حجت الاسلام مهدي قريشي:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: تعایش و گفت و گو مهم ترین محور و اساس دین اسلام است.
کد خبر: ۵۴۰۴۱۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۴ 18 December 2017

به گزارش تابناك آذربايجان غربي حجت الاسلام و المسلمین سیدمهدی قریشی امام جمعه ارومیه و نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در نخستین نشست علمی تخصصی فرهنگ تعایش و گفت و گو که در دانشگاه ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: دراسلام اساس و محور،گفت و گو و داشتن تعامل و تعایش بدون توجه به دین و قومیت است.



وی با اشاره به اینکه نقطه اشتراک همه اقوام و گروه ها مسئله تعامل و تعایش است، گفت: در منطقه ما نیز مسئله تعامل و تعایش باتوجه به تعدد ادیان واقوام بسیار نیاز بوده ونقطه مشترک همه اقوام و گروه ها تعامل وتعایش است.



امام جمعه ارومیه بابیان اینکه مسئله تعایش و گفت و گو بین فرق مختلف در دین اسلام را از زوایای مختلف می توان بررسی کرد تصریح کرد: زیباترین تعبیر راخدا در قران فرمود و یک نوع قرابت بین آحاد و اقوام قرار دادو همه مردم نسبا و سببا به نوعی به هم ارتباط دارند و منصوب به هم قرار داده است.



نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ادامه داد: وقتی از بحث جهان شمول بالاتر رفتیم بحث ادیان الهی مطرح است و خدا بحث مشترک بین تمام ادیان است و انسان ها نباید خودرا ارباب دیگری بدانند و دین خود رابرتر از دیگری بدانند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار