مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) بوکان گفت: 9 ماهه امسال شاهد افزایش 150 درصدی کمک مردم بوکان به کمیته امداد امام خمینی(ره) این شهرستان بوده‌ایم.
کد خبر: ۵۵۴۳۴۳
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸ 19 January 2018

به گزارش تابناک آذربایجان غربی قادر درویشی امروز با اشاره به اینکه هم اکنون ۵۶۳ خانوار تحت پوشش این نهاد در بوکان فاقد مسکن و مستأجر هستند، اظهار کرد: ۷۲ خانوار شهری و ۶۸ خانوار روستایی نیز در منازلی فرسوده زندگی می‌کنند که نیازمند بازسازی است و در نوبت دریافت خدمات قرار دارند.

وی با اعلام این‌که در ۹ ماه اخیر، ۱۳ واحد مسکن شهری و روستایی برای مددجویان خریداری و یا احداث شده است، گفت: در این رابطه مبلغ دو میلیارد و ۸۰۴ میلیون ریال از محل آورده مددجویان و کمک خیرین و نیز دو میلیارد و ۱۸۰ میلیون ریال از محل اعتبارات دولتی برای خانه‌دار شدن این مددجویان هزینه شده است.

میزان کمک‌های مردمی کمیته امداد در بوکان ۱۵۰ درصد افزایش یافت

مدیر کمیته امداد بوکان با بیان این‌که در ۹ ماهه سال ۱۳۹۵ میزان کمک‌های مردمی به این نهاد مبلغ ۱۹ میلیارد و ۲۶۶ میلیون ریال بوده است، اظهار کرد: علاوه بر آن، شهروندان تا پایان آذر ماه امسال، ۴۸ میلیارد و ۹۴ میلیون ریال به این نهاد کمک کرده‌اند.

وی با اعلام این‌که میزان کمک‌های مردمی در ۹ ماه اخیر نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۵۰ درصد افزایش یافته است، افزود: این کمک‌ها در بخش‌هایی ‌مانند صدقات، زکات، کمک به ایتام، مبالغ دریافتی از محل مشارکت شهروندان در جشن‌ها و نیز سایر کمک‌ها جمع آوری شده است.

درویشی بیان کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان بوکان مبلغ ۲۰۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال به‌صورت نقدی و پنج میلیارد و ۷۵ میلیون ریال کمک غیر نقدی از شهروندان برای کمک به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه جمع آوری کرده است.

 ۱۳ میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان پرداخت شد

وی با بیان این‌که در ۹ ماه اخیر،۷۶ فقره تسهیلات بانکی به مبلغ ۱۳میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال به مددجویان برای طرح‌های خود اشتغالی پرداخت شده است، تصریح کرد: از این تعداد، ۴۹ طرح مربوط به بخش صنفی و صنعتی، ۱۱ طرح دامداری، ۱۰ طرح حمل و نقل و 6 طرح قالی‌بافی است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) بوکان با اعلام این‌که ۱۱ فقره وام نیز به مبلغ یک میلیارد و ۷۶۰ میلیون ریال در ۹ ماه اخیر از محل اعتبارات صندوق اشتغال به مددجویان پرداخت شده است، افزود: ۲۷۹ نفر از افراد تحت پوشش نیز به مبلغ پنج میلیارد و ۵۴۰ میلیون ریال از محل صندوق امداد ولایت، وام کارگشایی دریافت کردند.

۹ هزار نفر در بوکان تحت پوشش کمیته امداد هستند

وی با اشاره به این‌که هم اکنون ۹ هزار و ۱۸۰ نفر در شهرستان بوکان تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند، بیان کرد: از مجموع چهار هزار و ۸۰۴ خانوار تحت پوشش این نهاد، سه هزار و ۶۵۰ خانوار مستمری ماهانه دریافت می‌کنند و دو هزار و ۱۲۵ نفر سالمند، دو هزار و ۱۹۰ زن سرپرست خانوار و هزار و ۱۹۱ دانش آموز از مزایای کمیته امداد بهره‌مند هستند.

درویشی از خروج و توانمندسازی ۲۳۰ خانوار از چرخه امداد و ورود ۳۲۰ خانوار  در ۹ ماه اخیر به چرخه حمایتی این نهاد در بوکان خبر داد و افزود: با توجه به وضعیت نامناسب اقتصادی، رکود حاکم بر بازار و فقیرتر شدن مردم، افزایش جمعیت مددجویی دور از انتظار نیست و این نهاد از نیکوکاران درخواست می‌کند برای تأمین نیازهای نیازمندان از طریق شرکت در برنامه‌های پایان سال، کمیته امداد را یاری دهند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار