلات با تاکید بر حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را از سایر برنامه‌های پیشنهادی شهرداری عنوان کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار