معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی گفت: دل‌نوشته‌ها و نامه‌های دانش‌آموزان به شهدا در قالب ۱۰ مجلد فاخر و سندی ماندگار آماده و تهیه شده است.
کد خبر: ۵۲۴۶۶۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۷ 14 November 2017

به گزارش تابناک ارومیه قدرت‌الله قاسمی  که در حاشیه همایش بزرگداشت یادواره شهدای فرهنگی و دانش‌آموزی این شهرستان انجام شد اظهار داشت: کنگره کمیته فرهنگ و آموزش یکی از کمیته‌هایی است که در راستای بزرگداشت کنگره 12 هزار شهید سرفراز آذربایجان غربی فعالیت کرده و توسط اداره کل آموزش و پرورش با همکاری سپاه و دیگر نهادهای مرتبط  انجام وظیفه می‌کند.

قاسمی افرود: اجلاسیه‌های مرتبط تا کنون در 15 شهرستان برگزار شده است و در بوکان هم به‌نحو باشکوهی برگزار شد و جدای از برگزاری همایش برای تکریم و نکوداشت شهدای بزرگوار در 50 مدرسه یادمان‌های ویژه نصب شده است و از شهدایی که در آن مدارس به شهادت رسیده‌اند یادمانی تهیه شده است که در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: تعداد 10 هزار برگ تحت عنوان دل‌نوشته و نامه‌ای به یک شهید بین دانش‌آموزان استان توزیع و جمع‌آوری شده که در 10 مجلد فاخر به‌عنوان یک سند ماندگار که تعلق و علقه ویژه نسل چهارم انقلاب برای ادامه راه شهدا و انقلاب تهیه و آماده شده است و کنار این‌ها برنامه‌های متنوع دیگری هم مانند تقدیر از شهدا و دانش‌آموزان شهید و خانواده آن‌ها صورت می‌گیرد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان غربی تصریح کرد: تمامی این اقدامات یادآور این امر است که شهدای ما به‌عنوان میراث معنوی و سندهای سرفرازی ملت ایران محسوب می‌شوند برای این‌که راه را از چاه تشخیص بدهیم و دچار بی‌راهی و سردرگمی نشویم باید به‌یاد شهیدان باشیم و با نام شهدا زندگی خود را زینت بخشیم.

قاسمی بیان کرد: در استان آذربایجان غربی 143 شهید معلم، 776 شهید دانش‌آموز وجود دارند که از این تعداد 26 شهید دانش‌آموز برای بوکان است و در همین راستا تجلیل از شهدای فرهنگی و ترویج آن امری ضروری و وظیفه‌ای خطیر بر دوش ما است.

وی اظهار داشت: شهدای فرهنگی ما از اخلاص و تقوا برخوردار بودند و خداخواهی را بر خودخواهی ترجیح دادند و بر اساس تقوا به تربیت پرداختند و بر همین اساس هم برگزاری یادواره شهدای فرهنگی واجب است تا ما ایثار آن‌ها را فراموش نکنیم.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار