مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: فعالیت‌های آموزشی در حوزه قرآن و عترت با جدیت مسئولان نهادهای آموزشی و دانشگاه‌ها دنبال شود.
کد خبر: ۵۵۰۳۰۸
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۷ 10 January 2018

به گزارش تابناک ارومیه، حجت‌الاسلام محمدباقر کریمی پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی الزامات گسترش فعالیت‌های قرآنی که در ارومیه با حضور نماینده‌های دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، اظهار کرد: فعالیت‌های آموزشی در حوزه قرآن و عترت با جدیت هر چه بیشتر نهادهای آموزشی و دانشگاه‌ها دنبال شود همچنین کارگروه‌های سه‌گانه آموزش، تبلیغ و پژوهش را باید برگزار کرد.

وی بر لزوم برنامه‌ریزی مناسب و دقیق برای توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی و دینی در مناطق مختلف آذربایجان غربی تاکید کرد و بیان داشت: آموزش و پرورش به عنوان مسئول کارگروه آموزش انتخاب شده همچنین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز مسئول کارگروه تبلیغ و ترویج می‌باشد تا به واسطه برگزاری جلسات هم‌اندیشی و سیاست‌گذاری در این زمینه جدی‌تر گام برداشته شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه دانشگاه ارومیه به عنوان مسئول کارگروه پژوهش در ارتباط با فعالیت‌های قرآنی انتخاب شده است اما متاسفانه تا امروز و با وجود پیگیری‌های صورت گرفته اقدام چندانی انجام نداده است، اظهار کرد: دانشگاه یک نهاد تخصصی در زمینه فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی به شمار می‌رود بنابراین در این زمینه قابلیت این را دارد که به صورت موثر فعالیت داشته باشد.

کریمی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی به ویژه نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های استان برای عهده‌دار شدن مسئولیت این کارگروه در استان پیشنهاد می‌شود، برای ایفای نقش و فعالیت مثبت آنها در این زمینه ابراز امیدواری کرد و گفت: چنانچه مسئولان همت لازم را در این زمینه داشته باشند می‌توان به نتیجه‌‌های موردنیاز دست پیدا کرد.

این مسئول با بیان اینکه در دین مبین اسلام و قرآن کریم برای زوایای مختلف زندگی بشری راهنمایی و نسخه نجات وجود دارد، گفت: بنابراین برای درک و فهم دقیق آموزه‌های الهی گام برداشته شود که در این زمینه مسئولان و متولیان نهادهای فرهنگی باید تاثیرگذاری خود را داشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم نهادینه‌سازی اقامه نماز اول وقت در ادارات همچنین تجلیل و تقدیر از فعالان عرصه نماز، پخش اذان و ... تاکید کرد و ادامه داد: فعالان فرهنگی و رسانه‌ای همچنین ائمه جمعه و جماعات در این زمینه همت جدی داشته باشند و نسل جوان کشورمان را برای نمازخوانی ترغیب کنند.

کریمی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از جامعه هدف در دستگاه‌‌‌های فرهنگی جوانان و نوجوانان هستند، گفت: بنابراین باید با مشارکت نهادهای مورد اشاره برای اجرای برنامه‌های مختلف با محوریت فعالیت‌های قرآنی و دینی گام برداشت.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار