به گزارش فرارو؛ این جمله شسته رفته و با حالت امری ظریف، به گوشی شما پیامک می‌شود. فعل امری " بگیرید" پشت واژه " برنده استثنایی" پنهان شده و زیاد به آدم بر نمی‌خورد. حتی بدش هم نمی آید، که تلفن رابردارد و زنگ بزند به شماره شرکت. آخر کنجکاوی هم دارد.
کد خبر: ۵۵۹۸۲۸
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰ 31 January 2018

چون پیش آمده که به خاطر گناه ناکرده مجازات شویم، اما تا به حال کسی به خاطر کار نکرده به ما پاداش نداده بود. حتی مخابرات!

 
دو سه بوق که می خورد. منشی شرکت گوشی را برمی دارد. مثل همیشه که نه، اما مثل اغلب اوقات خانمی مودب و خوش صحبت آن طرف خط، بعد از سلام " گرم و صمیمی" می‌گوید: جناب من به شما تبریک می گویم... شما برنده 40 درصد تخفیف محصولات "ما" شده‌اید. 
 
- من که کاری نکرده ام خانم؟
- قرار نبوده که شما کاری کنید. شماره شما توسط "پنل مخابرات" و به صورت کاملا تصادفی انتخاب شده است. تبریک مجدد مرا بپذیرید.
- من سر در نمی آورم.
- (قرار نیست که شما سر در بیاورید!) ببینید. شرکت "ما" برای تبلیغ محصولات خود به کمک مخابرات به شماره‌های تصادفی پیامک ارسال می‌کند. بسته محصولات ما شامل چهار وسیله کاربردی فوق العاده است، که قیمت واقعی آنها 410 هزار تومان است ولی برای شما که پیامک برایتان ارسال شده با 40 در صد تخفیف 245 هزار تومان حساب می شود.
- چرا؟
- عرض کردم خدمتتان. برای تبلیغ محصولات شرکت.
- خب می شود محصولات شرکت را معرفی کنید؟
- با کمال میل( مثل همیشه!). بسته جایزه شما شامل یک سبزی خرد کن تمام استیل، یک آرام پز چند کاره، ترازو دیجیتال، هم‌زن برقی، تخم‌مرغ پز هوشمند، و یک پکیج پزشکی که سلامت بدن شما را تضمین می کند. تازه اگر شما هفت نفر از آشنایان را به خریدن محصولات "ما" ترغیب کنید، یک لپ‌تاپ هم هدیه می گیرید! (به طرز غریبی یاد نامه‌های می‌افتی که اگر هفت بار از رویش نمی‌نوشتی و به هفت نفر دیگر هم نمی‌دادی که بنویسند، سوسک می‌شدی!)
- چه تضمینی وجود دارد که...؟
- منتظر بودم بپرسید. ببینید! شما می توانید بعد از رویت بسته جایزه، پول را پرداخت کنید. محصولات چینی و البته دارای ضمانت و تحت لیسانس نیز هستند. شما می توانید هر وقت که هرکدام از محصولات را نپسندیدید، تنها با متحمل شدن هزینه آژانس، محصول را برای ما بفرستید.
 
هرچه مکالمه بیشتر، طول می‌کشد، علامت سوال های بیشتری هم دور سر آدم می‌چرخد.
 
چرا مخابرات بدون اجازه مشترک، شماره‌اش را در اختیار این شرکت ها برای تبلیغات خود، می‌گذارد؟ ( شرکتی برای تبلیغ فرم مربوطه را پر می کند و مخابرات حتی شماره ثبت و قانونی بودن شرکت یا موسسه اقتصادی را هم استعلام نمی کند؟!)
 
چرا شرکت برای محصولات "چینی" دارد به این شیوه تبلیغ می کند؟
 
این شرکت ها بدون شماره ثبت بازرگانی چرا مثل قارچ سر از همه جا در آورده اند؟
 
منشی اما انگار قرار گذاشته که قانع‌ات کند. می‌ترسی. آخر روزی نیست که خبر کلاهبرداری اینترنتی و پیامکی را نبینی یا نشنوی. همین چند روز پیش بود که رییس پلیس فتای استان زنجان جزئیات کلاهبرداری پیامکی 121 میلیاردی از 4 میلیون ایرانی را تشریح کرد. 4 میلیون ایرانی؟!
 
گیرم قرار نیست ما گول بخوریم. اما هستند افرادی که فریب این شرکت‌ها، و البته شاید فریب اطمینان به مخابرات را می‌خورند.
 
دارند زیاد می‌شوند شرکت‌های اینچنینی و پیامک‌های آنچنانی. و این شاید برآیند یک اقتصاد بیمار باشد، در جامعه ای تنبل و البته فرصت‌طلب. اقتصادی که انگار تجارتش به جای بازار به زیرزمین کشیده شده و تولید ملی‌اش شده، فروختن جنس بنجل چینی با تبلیغات فریب دهنده!.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار