نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: امروزه دشمنان با در دست داشتن رسانه و تبلیغ فراوان خواسته‌ها و افکار پلید خود را به مردم القا می‌کنند پس رسانه‌های انقلابی با یکدیگر در برابر دشمن متحد شوند
کد خبر: ۵۵۰۹۲۸
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹ 12 January 2018

به گزارش تابناک ارومیه، حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی عصر امروز در همایش بزرگداشت روز قشر بسیج رسانه که در ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: امروزه تبلیغات یکی از ابزارهای مهم و اساسی دولت‌ها و حکومت‌ها برای رساندن پیام و اهداف به مردم است.

وی با اشاره به اینکه بلند شدن صدای اذان از مناره‌های مساجد دلیلی برای حق بودن اسلام است، افزود: دینی که حق است عقاید خویش را با صدای بلند بیان می‌کند و دینی که باطل است عقاید خود را با این صدای بلند نمی‌گوید چرا که کفر از بیان عقاید باطل با صدای بلند ترس دارد.

امام جمعه ارومیه با اشاره به اینکه دین اسلام به تبلیغ ارزش زیادی قائل شده است، ادامه داد: یکی از نمودهای این تبلیغ این است که مسلمانان با حضور در اجرای مناسک دینی سفر حج عقاید خود را به هم به صورت تصویری و عملی تبلیغ می‌کنند.

وی تصریح کرد: در دنیایی که تبلیغات حرف اول را می‌زند دین اسلام با ظرافت خاصی مباحث دینی را به صورتی تبلیغی، نمایشی و عملی برای دیگران بیان می‌کند.

قریشی با اشاره به مسئولیت خطیر اصحاب رسانه در این میان، خاطرنشان کرد: کار اصحاب رسانه در این میان سنگین است چرا که در جنگ امروز و جنگ بین حق و باطل هرکس که که رسانه بیشتری داشته باشد، برنده و موفق است.

وی با بیان اینکه در جریان اعتراضات و اغتشاشات اخیر کشور نقش برنامه‌های پیام‌رسان‌ بسیار گسترده و تاثیرگذار بود، عنوان کرد: برای همین با قطع کردن این پیام‌رسان‌ها دامنه اغتشاشات کاهش یافت و به طور کلی فتنه در نطفه خاموش شد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه بصیرت به معنی شناخت موقعیت است، ابراز کرد: وظیفه رسانه‌ها در این میان این است که تشخیص دهند در  هر موقعیتی کدام پیام تصویری و خبر را منتقل کنند.

وی با اشاره به اینکه در دنیای امروز هرکس که موقعیت را درست نشناخته، شکست خورده است، بیان کرد: برای بصیرت داشتن باید یک مطالبه عمیق دینی داشت و بهترین منبع برای این منظور مطالعه کتاب‌های شهید مطهری است و اگر کسی آشنا به احکام دین نباشد صاحب بصیرت نخواهد شد.

قریشی گفت: انسان باید در همه حال کار را با نام خدا آعاز کند چرا که اگر خداوند نخواهد انسان هر چقدر هم خرج کند، قادر به دست آوردن دل مردم نخواهد بود و آنگونه که رهبری فرمودند  در ۹ دی و ۲۲ بهمن این خواست خداوند بود که دل مردم را یک‌رنگ کرد.

وی با اشاره به اینکه با یاد خدا و شروع کار با نام او دیگر بردن آبروی کسی به راحتی نخواهد بود، گفت: رسانه باید در حفظ آبروی مردم نهایت مراقبت و دقت را داشته باشد چرا که امروزه با فشار یک دکمه آبروی افراد در سطح جهانی ریخته می‌شود.

*رسانه‌های انقلابی با یکدیگر در برابر رسانه‌های دشمن متحد شوند

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه طبق روایات هرکس به کسی تهمت بزند در اخرت آنقدر در آتش می‌سوزد تا تاوان دهد، اظهار کرد: اگر امروزه دشمنان جبهه واحد رسانه‌ای علیه جمهوری اسلامی تشکیل دادند و با اصول علمی، شناخت روحیات و سلایق مخاطب‌های مختلف سعی در القا کردن مفاهیم خود را دارند رسانه‌های انقلابی هم باید متحد شده و چنین جبهه متحدی را تشکیل دهند. 

وی با اشاره به اینکه در سراسر عالم تنها یک کشور اهل بیت (ع) وجود دارد و یک کشور می‌تواند ادعای امام زمانی بکند، تصریح کرد: این باور من است که خدا هیچگاه اجازه نخواهد داد که این کشور شکست بخورد مگر اینکه مردم خود از دین دست بردارند و برای همین است که تمام فتنه‌های دشمنان در طول تاریخ علیه ایران شکست خورده و این از عنایات خداوند است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار