امام جمعه ارومیه گفت: مردم آذربایجان غربی مبارزات انقلابی فراوانی بر علیه رژیم ستمشاهی انجام داده و باید این موفقیت ها به نسل جدید منتقل شود.
کد خبر: ۵۵۷۶۳۹
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷ 27 January 2018

به گزارش تابناک ارومیه، حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی ظهر دیروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ارومیه که در مصلی امام خمینی(ره) این شهرستان برگزار شد، با اشاره به اتفاقات روز قیامت پس از نفخ سور دوم اظهار داشت: روز قیامت همه به صورت دسته دسته بدون آنکه حرفی بزنند به طرف پای میز محاکمه الهی می‌روند.

وی با بیان اینکه روز قیامت کسی از حال کسی خبردار نشده و حتی افراد از نزدیک‌ترین اعضای خانواده خویش نیز سراغی نمی‌گیرند، افزود: چرا که در این روز همه به فکر اعمال خود هستند و حتی در روایات آمده که فرد حتی حاضر است تا فرزندان و همسر خویش را در عوض نجات خود به آتش بسپارد.

امام جمعه ارومیه ادامه داد: نمازگزاران دائمی، آنانکه که فقیر در مال آنها سهم دارد، ایمان آورندگان به قیامت، آنانکه در دنیا از عذاب خداوند ترس داشتند، پاکدامن‌ها، امانت‌داران و وفای به عهد کنندگان روز قیامت از عذاب الهی در امان خواهند بودند و در کمال احترام وارد بهشت می‌شوند.

وی در ادامه سلسله مباحث خانواده عنوان کرد: مسلمان و مومن در خانواده با اعضای آن با احترام برخورد کرده و با صدای آرام حرف می‌زند و به طور کلی میانه‌رو هست.

قریشی با بیان اینکه احترام به والدین واجب است، تصریح کرد: در برابر والدین انسان حق ندارد حتی صدایش را بلند کند چه برسد به آنکه دست روی والدین خود بلند کند و نرم سخن گفتن نوعی تربیت دینی است و همه باید این نوع تربیت را یاد بگیرند.

وی ضمن شکر گفتن خدای متعال برای نزول بارش‌های الهی خاطرنشان کرد: بزرگان توصیه کرده‌اند که همیشه از خداوند درخواست کنید تا نعمت‌های الهی و برکات را به سوی مردم نزول کند و دعا کردن برای این امر بسیار توصیه شده است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به بخشی از دعای امام سجاد(ع) در صحیفه سجادیه اضافه کرد: ایشان در این دعا از خداوند می‌خواهد بارانی بفرستد که با آن گیاهان سبز، حیوانات و انسان‌ها شاد شده و با آن میوه‌ها و روزی‌ها برای انسان‌ها کامل شود، ارزانی در جامعه افزایش یابد و با آن باران قدرت و توان مسلمانان در برابر دشمنان افزایش یابد.

وی با بیان اینکه ایام دهه فجر باید با عظمت برگزار شود، اشاره کرد: در زمان پیروزی انقلاب اسلامی اتفاق بزرگی در کشور رخ داد چرا که حکومت ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی در ایران از بین رفته و نام اسلام و قرآن در صدر حکومت قرار گرفت.

قریشی با بیان اینکه در زمان شاه آمریکا برای مردم ایران تعیین و تکلیف می‌کرد، ابراز داشت: اکنون به طور کلی این فضا تغییر کرده است و همه مسئولان و مردم باید این روز را گرامی بدارند.

وی با اشاره به خدمات مردم آذربایجان‌غربی در زمان مبارزات انقلاب بیان کرد: حجت‌الاسلام حسنی در این استان یکی از محورهای مبارزه هستند و دیگر علمایی چون آیت‌الله قره‌باغی و قریشی که در راس این مبارزات بودند و اکنون باید به نسل آینده این تلاش‌ها و موفقیت‌ها منتقل شود.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه روز میلاد حضرت زینب(س) به نام روز پرستار نام‌گذاری شده است، گفت: پرستاری شغل بسیار حساسی است که اگر آنها نیت خود را اندکی خالص بکنند به راحتی وارد بهشت خواهند شد و هر کس حاجت مریضی را برآورده کند تمام گناهان او بخشیده می‌شود.

وی با اشاره به ثواب دادن قرض‌الحسنه اظهار کرد: اگر کسی به فرد محتاجی قرض الحسنه بدهد مانند آن است که به خدا قرض داده است.

قریشی با انتقاد از بازگشایی بنگاه‌های اقتصادی که سود می‌دهند، یادآور شد: این بنگاه‌ها با تبلیغ فراوان جلوی قرض‌الحسنه را گرفتند و کسی به آنها نگفت که شما برای هر پولی سود می‌دهید آیا دیگر کسی برای نیازمندی با این کار قرض‌الحسنه می‌دهد.

وی با توصیه به کسانی که احتیاجی به گرفتن سود ندارند، گفت: این‌ها چرا با کمک و دادن قرض‌الحسنه به مردم زمینه افزایش برکت در کشور را فراهم کرده و سود بزرگی را از خدا بگیرند چرا که سودی که خداوند می‌دهد به مراتب بهتر و بیشتر از سود دنیایی است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار