عضو هیات علمی دانشگاه ارومیه گفت: یکی از اشکال مهم برای جهاد مبارزه با فساد است.
کد خبر: ۵۲۵۴۶۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸ 16 November 2017

به گزارش تابناک ارومیه، حجت‌الاسلام سید جواد مهدی‌پور عصر امروز در نشست «تلالو فرهنگ عاشورایی در تحقق اقتصاد مقاومتی» که با همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی آذربایجان غربی در ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: یکی از اشکال مهم برای جهاد مبارزه با فساد است؛ جهاد و مبارزه با فساد به معنی درگیری فیزیکی با عاملان ایجاد فساد در جامعه نمی‌باشد، چرا که ورود به این موضوع می‌تواند به شکل‌های مختلف بروز و ظهور پیدا کند که یکی از انواع آن جهاد با علم، قلم و بصیرت‌ا‌فزایی است.

وی تلاش برای بصیرت‌افزایی در جامعه را یکی از ضرورت‌های اساسی در جامعه دانست و ادامه داد: وارد شدن به موضوع‌ و مسائل مختلف بدون علم و اطلاع کافی به هیچ عنوان پسندیده نمی‌باشد بنابراین ابتدا باید برای ارتقای سطح آگاهی فردی تلاش کرد در مرحله بعدی درراستای روشنگری و آگاه‌سازی در جامعه گام‌های بلندی برداشت.

این استاد دانشگاه اهتمام برای الگوگیری از حرکت امام حسین (ع) را در زمینه‌های مختلف خواستار شد و گفت: حضرت زینب (س) به واسطه ایراد خطبه‌های باشکوه برای زنده ماندن نهضت حسینی کمک کردند، بنابراین ما باید به عنوان پیشقراولان نهضت حسینی در این زمینه گام‌های بلندی برداریم.

عضو هیات علمی دانشگاه ارومیه یکی از مولفه‌های اساسی برای نهادینه‌سازی تفکر اقتصاد مقاومتی در جامعه همچنین تقویت این فرهنگ را داشتن روحیه جهادی بین نسل جوان دانست و گفت: یکی از مهم‌ترین شعارهای نهفته در فرهنگ عاشورایی جهاد است؛ تنها راه عمل کردن به سیاست‌های ابلاغی در این زمینه خرید کالای ایرانی نیست و این موضوع اشکال مختلفی دارد که نباید مغفول واقع شود.

وی با بیان اینکه موضوع‌های مختلف از جمله طلاق، چگونگی گذراندن اوقات فراغت، اعتیاد، بیکاری و ... در تحقق یافتن یا فاصله گرفتن از اقتصاد مقاومتی تاثیر دارد، اظهار کرد: برای اینکه این فرهنگ و تفکر به بهترین شکل در جامعه نهادینه‌ شود در ابتدا باید مشکلات و معضل‌های اجتماعی را برطرف کنیم، در مسئله اقتصاد مقاومتی فقط بیان کردن مسئله کافی نیست بلکه باید اقدام عملی انجام گیرد.

مهدی‌پور بر ضرورت توجه به مدیریت در اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و گفت: این مقوله و گام برداشتن در مسیر فوق در واقع مترادف با شایسته سالاری‌ست و باید درراستای عمل به این امر از افراد شایسته در پست‌های مهم مدیریتی کشور بهره برد تا به این ترتیب منابع ملی را به نحو احسن در مسیر درست، عقلایی و تاثیرگذار استفاده کنند.

وی با بیان اینکه قوانین برای اقشار مختلف مردم و در همه زمینه‌ها بدون استثنا باید به صورت یکسان اجرا شود، گفت: اینکه یک عده هر چند قلیل به دلیل داشتن روابط خاص، در برابر قوانین از مصونیت برخوردار باشند به هیچ عنوان زیبنده حکومت اسلامی نمی‌باشد و باید در این زمینه تدابیر لازم اتخاذ شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار