مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: مرمت بخش‌هایی از بازار تاریخی ارومیه که از ۲ سال قبل شروع‌ شده است، تاکنون ۶۰۰ میلیون تومان هزینه داشته که از محل اعتبارات ملی و استانی تامین شده است.
کد خبر: ۵۳۷۵۹۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۴ 13 December 2017

به گزارش تابناك اروميه:جلیل جباری با اشاره به محل تأمین هزینه تعمیرات و مرمت بازار تاریخی ارومیه اظهار داشت: مرمت این بازار به دلیل ابعاد تاریخی آن برای اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی از اهمیت ویژه ای برخوردار است بنابراین برای تأمین هزینه های آن هم از اعتبارات ملی و هم از اعتبارات استانی استفاده‌ شده تا وقفه ای در این کار حادث نشود.

وی افزود: تاکنون بسیاری از قسمت‌های بازار تاریخی ارومیه مرمت‌شده و در سال 96 نیز با بررسی هایی که کارشناسان میراث فرهنگی آذربایجان غربی انجام می‌دهند، پیگیری می شود تا برخی قسمت‌هایی که به مرمت اضطراری نیاز دارند، به سرعت رسیدگی و مرمت شوند.

جباری گفت: اقدامات رسیدگی و مرمت و تعمیراتی که در بازار تاریخی ارومیه انجام می‌شود کاری تقریبا همیشگی است و مستمراً ادامه می‌یابد بطوریکه در طول 3  سال اخیر راسته فرش‌فروشان بازار ارومیه به نحور مطلوبی محافظت و مرمت شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: بازار قدیمی ارومیه درست در بافت قدیمی این شهر قرار داشته  و داری ویژگی‌های خاصی است که از نظر معماری، تزئینات، کاشی‌کاری و گچ‌بری بسیار زیبایی خاصی دارد.

وی تصریح کرد: حدود هزار و 500 حجره و مغازه در داخل بازار تاریخی ارومیه وجود دارد و در درون این بازار نیز 5 حمام تاریخی قرار دارد که نشان‌دهنده قدیمی بودن بافت این بازار است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار