رئیس سازمان بسیج اصناف آذربایجان غربی گفت: کسبه در سنگر جهاد بزرگ اقتصاد مقاومتی، مخلصانه با دفاع از تولیدات داخلی کار کرده و همواره پشتیبان واقعی نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.
کد خبر: ۵۵۱۲۳۹
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹ 13 January 2018

به گزارش تابناک ارومیه حسین عبدی  با بیان اینکه بازاریان در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در کشور نقش بسزایی را به عهده دارند، یادآور شد: اتحادیه‌های صنفی و کسبه می‌توانند با حمایت از تولید داخلی به اقتصاد کشور کمک کنند.

رئیس سازمان بسیج اصناف سپاه شهداء آذربایجان غربی با اشاره به نقش اصناف و بازار در حوزه اقتصادی به ویژه اقتصاد مقاومتی، یادآور شد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری برای رونق‌بخشی به اقتصاد، اصناف از طریق برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در این زمینه پیشگام بوده‌اند.

عبدی خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی با عرصه‌های مختلف اقتصادی و فرهنگی و سیاسی درگیر است، البته این موضوع منحصر در استفاده ابزاری از فرهنگ و سیاست برای ادارۀ‌ اقتصاد نیست چنانکه برخی می‌پندارند؛ اگر چه اقتصاد مقاومتی از فرهنگ، ابزارها و شگردهای فرهنگی و سیاست و ظرفیت‌های آن برای حل مشکلات اقتصادی استفاده می‌کند.

این مسئول گفت: فرهنگ و سیاست همان قدر در اقتصاد مقاومتی نقش دارند که اقتصاد دارد، به تعبیر دیگر آنچه موضوع مباحث اقتصاد مقاومتی قرار می‌گیرد، نفس انقلاب اسلامی و نظام اسلامی است و از آنجا که جداسازی و تفکیک حوزه‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی نه امکان‌پذیر است و نه مطلوب، اقتصاد مقاومتی ناظر به کلیت انقلاب اسلامی و نظام اسلامی بحث می‌کند، البته این کلیت را از وجوه مختلف می‌توان بررسی کرد ولی نمی‌توان آن‌ها را از هم تفکیک کرد، با این نگاه، نظریۀ اقتصاد مقاومتی شامل بر نظریات فرهنگی، سیاسی و اقتصادی است.

وی با اشاره به اینکه مشکلات اقتصادی کشور با توجه به اقتصاد مقاومتی حل می‌شود، ادامه داد: اقتصاد مقاومتی راه حل توسعه و پیشرفت بیشتر کشور است.

رئیس بسیج اصناف سپاه شهداء آذربایجان غربی افزود: اقتصاد مقاومتی مبتنی بر این فرضیه است که توسعه و تلاش برای پیشرفت، وسعت بخشیدن به دامنه تولید ثروت در سرزمین ایران می‌تواند از موانع بیرونی مانند تحریم و مشابه آن عبور کند، وضع موجود را می‌توان با بهبود روش کار و فعالیت و افزایش بهره وری ارتقا داد، فاصله توسعه‌نیافتگی با وضع مطلوب در میان مدت قابل برطرف شدن است و توسعه اقتصادی در ایران زمین باید «برای ملت، با کمک ملت و همراه با ملت» باشد تا محیط بیرونی را به راحتی مدیریت کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار