استاندار آذربایجان غربی گفت: خانه جوان به شرط توسعه ورزش همگانی و بهره‌مندی بیشتر مردم از آن در اختیار اداره ورزش و جوانان آذربایجان غربی قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۵۵۴۹۲۱
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۴ 20 January 2018

به گزارش تابناک ارومیه، محمدمهدی شهریاری عصر امروز در نخستین جلسه شورای ورزش همگانی آذربایجان غربی که در محل سالن نیکخواه استانداری برگزار شد با اشاره به اهمیت ورزش همگانی در سلامت جسمی و روحی جامعه اظهار داشت: اکنون ورزش یکی از موضوعات مهم جامعه بشری است تا جایی که امروزه پیشرفت کشورها با پیشرفت ورزش سنجیده می‌شود وهمان‌طوری که همه میدانیم کشورهای توسعه‌یافته ورزش بهتر و سازمان یافته تری دارند.

وی گفت: کشورهای بلوک شرق بخصوص کشورهای کمونیستی در ورزشسرمایه‌گذاری کردند تا به این ترتیب خود را در دنیا مطرح کردند تا از این ظرفیت برای پیشبرد اهداف خود استفاده کنند همچنین کشورهای عربی منطقه نیز سعی دارند با سرمایه‌گذاری در ورزش صاحب یک حیثیت منطقه‌ای برای خود شوند.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری جمهوری اسلامی در امر ورزش بیشتر با هدف افزایش شاخص‌های سلامت فردی و اجتماعی جامعه بوده عنوان کرد: با وجود حرکت‌های خوبی که در چند سال اخیر شاهد آن بوده‌ایم امابازهم از آمال و اهداف خود در ورزش عقب هستیم که امید می‌رود در آینده بابرنامه‌ریزی مدون و حساب‌شده به نتایج بهتری برسیم.

وی خاطرنشان کرد: امروزه بخشی از شاخص‌های توسعه را با ورزش می‌سنجد و باسرمایه‌گذاری در آن می‌توان بسیاری از موانع سیاسی را برطرف کرد.

شهریاری با تأکید بر اینکه باید به سمت خصوصی‌سازی ورزش در آذربایجان غربی حرکت کنیم افزود: مشکل ما در ورزش کمبود اعتبارات است و دلیل آن‌هم این است که ورزش در کشورهای پیشرفته خصوصی بوده و حتی باشگاه‌های ورزشی مالیات هم به دولت می‌دهند.

وی خطاب به مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی گفت: باید به‌گونه‌ای سیاست‌گذاری کنید که مردم به صحنه  کشیده شده و همچنین صنایع بزرگ استان در تبلیغات در امر ورزش فعال‌تر شوند. 

استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: از این‌پس خانه جوان به شرط توسعه ورزش همگانی و بهره‌مندی بیشتر مردم از آن در اختیار اداره ورزش و جوانان آذربایجان غربی قرار می‌گیرد تا با همکاری و هماهنگی با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی امکانات آن بیش‌ازپیش در اختیار مردم قرار گیرد.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار