معاون وزیر خارجه روسیه طرح سه مرحله‌ای مسکو را برای حل بحران شبه جزیره کره ارائه کرد.
کد خبر: ۵۳۰۲۵۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۱ 27 November 2017

معاون وزیر خارجه روسیه طرح سه مرحله‌ای مسکو را برای حل بحران شبه جزیره کره ارائه کرد.

به گزارش ایسنا از تاس، ایگور مارگولف گفت: اولین قدم باید کاهش تنش نظامی باشد، این امکان پذیر است، من کاملا مطمئن هستم که اگر کره شمالی آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای را متوقف کند، به طور همزمان شدت رزمایش‌های نظامی کره جنوبی و آمریکا کاهش می‌یابد.


وی افزود: درست است که برخی می‌گویند این قیاسی متفاوت است، حق با شما است، شورای امنیت سازمان ملل متحد فعالیتهای هسته‌ای و موشکی کره شمالی را ممنوع کرده است اما باید بپذیریم که تاثیر آزمایش‌های هسته‌ای کره شمالی و رزمایش‌های نظامی آمریکا هر دو اثرات منقی غیر قابل انکار دارد.


مارگولف تأکید کرد، این ایده اولین مرحله از «نقشه راه برای حل و فصل بحران کره» است که توسط روسیه پیشنهاد شده است.


این دیپلمات روس ادامه داد: مرحله دوم باید آغاز مذاکرات مستقیم بین ایالات متحده آمریکا و کره شمالی باشد. موضوع این مذاکرات می‌تواند بسیار ساده برپایه اصول همزیستی مسالمت آمیز باشد و من معتقدم که عدم وجود چنین شرایط و خصومت متقابل، بی اعتمادی را در میان دو طرف ایجاد می‌کند.


به گفته وی ایجاد رعب و وحشت با استفاده از تهدید نظامی، توسعه پایه‌های همکاری بیشتر و عادی سازی روابط را که بخش عمده‌ای از پیش نیازهای دوران جدیدی از رفع تنش است، از بین می‌برد.


معاون وزیر امور خارجه روسیه ادامه داد: در مرحله دوم هم باید از سرگیری گفتگوی بین دو کره آغاز شود، من می‌دانم که شرکای کره جنوبی ما آماده برای چنین گفت‌وگویی هستند.


به گفته این مقام روس، سرانجام در مرحله سوم، پس از چنین مذاکراتی، لازم است که یک پروسه گفتگو شامل همه کشورهای درگیر در بحران دو کره برای بحث در مورد مجموعه مسائل امنیت جمعی در آسیا مطرح شود.
وی در عین حال خاطرنشان کرد که مسکو آغازگر مذاکرات مستقیم میان واشنگتن و پیونگ یانگ نخواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار