فرماندار تکاب از سرمایه گذاری ۴۰ میلیارد ریالی در بخش صنایع سنگ این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۵۵۹۱۲۱
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۵ 29 January 2018

به گزارش  تابناک آذربایجان غربی ایرج ثقفی فرماندار تکاب در جلسه اشتغال و سرمایه گذاری با اشاره به قابلیت هاو ذخایرمعدنی تکاب و فعالیت 2 کارخانه فرآوری سنگ و سنگبری پیشرفته در این شهرستان گفت:در 2 سال گذشته 40 میلیارد ریال در بخش صنایع سنگ و فرآوری مواد معدنی در تکاب سرمایه گذاری شده است.
وی با تاکید بر ضرورت جذب سرمایه گذاران داخلی برای استفاده از ظرفیت های معدنی قابل توجه این شهرستان افزود: با راه اندازی این کارخانه های سنگبری سالانه 140 هزار متر مربع سنگ فرآوری شده ساختمانی و زینتی در تکاب تولید و برای 60 نفر شغل ایجاد شده است.
ثقفی بیان کرد: راه اندازی کارخانه های فرآوری سنگ و مواد معدنی در شهرستان تکاب گام بزرگ و موثری برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال محسوب می شود.
وی افزود: به زودی چند واحد صنعتی جواهرسازی نیز در این شهرستان راه اندازی می شود.
فرماندار تکاب با بیان اینکه وحدت رویه، پرهیز از حاشیه و حمایت از سرمایه گذاران الزامات اساسی توسعه این شهرستان است، ادامه داد: برای توسعه این منطقه باید مسیرهای تولید و سرمایه گذاری را هموار کنیم تا زمینه حضور سرمایه گذاران در شهرستان فراهم شود.
ثقفی اضافه کرد:ادارات و دستگاه های اجرایی بایستی  با تسهیل زمینه حضور سرمایه گذاران در تکاب، فرآیند بررسی و صدور استعلامات را سرعت ببخشند.
هم اکنون علاوه بر 2 معدن بزرگ طلا، بیش از 20 معدن سنگ و سه واحد صنعتی بزرگ فرآوری و تولید طلا در شهرستان تکاب فعال است.
شهرستان تکاب با 80 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است و یکی از قطب های معدنی کشور به شمار می رود.
معادن طلای زره شوران و آقدره از جمله ظرفیت های معدنی تکاب به شمار می رود که علاوه بر تولید هزاران کیلوگرم طلا، صدها نفر نیز در این معادن مشغول به کار هستند.

انتهای پیام/م

منبع:باشگاه خبرنگاران

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار