تاملی بر سخنان شگفت‌آور و ابهام آفرین اسماعیل نجار؛
مدیرکل بحران استان که می‌بایست به اقتضای شغلش 24 ساعت هر روز در تمامی سال در دسترس باشد و به محض وقوع اتفاقاتی از قبیل زلزله، به یاری مردم بشتابد، آنقدر از خاک کشورمان دور است که اگر با جت شخصی هم به سمت میهنمان حرکت کند، به این زودی ها از راه نخواهد رسید؛ بماند که طی کردن این مسیر در بهترین حالت هم با یک پرواز ممکن نخواهد بود!
کد خبر: ۵۳۲۲۱۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۹ 01 December 2017
موافق گرفتن عوارض از خودروهاي شخصي در بزرگراه هاي تهران هستم/ بايد مطلوبيت سفر با خودروهاي شخصي را كاهش دهيمهرچه درباره مدیرهای پروازی در کشورمان شنیده‌اید را فراموش کنید چراکه ظاهرا نسل جدید مدیرانی از راه رسیده اند که با یک پرواز نمی‌توانند فاصله منزل و محل کارشان را طی نمایند و آن سوی مرزهای هوایی کشورمان ساکنند!


به گزارش «تابناک»، ساعاتی پیش زلزله‌ای در کرمان به وقوع پیوست که با شنیدن خبرش، ترس وجود بسیاری از ایرانیان را در برگرفت. خبر وقوع زلزله 6.1 ریشتری که با توجه به فجایع رقم خورده در پی زلزله غرب کشورمان و رفع و رجوع نشدنشان، ترسناک جلوه می‌کند و به شدت نگران کننده است.


نگرانی هایی که با گذشت چند ساعت از ماجرا و بررسی هایی که حکایت از رقم نخوردن فجایع جانی و مالی در اثر این زلزله دارد، برطرف شده اما جایش را نگرانی بزرگ تری گرفته است؛ اینکه مدیر بحران استان در زمان وقوع زلزله در استان حضور نداشته و حتی در کشورمان نیز نیست!


داستانی که ظاهرا از زمان انتخاب این فرد به مدیریت بحران استان کرمان، روند هر روزه و دائمی ست نه اتفاقی، چراکه آقای مدیر ساکن کشورمان نیست. این را اسماعیل نجار، رئیس ستاد مدیریت بحران کشورمان به باشگاه خبرنگاران جوان گفته است.


نجار در پاسخ به برخی ادعاهای مطرح شده در رسانه‌های محلی در خصوص مرخصی طولانی مدت مدیر کل ستاد بحران استانداری کرمان گفت: «قرار نیست زلزله با مدیریت بحران هماهنگ کند، اما معاونان مدیر بحران استان کرمان می‌توانند پاسخگو باشند. خانواده مدیرکل در خارج از کشور سکونت دارند و محل زندگی آنها ایران نیست که همین امر باعث سفر مدیر بحران استان به خارج از کشور شده است.»


بدین ترتیب مشخص می‌شود که مدیرکل بحران استان که می‌بایست به اقتضای شغلش 24 ساعت هر روز در تمامی سال در دسترس باشد و به محض وقوع اتفاقاتی از قبیل زلزله، به یاری مردم بشتابد، آنقدر از خاک کشورمان دور است که اگر با جت شخصی هم به سمت میهنمان حرکت کند، به این زودی ها از راه نخواهد رسید؛ بماند که طی کردن این مسیر در بهترین حالت هم با یک پرواز ممکن نخواهد بود!


اتفاقی که اگرچه شبیه به یک شوخی تلخ و دردناک است، اما سخنان نجار ثابت می‌کند واقعیت دارد. اینجاست که چرایی انتخاب این مدیر مورد پرسش قرار خواهد گرفت. سوالی که نجار در پاسخ به آن می‌گوید: «ارتباط ما با مدیران بحران به صورت نقطه چین است و این افراد توسط استانداری برگزیده می‌شوند ضمن اینکه ما پیشنهاد دادیم که مسئول دیگری را برای این مجموعه انتخاب کنند.»


اظهاراتی که نشان می‌دهد رئیس ستاد مدیریت بحران کشور این مدیر پروازی را تعیین نکرده و احتی به این انتخاب به نوعی معترض است و پیشنهاد تغییر وی را هم داده است اما به همین پیشنهاد کفایت کرده و تلاشی برای تغییر این مدیر صورت نداده است؛ وضعیتی که ثابت می‌کند نجار نیز به سهم خود در مدیریت بحران کشور قانع است و دنبال تاثیر گذاری بیشتری نیست!


واقعیتی به مراتب تلخ تر از سکونت مدیر منصوب شده در کرمان، در قاره ای دیگر در آن سوی گیتی که خدا می‌داند در چند استان دیگر مشابه آن را می‌توان دید؛ وضعیتی که دقیق شدن در آن کافی ست تا به روال شدن اوضاع در مناطق زلزله زده در غرب کشور خدا را شاکر باشیم!!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار