تفاهم‌نامه همكاری بین اداره كل فناوری اطلاعات و جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی منعقد و امضا شد.
کد خبر: ۵۳۱۵۴۹
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۲ 29 November 2017

به گزارش تابناک ارومیه، بعد از ظهر امروز رئیس جهاد دانشگاهی واحد آذربایجان غربی و مدیرکل  ارتباطات و فنآوری اطلاعات این استان تفاهم‌نامه همکاریهای علمی و آموزشی را امضا کردند.

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی ولی عاقلی مفاد این تفاهم نامه را در زمینه استفاده از امکانات و توانمندی‌های متقابل علمی تخصصی، طرح‌های مطالعاتی و پژوهش‌های کاربردی دانست و اضافه کرد: از این رهگذر برای تدوین و طراحی سرفصل‌های آموزشی، مدیریت و اجرای سمینارها، همایش‌ها و کارگاه‌های تخصصی اقدام خواهد شد همچنین برای برگزاری استارت آپ‌ها و غنابخشی به طرح توسعه مشاغل خانگی همکاری‌های لازم انجام خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه بدون تردید فناوری اطلاعات  نیاز امروز جامعه ماست، اضافه کرد: گسترش روزافزون شبکه‌های اجتماعی و افزایش تمایل به استفاده از فضای مجازی ایجاب می‌کند که به سمت ذائقه‌شناسی گام برداریم و نیازهای روزافزون متقاضیان را در زمینه‌های مختلف برآورده کنیم.

عاقلی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی در برنامه‌ریزی‌های آموزشی، فرهنگی، پژوهشی و اشتغالی که دارد برای  فناوری اطلاعات جایگاه ویژه‌ای قائل است، اظهار کرد: بنابراین برای شکل گرفتن تعامل و همکاری تفاهم‌نامه‌ای با اداره کل فناوری و اطلاعات استان امضا شد تا از این رهگذر برای ایجاد اشتغال پایدار در استان اقدام شود.

IT زیرساخت‌های لازم برای اشتغال‌زایی را فراهم می‌کند

قاسم جلیلی‌نژاد مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی در آئین امضای این تفاهم‌نامه همکاری، خاطرنشان کرد: IT شغل مستقیم ایجاد نمی‌کند اما این رشته به گونه‌ای است که زیرساخت‌های لازم برای اشتغال‌زایی را فراهم می‌کند، بنابراین لازم و ضروری است که به بخش it در برنامه‌های ایجاد اشتغال توجه ویژه‌ای شود به ویژه اینکه IT  زبان برقراری ارتباط بین‌الملل است که در همه برنامه‌های اشتغال‌زایی جایگاه ویژه و منحصر به فردی دارد.

وی با بیان اینکه سیاست وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات حمایت و پشتیبانی همه جانبه از تفکرات زاینده و فکرهای خلاق موجود بین جوانان است، اضافه کرد: از همه ایده‌هایی که منجر به ایجاد اشتغال می‌شود باید حمایت شود در این راستا برنامه‌های مدونی نیز وجود دارد که برای اجرای آنها حمایت‌های زیادی شده است.

مدیرکل ارتباطات و فنآوری اطلاعات آذربایجان غربی آخرین یک نمونه از برنامه‌های مورد اشاره راه‌اندازی تاکس‌نت یا همان تاکسی اینترنتی در ارومیه عنوان کرد و گفت: ما با ظرفیت‌ها و توانایی‌های جهاد دانشگاهی آشنا هستیم و می‌دانیم که به کمک این نهاد می‌توان اقدامات ارزشمند و حرکت‌های فاخر زیادی را در زمینه‌های مختلف داشت پس باید از این ظرفیت عظیم استفاده لازم را به عمل آورد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار