رئیس‌جمهور تاکید کرد: کسی نمی‌تواند ملت ایران را از بیان ابراز نظر و نقد و اعتراض بازدارد گوش همه مسئولان باید در برابر مطالبات و خواست مردم شنوا باشد.
کد خبر: ۵۵۹۸۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸ 31 January 2018
 

رئیس‌جمهور تاکید کرد: کسی نمی‌تواند ملت ایران را از بیان ابراز نظر و نقد و اعتراض بازدارد گوش همه مسئولان باید در برابر مطالبات و خواست مردم شنوا باشد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور پس از تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل عنوان کرد: زمانی که مردم امیدی به رهایی از ظلم نداشتند شاه به جای همه ملت باید فکر می‌کرد و فرمان می‌داد و همه آنها که به عنوان مقام عالی رتبه کشوری و لشکری بودند جز نوکری و جان نثاری و مطیع اوامر شاه بودن کاری نداشتند.

وی افزود: امام به دست مردم حکومت مردم‌سالار را در این سرزمین مستقر کرد و مردم‌سالاری در پناه اسلامیت بنا نهاده شد. می‌توان اساس آنچه امام برای ما به یادگار آورد را جمهوریت و اسلامیت دانست. ملت ما هرگز از این دو اصل بر نمی‌گردد آنها که تصور می‌کنند قدرت استکباری در اختیار دارند و شورای امنیت سازمان ملل را فرامی‌خوانند باید به خوبی درک کنند ملت ایران هرگز از یادگار امام و جمهوریت و اسلامیت برنمی‌گردد. بازگشت به عقب از محالات است.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: مردم روزهای سیاه و تاریک را پشت سر گذاشتند. هیچ کسی از نور به ظلمت گذشته بر‌نمی‌گردد. امام به ما یاد داد بقای حکومت و سرزندگی آن با نظر مردم و رای مردم است. این مردم هستند که حاکمیت ملی را به دست آوردند و آن را حفظ می‌کنند و جمهوری اسلامی را برای همیشه پاس می‌دارند.

 روحانی با بیان اینکه در این سرزمین برای ما سه اصل اساس است، گفت: اسلام، ملت ایران و کشور ایران اصول اساسی ما هستند. همه چیز باید حول این سه در چرخش باشد تا زمانی که مردم عاشق فرهنگ اسلام هستند و به ایران عشق می‌ورزند و وحدت ملی را پاس می‌دارند.

 وی خاطرنشان کرد: هیچ قدرتی نمی‌تواند مسیر ملت را عوض کند. راه اصلی مردم‌سالاری انتخابات است. مردم از طریق انتخابات و پای صندوق رای اعلام نظر می‌کنند. جمهوری اسلامی تاکنون ۱۲ انتخابات ریاست‌جمهوری و ۱۰ انتخابات مجلس و ۵ انتخابات شوراها و ۵ انتخابات خبرگان و چندین همه پرسی را پشت سر گذاشته و به خوبی می‌داند سرنوشتش با قواعد مردم‌سالاری پای صندوق آرا تعیین می‌شود.

روحانی تاکید کرد: مردم سالاری فقط انتخابات نیست. حضور و مشارکت دائمی مردم و تعاون و یاری مردم به یکدیگر و اعتراض و نقد حق مردم است. کسی نمی‌تواند ملت ایران را از بیان ابراز نظر و نقد و اعتراض بازدارد گوش همه مسئولان باید در برابر مطالبات و خواست مردم شنوا باشد.

 
منبع: ایلنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار