تفرجگاه بند یکی از زیباترین و خوش آب و هواترین مناطق تفریحی ارومیه، نقش به سزایی در جذب توریست و گردشگران دارد، روستایی سرسبز که در مسیر ۱۰ کیلومتری میان کوههای سرسبز و رودخانه زیبای شهرچایی قرار دارد.
کد خبر: ۵۳۵۰۲۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴ 07 December 2017
تابناک آذربایجان غربی.

گردشگران خارجی همواره به آذربایجان غربی سفر داشته و دارند که این به سبب هم مرزی استان با سه کشور ترکیه، عراق و آذربایجان است؛ اما نکته قابل توجه این است که گردشگران برای آشنایی با غذاهای محلی به تفرجگاه های مختلف استان به ویژه ارومیه عزیمت می کنند.

در این میان تفرجگاه بند یکی از زیباترین و خوش آب و هواترین مناطق تفریحی ارومیه، نقش به سزایی در جذب توریست و گردشگران دارد، روستایی سرسبز که در مسیر ۱۰ کیلومتری میان کوههای سرسبز و رودخانه زیبای شهرچایی قرار دارد.

استقبال بی نظیر گردشگران خارجی و شهرهای مختلف کشور از غذاهای محلی آذری ها، موجب گسترش انواع رستوران ها و اغذیه فروشی ها در منطقه تفریحی بند شده است چرا که همه گردشگران در مسافرت دوست دارند غذاهای مختلف را بچشند.

علاوه بر سرو انواع مختلف کباب ترکی در رستوران ها که در اکثر نقاط مختلف کشور نیز یافت می شود، «آجی کباب»، «جوجه کباب» و «کوبیده مخصوص» از کباب های مخصوص آذربایجان است که مورد استقبال همه مردم است.

سرو انواع آش و دلمه که از غذاهای محلی مخصوص منطقه آذربایجان است، موجب پدید آمدن صف های گاه طولانی در رستوران های محل عرضه این غذاهاست که به نام های «عیران آشی»، «کوفته»، «قوروت آشی»، «یاپراق دلماسی» و «کلم دلماسی» مشهور هستند.

«عیران آشی» یا آش دوغ و نیز کوفته از جمله غذاهای خوشمزه ای است که پای ثابت سفره آذری ها بوده و در مناسبت های مختلف با تزیین های رنگارنگ و دلپذیر سرو می شود.

علاوه بر غذاهای خوشمزه و متنوعی که در رستوران های این تفرجگاه برای مشتریان سرو می شود، کافی شاپ ها و فست فودهای بسیاری نیز در «بند» پاتوق گردشگران جوانی است که با وجود فراوانی انواع فست فودها نظیر ساندویچ و پیتزا در سراسر شهرهای دنیا و ایران، باز هم علاقمند به تست ساندویچ ها و «ترک دنر» ارومیه هستند که فوق العاده خوشمزه و لذیذ است.

وجود طبیعت بکر و دست نخورده، کوههای سربلند و سرسبز، رودخانه زلال و زیبا و نیز آب و هوای چهارفصل ارومیه، گردشگران را در تمام فصول سال راهی شمال غربی ترین نقطه ایران با مردمانی مهمان نواز و خونگرم می کند که نیاز به توجه مسئولان برای حل کاستی های اقتصادی این منطقه دارد.

منبع:دنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار