مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی گفت: برای احداث 20 نیروگاه گازی در استان مجوز صادر شده که یک نیروگاه به به بهره برداری رسیده و سه نیروگاه نیز به زودی به بهره برداری می رسد.
کد خبر: ۵۳۵۰۲۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰ 07 December 2017
به گزارش تابناک آذربایجان غربی اکبر حسن بگلو  نیروگاه‌های تولید پراکنده از جهت جذب سرمایه‌های متوسط اهمیت ویژه‌ ای دارند و کمک خوبی به دولت در تامین انرژی انجام می دهند.
وی افزود: یکی از مزایای این نیروگاه‌ ها ویژگی تولید پراکنده آن هاست که ضمن بهبود برخی از پارامترهای شبکه به دلیل عدم تمرکز تولید، از دیدگاه پدافند غیرعامل بسیار با اهمیت است.
وی ادامه داد: نیروگاه‌های خورشیدی دومین نوع از نیروگاه‌هایی است که در دسته انرژی نو و تولید پراکنده قرار می‌ گیرند که در این زمینه نیز 3 مجوز احداث نیروگاه خورشیدی با ظرفیت 19 مگاوات در آذربایجان غربی صادر شده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی اظهار کرد: در سال جاری 2 نیروگاه پنج کیلو واتی خورشیدی در پشت بام منازل مسکونی مشترکان این استان احداث و به بهره برداری رسیده است.
حسن بگلو ادامه داد: در حال حاضر عملیات احداث یک نیروگاه خورشیدی پنج مگاواتی در نقده، یک نیروگاه خورشیدی پنج مگاواتی در مهاباد و یک نیروگاه هفت مگاواتی توسط سرمایه گذار خارجی در ارومیه در حال اجراست که تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد .
وی با اشاره به خرید تضمینی برق از مشترکان خانگی گفت: در صورت تولید برق توسط مشترکان با استفاده از سیستم‌های خورشیدی و بادی، برق تولید شده آنان را 13 برابر قیمت فروش خریداری می کنیم.
وی اظهار کرد: وزارت نیرو در راستای استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و سرمایه‌های کوچک در چند سال گذشته اقدام به جذب سرمایه گذاران برای احداث نیروگاه‌های کوچک کرده است و سرمایه گذاران می‌توانند در این بخش ورود کنند.
به گزارش ایرنا 99 درصد جمعیت سه میلیون و 265 هزار نفری این استان از نعمت برق برخوردار هستند؛ یک میلیون و 179 هزار و 69 مشترک برق در استان وجود دارد که از این تعداد 316 هزار و 485 مشترک روستایی و 862 هزار و 584 مشترک شهری هستند.
یکهزار و 250 مگاوات برق تولیدی استان در سال است که تنها یکهزار مگاوات آن در سال مصرف می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار