دو مدرسه با سه کلاس درس با همت مجمع خیرین مدرسه ساز در بوکان افتتاح شد.
کد خبر: ۵۲۶۴۴۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۰ 18 November 2017

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، امروز با حضور مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز آذربایجان غربی در بوکان و مسئولان شهرستانی دو مدرسه خیر ساز در دو روستای " قوچای علیا" و " کوکه" با همت خیرین مدرسه ساز افتتاح شد.

در مراسم  افتتاح مدرسه روستای " کوکه" بخشدار مرکزی بوکان، ضمن تقدیر از تلاش خیرین مدرسه ساز اظهار داشت: هر تکراری و یا سخن گفتن تکراری در مورد یک چیز شاید قبیح باشد اما سخن گفتن از کار خیر و انجام آن این گونه نیست بلکه امری خوشایند و مورد پسند خداوند و خلق است.

محمد یزدان‌پناه بیان کرد: کسانی که کارهای  خیری مانند مدرسه درست کردن در جامعه انجام می‌دهند الگویی می‌شوند برای دانش‌آموزانی که این کار را انجام می‌دهند تا آن‌ها هم در آینده به سوی چنین کارهای خیری بروند.

یزدان‌پناه با اشاره به ارتقای فرهنگ و فرهنگ سازی کارهای خیر افزود: برای پیشرفت جامعه نیاز به ارتقای فرهنگ است و برای ارتقای فرهنگ هم از کارهای خیر و اعمال نیکی چون مدرسه احداث کردن آغاز می‌شود.
بخشدار مرکزی بوکان در این رابطه تصریح کرد: جامعه متمدن جامعه‌ای نیست که یک حزب آن را بسازد بلکه جامعه متمدن جامعه‌ای است که همه افراد در سرنوشت خود دخیل هستند و مشارکت دارند و روشنفکران آن جامعه بدون آن که دغدغه نفع شخصی داشته باشند به دنبال نفع جمعی هستند و جامعه‌ای است که فرزانگان در آن حضور دارند و همین سبب پیشرفت جامعه می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات خیرین در زمینه‌های مختلف گفت: منطقه ما منطقه مرفهی نیست اما خیرین و سازمان‌های مردم نهاد و انجمن‌های مردمی در زمینه‌های مختلف مانند فرهنگی، آموزشی و سلامت فعال هستند و در هر جایی که کمبودی ببیند درصدد رفع و حل آن بر می‌آیند.

یزدان‌پناه اظهار داشت اگر هفته گذشته 44 مدرسه را در زلزله کرمانشاه از دست  دادیم امروز در روستاهای بوکان شاهد افتتاح دو مدرسه هستیم و این امر نشان از این است که زمان ادامه دارد و تاریخ این گونه است و اگر در جایی خرابی صورت بگیرد در جایی دیگر آبادانی است و ما دوباره آن مدرسه‌ها را می‌سازیم.

خیرین مدرسه ساز بازوی توانمند آموزش و پرورش هستند

رئیس آموزش و پرورش بوکان هم در این مراسم ضمن تسلیت به زلزله زدگان استان کرمانشاه و با تقدیر از خیرین مجمع مدرسه ساز شهرستان بوکان اظهار داشت: کسب سرمایه اجتماعی راحت نیست و کسانی می‌توانند این سرمایه را به دست آورند که دل و توان آن را داشته باشند که خوشبختانه خیرین این توان مالی و قلبی را دارند و آن را در راه امر مبارکی چون مدرسه احداث کردن صرف می‌کنند.

سلیمان مام عزیزی بیان کرد: خیرین کسانی هستند که دنیای آخرت خود را با کارهای خیر این چنینی در این دنیا خریده‌اند و به حق خیرین مدرسه ساز بازوی توانمند آموزش و پرورش هستند.

مام عزیزی در رابطه با دو مدرسه افتتاح شده افزود: مدرسه روستای "قروچای علیا" با مساحت 1000 متر و زیربنای 75 متر مربع و هزینه 75 میلیون تومان در مدت زمان یک سال با یک کلاس درس  احداث شده و 3 دانش آموز در مقطع ابتدایی در آن مشغول به تحصیل هستند.

وی در رابطه با مدرسه روستای " کوکه" بیان کرد: مدرسه دو کلاسه این روستا با زیربنای 116 متر و مساحت 2000 متر مربع که در سال 95 کلنگ زنی شده که با اعتبار 125 میلیون تومان از جانب خیر مدرسه ساز بوکانی " دکتر قاسم اصلانی" ساخته  و توسط اداره کل نوسازی مدارس استان نظارت و تجهیز شده است و در این مدرسه 10 دانش آموز که البته دو نفر از آن‌ها آمادگی هستند در مقطع ابتدایی مشغول به تحصیل هستند.

رئیس آموزش و پرورش بوکان تصریح کرد: خیر بزرگوار آقای اصلانی در روستای طرغه هم در سال 85 مدرسه‌ای ساختند که ساخت این مدرسه سبب پیشگیری از ترک تحصیل  143 دانش آموز شد که اکنون در بهترین رشته‌ها در بهترین دانشگاه‌ها تحصیل می‌کنند و ما امیدواریم نمونه این کارهای خیر زیاد شود چون سبب تربیت نسل آینده و پیشرفت جامعه می‌شود.

قاسم اصلانی خیری که مدرسه روستای " کوکه" را ساخته بود در این مراسم با اشاره به اهمیت تعلیم و تربیت اظهار داشت: مرحوم پدرم همیشه می‌گفت اگر می‌خواهید کار خیری بکنید آن را در زمینه‌های فرهنگی، ادبی و علمی انجام بدهید چون وقتی مردم سواد و علم داشته باشند خواسته و حق و حقوق خود را بهتر می‌شناسند.

اصلانی بیان کرد: روستای کوکه جایی است که کسانی همچون " ماموستا حقیقی"، " مارف کوکه‌ای" و " خاله می‌نه" از شاعران و نویسندگان نامی کردستان در آن رشد کرده‌اند امیدواریم ساخت این مدرسه سبب تربیت نسلی موفق و خوش‌نام همچون این بزگان در آینده شود.

این خیر مدرسه ساز افزود: روزی که این مدرسه را کلنگ زنی کردیم وقتی وضعیت مدرسه مخروبه را دیدم بسیار ناراحت بودم که سرمایه‌های آینده ما در چنین جایی که هر لحظه خطر ویران شدن داشت درس می‌خوانند اما امروز با پایان  یافتن و آغاز به کار آن بسیار خوشحالم که دانش‌آموزان ما به آنچه که لیاقتش را دارند رسیدند هرچند ما باید بیشتر از این‌ها به فکر دانش آموزان باشیم که البته حضور مسئولین در این مراسم نشان از اهمیت دادن به این امر است.

وی گفت: خواندن و نوشتن به زبان مادری سبب اتحاد و همبستگی میان اقوام و مذاهب کشور می‌شود امیدوارم وزارت آموزش و پرورش همان‌طور هم که دولت آقای روحانی قول آن را داده است به این امر توجه کنند و آن را عملی کنند.

اصلامی اظهار داشت: اکنون هم با توجه به زلزله‌ای که در استان کرمانشاه آمده و نیاز اساسی به فضای آموزشی در آنجا اولویت اصلی احداث مدارس در این نقطه از کشور است و امیدواریم که بتوانیم آنجا هم مدرسه درست کنیم چون هیچ جایی از این کشور برای ما فرقی ندارد و هر جا که ما احساس نیاز به مدرسه را لازم بدانیم درصدد رفع آن بر می‌آییم.

دکتر قاسم اصلانی تا کنون دو مدرسه را در روستاهای بوکان ساخته است و یک مدرسه دیگر هم در روستای حسین مامه بوکان توسط برادرش جعفر اصلانی در دست احداث است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار