مسئول بسیج سازندگی آذربایجان غربی از استقرار قرارگاه سازندگی سپاه شهدا در مناطق زلزله زده کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۵۳۱۵۵۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۴ 29 November 2017

به گزارش تابناک ارومیه احمد رحمانی : تیم ارزیابی خسارت و بازسازی بسیج سازندگی و سپاه شهدا آذربایجان غربی تحت عنوان قرارگاه سازندگی سپاه شهدا ضمن بازدید از مناطق زلزله‌زده کرمانشاه، در این مناطق مستقر شد.

وی در ادامه افزود: بنا بر تصمیماتی که صورت گرفته است، مسئولیت بازسازی بخش خانه شور شهرستان ثلاث باباجانی کرمانشاه برعهده قرار گاه سازندگی سپاه شهدا آذربایجان غربی خواهد بود.

مسئول بسیج سازندگی آذربایجان غربی ادامه داد: به منظور ایجاد هماهنگی‌های بیشتر و تسلط کافی بر اوضاع مناطق زلزله زده؛ جلسه هماهنگی با حضور معاون اجرایی فرمانده سپاه شهدا در بخش خانه شور برگزار شد.

رحمانی اظهار کرد: پیش از این در مرحله امدادرسانی و آواربرداری مسئولیت شهرهای زلزله‌زده بر عهده ارتش جمهوری اسلامی ایران و مناطق روستایی نیز بر عهده سپاه‌های استانی قرار گرفت؛ در مرحله بازسازی این مناطق تمامی مناطق موردنیاز بین سپاه‌های استانی تقسیم شده است.

وی در خصوص زمان بازسازی مناطق زلزله‌زده بیان کرد: پس از مرحله ارزیابی و مطالعه اقداماتی که باید صورت گیرد بلافاصله وارد فاز اجرایی بازسازی خواهیم شد و هیچ وقفه‌ای در روند بازسازی ایجاد نخواهد شد.

مسئول بسیج سازندگی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: پس از سفر مقام معظم رهبری و دستورات ایشان جهت بازسازی تمام امکانات موجود جهت کمک‌رسانی به زلزله زدگان و کاهش آلام آن‌ها بسیج شده است.

لازم بذکر است ۲۱ آبان ماه زلزله‌ای به بزرگی ۷/۳ دهم ریشتر استان کرمانشاه را لرزاند که ۴۴۴نفر از هموطنان در این حادثه جان خود را از دست دادند و تعداد زیادی نیز مجروح شدند.

گفتنی است در پی این زمین لرزه زلزله‌هایی با قدرت کمتر در استان‌های مرکزی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، بوشهر و خوزستان احساس شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار