مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی گفت: هم اکنون با تلاش معاونت حقوقی و ثبتی این اداره کل، مطالبه 169 میلیارد تومانی اداره کل اوقاف و امور خیریه از نیروهای مسلح به امضاء رسیده است.
کد خبر: ۵۲۵۲۸۶
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۵ 16 November 2017

به گزارش تابناك آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام ناصر جوانبخت در جمع خبرنگاران با اشاره به جذب اعتبارات دولتی برای ساخت و ساز و عمران مساجد استان اظهار کرد: در سال گذشته از مبلغ چهار میلیارد تومان اعتبار مصوب، تنها 700 تا 800 میلیون تومان برای ساخت و ساز و عمران مصلی‌ها و مساجد و فضای‌های گردشگری و مذهبی آذربایجان‌غربی تخصیص یافت.

وی با اشاره به مصوبات امسال تصریح کرد: امسال نیز مبلغ 6 میلیارد و 700 میلیون و 500 هزار تومان توافق‌نامه با استانداری آذربایجان‌غربی بسته شده و برای تعمیرات مصلی‌ها و مساجد جامع شهرستان‌های استان نیز مبلغ 300 میلیون تومان به امضاء رسیده که از سوی دولت تامین اعتبار شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی افزود: از سوی دیگر برای تعمیرات اساسی مساجد شهرستان‌های استان مبلغ یک میلیارد تومان از سرمایه‌های استانی و یک میلیارد تومان سرمایه سه درصد درآمد نفت و گاز به تصویب رسیده است.

وی بیان کرد: همچنین در راستای تکمیل مساجد و مصلی‌های مرکز استان مبلغ یک میلیارد و 460 میلیون تومان مصوب شده و در مورد خود ادارات اوقاف استان و شهرستان نیز 347 میلیون و 500 هزار تومان به تصویب رسیده که برای هزینه‌کرد ادارات اوقاف جذب شود.

جوانبخت با اشاره به اینکه برای نخستین مرتبه برای تکمیل دانشکده علوم قرآنی که جزو دانشکده‌های اصلی کشور است مبلغ 600 میلیون تومان مصوب شده است اظهار کرد: این مبلغ از طریق منابع دولتی استانی تامین می‌شود.

وی از تکمیل فضاهای گردشگری مذهبی استان خبر داد و گفت: برای این مسئله نیز یک میلیارد تومان به تصویب رسیده و از سوی دیگر برای تکمیل زیرساخت‌های مجموعه مذهبی گردشگری تکیه حمزیان حضرت ابوالفضل(ع) شهرستان چایپاره نیز مبلغ 300 میلیون تومان مصوب شده و امید است که این مبلغ تخصیص یابد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه هم اکنون 136 هزار رقبه در استان وجود دارد بیان کرد: از این تعداد متاسفانه 14 هزار رقبه فاقد سند است که این خود سبب سهولت در تعرض به زمین و ساخت‌ و ساخت‌های غیرقانونی شده و برای همین برای مصونیت از این اتفاق باید امسال برای تعداد هفت هزار رقبه و سال آینده نیز برای همین تعداد، سند مالکیت صادر شود.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته نزدیک 500 رقبه سنددار شدند افزود: این در حالی است که امسال این تعداد به دو هزار و 436 رقبه رسیده و افزایش چشمگیری داشته است.

جوانبخت تصریح کرد: هم اکنون آذربایجان‌غربی در موضوع سنددار کردن رقبات جزو استان‌های برتر بوده و رتبه ششم به آذربایجان‌غربی اختصاص دارد.

وی در ادامه با بیان وصول مطالبات از اشخاص و نهادهای دولتی توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گفت: هم اکنون با تلاش معاونت حقوقی و ثبتی این اداره کل، توانسته‌ شده که مطالبه 169 میلیارد تومانی اداره کل اوقاف و امور خیریه را از نیروهای مسلح به امضاء برساند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال پنج میلیارد و 600 میلیون تومان اجرای نیت موقوفات در استان شده است بیان کرد: در این رابطه مبلغ سه میلیارد و 800 میلیون تومان به تایید قطعی رسیده یعنی هزینه کردها صحیح بوده است.

وی با اشاره به اینکه از دو سال گذشته موکب‌های آذربایجان غربی جزو استان‌های برتر کشور شده است اظهار کرد: علاوه بر آن امسال 55 هزار پرس غذا نیز اطعام شد.

جوانبخت از تشکیل کمیته احیای موقوفات حوزه‌های علمیه خبر داد و بیان کرد: در این رابطه متاسفانه هم اکنون موقوفاتی در دست اشخاص است و از سوی دیگر برخی موقوفات مرتبط با حوز‌ه‌های علمیه مشکل شرعی و قانونی داشته و شناسایی شده‌اند. 

وی با بیان اینکه امسال 51 وقف جدید برای موقوفات استان به ثبت رسیده است تصریح کرد: بالاترین ثبت موقوفات مربوط به شهرستان سردشت با 9 موقوفه بوده است.

منبع:روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی،

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار