کد خبر: ۵۲۶۷۱۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۷ 19 November 2017
معاون اجتماعی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: برای برنده شدن در جنگ شناختی باید بیانمان را مدیریت کنیم و با دستکاری فرآیندهای ذهنی می‌توان برنده نسل ششم جنگ شویم و این امر مستلزم آموزش و یادگیری دنیای دیجیتال است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، سردار سعید منتظرالمهدی صبح امروز در همایش سالیانه کوپ‌های فرماندهی انتظامی استان سیستان و بلوچستان ضمن قدردانی از فرمانده انتظامی استان و دست‌اندرکاران این همایش به حدیث حضرت علی علیه‌السلام اشاره و اظهار داشت: انسان باید از چهار چیز دوری کند که اولین مورد آن عجله می باشد و اگر انسان‌ در انجام امورات خود عجله کند و به عاقبت کار توجه نداشته باشد نمی‌تواند از انجام کار خود نتیجه بگیرد.

وی با بیان اینکه خود بزرگ بینی و نگرانی از نداشتن آینده خوب دو چیزی است که انسان را از بین می‌برد، افزود: لجاجت، خود بزرگ‌بینی و کاهلی از موارد دیگر فرمایشات مولا علی (ع) است که انسان‌ها باید از آنها دوری کنند تا دچار اشتباه نشوند و به توفیقات روز افزون خود دست یابند.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: مأموران نیروی انتظامی باید فرصت‌های ایجاد شده در کارشان را غنیمت شمرده و از فرصت‌سوزی و تنبلی دوری کنند تا بتوانند خدمات شایسته را به شهروندان ارائه دهند و رضایت آنها را به دست بیاورند.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه ما امروز در نسل ششم جنگ یا جنگ شناختی قرار داریم بیان داشت: بیش از سه دهه است که از قدرت و تئوری نرم می‌گذارد و واقعیت این است که قدرت در اختیار کسی است که ابزار رسانه‌ای را در اختیار دارد و عملیات روانی را انجام می‌دهد.

سردار منتظرالمهدی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: جنگ شناختی به چهار علم عصب شناسی، روان شناسی، زبان‌شناسی و مهارت‌های ارتباطی وابسته است و تمام اهداف این جنگ بر این موارد معطوف و عملی می‌شود.

وی در ادامه اظهار داشت: برای برنده شدن در این میدان جنگ باید بیانمان را مدیریت کنیم و با دستکاری فرایندهای ذهنی می‌توان برنده نسل ششم جنگ شویم و این امر مستلزم آموزش و یادگیری دنیای دیجیتال است.

این مقام ارشد انتظامی تأکید کرد: در این میدان جنگ مقاومت‌هایی وجود دارد که باید از آنها عبور کنیم و به وضعیت موجود اکتفا نکنیم و از زمینه‌های دیگر نیز بهره بهره ببریم.

سخنگوی نیروی انتظامی با بیان اینکه در سال 2007 از طرف یونسکو دیگر خواندن و نوشتن ملاک سواد داشتن نیست، افزود: امروز در کنار خواندن و نوشتن شش سواد دیگر نیز از اهمیت مهمی برخوردار است و باید با تلاش به آنها دست یابیم تا بتوانیم ارتباط موثری را در این عرصه داشته باشیم.

این مقام ارشد انتظامی یکی از این سوادهای ششگانه را سواد عاطفی یا هوش هیجانی معرفی و در تشریح آن بیان داشت: این ثبات چهار مولفه دارد که ابتدا هیجانات خود و دیگران را بشناسیم و هیجانات آنها و خودمان را کنترل کنیم و این هوش با آموزش قابل ارتقا است.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: سواد مالی، ارتباطی، رایانه‌ای، تربیتی و سواد رسانه‌ای از دیگر سوادهای مد نظر است که به تعبیر دیگر همان عقل معاش، نحوه ارتباط‌گیری با دیگران و آشنایی با نرم‌افزارهای کامپیوتر و نحوه انتقال فرهنگ همراه با دانش و مهارت است و باید به این مولفه‌ها نگاه علمی و نو داشته باشیم تا بتوانیم در روند کاری خود موفق عمل کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار