امام جمعه خوي:مردم متعهد و نوع دوست کشور هر کدام در حد وسع و تـوان خـود از کـمک دریـغ نـمی کنند و باید چنین گفت که نوع دوستی مردم ایران در جهان بی نظیر است.
کد خبر: ۵۲۵۹۵۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۴ 17 November 2017
به گزارش خبرنگارتابناک استان آذربايجان غربي از خوي،حجت الاسلام شکوری در خطبه هاي عبادي سياسي نماز جمعه اين هفته  بعداز توصیه نمازگزاران به رعایت کردن تقوا ، بااشاره به اينکه  نوع دوستی مردم ایران در جهان بی نظیر است گفت: مردم متعهد و نوع دوست کشور هر کدام در حد وسع و تـوان خـود از کـمک دریـغ نـمی کنند و باید چنین گفت که نوع دوستی مردم ایران در جهان بی نظیر است.
خطيب ادامه داد: بسی جای تأسف است بعضی انسان های نادان در فضاهای مجازی فعالیت های تخریبی ،شایعه پراکنی و جوسازی دارند فقط از خداوند می خواهیم که آنان را هدایت بفرماید.
خطیب جمعه با اشاره به زلزله اخیر کرمانشاه اظهار داشت:طبق اظهار نظر کارشناسان مربوطه این زلزله یکی از بزرگـترین زلـزله های جهـان اسـت.
وی  درادامه به  آخریـن آمار تـلفات و خسارات مربوطه  به زلزله اخيرکرمانشاه اشاره کردو وگفت: 435 نفرکشته ،9400 نفر مجروح و 40 هزار خانه دراين زلزله تخریب شده است.
خطیب ادامه داد مقام معظم رهبری با صدور پیام در اولین لحظات زلزله ،مکلف ساختن سپاه ،ارتش ،بسیج و سایر مسئولان بر اقدام سریع عملی ،برگزاری جلسه با سران قوا و سایر دست اندرکاران و اعزام نمایندگانی به کرمانشاه بیشترین نقش و عنایت را در این زمینه مبذول داشته اند و تمامی مسئولان،ارگان ها و نهادها ،مراکز درمانی ،بهداشتی ،هلال احمر ،نیروهای مسلح ،بسیج ،صدا و سیما نهایت تلاش خود را در جهت خدمات رسانی انجام می دهند.
صدور قطعنامه علیه ایران به خاطر مجازات جاسوسان و تروریست ها
خطیب جمعه در پایان خطبه دوم با اشاره به قطعنامه اخیر سازمان ملل علیه ایران که با ابتکار کانادا و تعدادی از کشورهای غربی صادر شده اشاره کرد و گفت :اگر بخواهیم موارد اتهام علیه جمهوری اسلامی را در چند جمله خلاصه کنیم می توان گفت اتهام اصلی ایران عبارتند از :برخورد با جاسوسان نوعاً غربی ،قاچاقچیان بین المللی مواد مخدر و جریان های سیاسی برانداز همانند بهاییان و تروریست های مورد حمایت استکبار جهانی .
 خطیب در ادامه گفت: 98 کشور عضو سازمان ملل به این قطعنامه رسوا رأی مثبت ندادند چون می دانند طراحان این قطعنامه خودشان جنایت کاران و بزرگترین ناقضان حقوق بشر و حمایت کنندگان از تروریست های قاتل انسانها در جهان هستند.
حجت الاسلام شکوری اضافه کرد بسی جای تأسف است که متجاوز از ده سال است که کشورهای استکباری غربی به سرکردگی آمریکا ،رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی به صورت روزمره مسلمانان مظلوم افغانستان ،عراق ،یمن ،بحرین ،سوریه ،پاکستان و لبنان را به صورت روزمره قتل عام می کنند در حالی که هیچگونه قطعنامه ای از ناحیه سازمان ملل رسوا صادر نمی شود .
وی گفت: رسواتر از همه اینها این است که خود کشورهای غربی از منافقین آدم کش حمایت می کنند در حالی که 17 هزار نفر انسان بی گناه را در ایران قتل عام کرده و هزاران نفر از مردم عراق را در دوران صدام کشته اند .
سیره عملی پیامبر(ص) الگویی برای عموم مسلمانان است
مسئول مدارس علمیه خوی با تسلیت 28 صفر سالروز رحلت پیامبر (ص) بزرگوار و سبط اکبر حضرت امام مجتبی(ع) ویژگی های اخلاقی پیامبر بزرگوار را با استناد به روایات اهل بیت به ترتیب زیر برشمرد
تمامی اعمالش توأم با ذکر خدا بود ،با فقرا و نیازمندان مأنوس بود،برخورد مساوی با هم نشینان خود،بدی را با بدی پاسخ نمی داد،هنگام نشستن بیشتر رو به قبله می نشست،بخشنده ترین مردم بود،به همه مردم سلام می کرد،تعریف کنندگان می گفتند مانند او را ندیده ایم،زندگی او کم هزینه بود و همانند پزشکان جهت هدایت مسیان مردم می رفت.
لیلة المبیت افتخار ویژه امیرمؤمنان(ع) است
خطیب جمعه با اشاره به اول ربیع الاول مصادف با هجرت رسول خدا(ص) از مکه به مدینه و خوابیدن امیرمؤمنان(ع) در رخت خواب آن بزرگوار (لیلة المبیت) اظهار داشت: این ویژگی منحصر به فرد امیرمؤمنان است که چنین ایثارگری را در حق پیامبر بزرگوار مبذول داشته اند و بدین جهت آیه شریفه وَمِنَ النَّاسِ مَنْ يَشْرِي نَفْسَهُ ابْتِغَاءَ مَرْضَاتِ اللَّهِ وَاللَّهُ رَءُوفٌ بِالْعِبَادِ و از ميان مردم كسى است كه جان خود را براى طلب خشنودى خدا مى‏ فروشد و خدا نسبت به [اين] بندگان مهربان است نازل گردید.
علل شکست توابینحجت الاسلام شکوری با اشاره به آغاز قیام توابین در کوفه روز ربیع الاول علل شکست قیام آنان را مورد بررسی قرار دادگفت: هدف توابین انتقام از قاتلان کربلا بود نه پیروزی، مـحدودیـت نیـرو (4 هزار نفر)و تجهیزات جنگی ، نداشتن برآورد صحیح از شرایط حاکم بر کوفه ، مسن بودن رهبران قیام(سلیمان بن صرد 93 سال سن داشت)، عدم همراهی مختار با توابین(که موجب جداشدن جمعی گردید)، عدم همکاری حدود ده هزار نفر از کسانی کـه ابتـدا اعـلان همکـاری کـرده بودنـد شتابزدگی و عدم آمادگی لازم برای جنگ بطوری که حتی منتظـر نیـروهای مدائـن و بصـره نماندند به عنوان علل شکست این قیام برشمرد.
خبرنگار:ف.فرخ زاده
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار