رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: برای تامین میوه شب عید در استان ۲ هزار و ۸۰۰ تن میوه اعم از پرتقال و سیب ذخیره سازی می‌شود.
کد خبر: ۵۵۹۱۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۹ 29 January 2018

به گزارش  تابناک آذربایجان غربی  اسمعیل کریم زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در جلسه ستاد هماهنگی تنظیم بازار شب عید استان که با حضور معاون هماهنگی و امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی در سالن جلسات استانداری برگزارشد، با بیان این مطلب افزود: خرید‌های مورد نیاز شب عید انجام شده و علاوه برآن زمینه خرید‌های لازم به عنوان استان معین برای تهیه میوه شب عید سایراستان‌های کشور نیز فراهم و تامین شده است.

وی بیان کرد: ۸۰۰ تن میوه ممتاز سیب درختی تامین شده و در سردخانه‌های تعاون روستایی برای تنظیم بازار شب عید ذخیره سازی شده است.

کریم زاده بیان کرد: این استان جزو استان‌های تامین کننده سیب درختی هشت استان کشور است و وضعیت مطلوبی در این زمینه داریم.

وی افزود: پرتقال شب عید نیز از نوع والنسیا از جنوب و نیز تامسون از منطقه شمال کشور خریداری و در استان در حال ذخیره سازی است.

کریم زاده ادامه داد: امیدواریم با مدیریت مطلوب، تنظیم بازار و تأمین به موقع میوه مورد نیاز به خصوص در ایام منتهی به پایان سال، رفاه حال مردم استان را فراهم کنیم تا مردم هیچ گونه دغدغه‌ای در خصوص تأمین میوه شب عید خود را نداشته باشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی بیان کرد: از نظر تولید گوشت مرغ استان نیز به علت تولید مطلوب از شرایط خوبی برخوردار است و با تولید روزانه ۲۰۰ تا ۲۱۰ تن مشکلی در ذخیره سازی این محصول وجود ندارد.

وی بیان کرد: مصرف روزانه مرغ در استان ۱۵۰ تن و پیک مصرف ۱۸۰ تن می‌باشد که در این زمینه نیز می‌توانیم در تامین نیاز سایر استان‌ها نیزاقدام کنیم.

کریم زاده بیان کرد: در زمینه ذخیره گوشت قرمز و سفید منجمد در استان نیز تا کنون یک هزار و ۶۰۰ تن ذخیره گوشت سفید وجود دارد که پیش بینی می‌شود تا زمان عیدنوروز این ذخایر به ۲ هزار و ۲۰۰ تن افزایش یابد و گوشت قرمز نیز به میزان ۱۰۰ تن تامین و ذخیره سازی خواهد شد.

این مسئول با اشاره به میزان مصرف سالانه تخم مرغ در استان افزود: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده، تولید تخم مرغ به ۱۱ هزار و ۵۰۰ تن در استان افزایش خواهد یافت و مقرر شده تا از محل واردات تخم مرغ از ترکیه یک هزار تن تخم مرغ برای تامین نیاز استان وارد آذربایجان غربی شود.

وی بیان کرد: در راستای تنظیم بازار شب عید، ۱۹۰۰ تن برنج در انبار اداره کل غله و خدمات بازرگانی ذخیره سازی شده و ۱۰۰۰ تن نیز شکر در این زمینه ذخیره سازی و توزیع خواهد شد.

انتهای پیام/ح

منبع:باشگاه خبرنگاران

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار