سرکنسول جمهوری ترکیه در ارومیه با استاندار آذربایجان غربی دیدار و گفتگو کرد.
کد خبر: ۵۴۸۵۳۵
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۶ 06 January 2018

به گزارش تابناک ارومیه به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری آذربایجان غربی، در این دیدار سرکنسول جمهوری ترکیه در ارومیه با تبریک انتصاب شهریاری به عنوان استاندار آذربایجان غربی اظهار امیدواری کرد، با توجه به تجربیات موجود در وزارت امور خارجه ایران، فصل جدیدی از روابط میان آذربایجان غربی و استان‌های مرزی ترکیه رقم بخورد.

عثمان پشمن با اشاره به علاقه‌مندی تجار و بازرگانان ترکیه برای حضور در منطقه آزاد ماکو و مناطق ویژه تجاری آذربایجان غربی، خواستار توسعه و تقویت دروازه‌های مرزی میان دو کشور شد.

وی همچنین با اشاره به تجربیات سرمایه‌گذاران ترک در حوزه ساخت و ساز، گفت: در صورت علاقه‌مندی آذربایجان غربی برای حضور سرمایه‌گذاران ترک در حوزه راه‌سازی و ساخت و ساز آماده همکاری بیشتر در این زمینه هستیم.

عثمان پشمن همچنین با اشاره به وجود برخی تجمعات غیرقانونی در برخی از شهرهای ایران در روزهای اخیر، ضمن محکوم کردن دخالت برخی از کشورها در امور داخلی ایران و حمایت آنان از این تجمعات غیرقانونی، گفت: امنیت و آرامش ایران به عنوان کشور دوست و همسایه برای ما بسیار با اهمیت است و کشور قدرتمند ایران از پس چنین مشکلاتی به خوبی بر می‌آید.

استاندار آذربایجان غربی نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت توسعه مناسبات مختلف در بین ایران و ترکیه، گفت: توسعه روابط میان ترکیه و ایران به دلیل سابقه طولانی تاریخی و فرهنگی و سیاسی برای دو کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

شهریاری با اشاره به تجمعات اخیر در برخی از شهرهای ایران، گفت: این موضوع کوچکی بود که توسط مخلفان نظام اسلامی بسیار بزرگ جلوه داده شد، برخی از مردم نسبت به برخی از مسائل اقتصادی اعتراض هایی داشتند که متاسفانه کشورهای مخالف جمهوری اسلامی ایران سعی کردند با عوامل خود و مخالفان نظام اقدام به اقدامات ساختارشکنی در کشور بکنند.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار