موضوعات اخیر تمامی پوستر‌های کره شمالی دارای پیام‌های ضد آمریکایی هستند. پوستر‌هایی رنگی با شعار‌های مبارزه جویانه و تصاویر نظامی که همگی نشان دهنده تنش‌های روز افزون میان آمریکا و کره شمالی است و به تازگی مضمون این پوستر‌ها شامل پیام‌هایی علیه دونالد ترامپ هستند.
کد خبر: ۵۶۰۷۳۳
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۶ 03 February 2018
موضوعات اخیر تمامی پوستر‌های کره شمالی دارای پیام‌های ضد آمریکایی است. پوستر‌هایی رنگی با شعار‌های مبارزه جویانه و تصاویر نظامی که همگی نشان دهنده تنش‌های روز افزون میان آمریکا و کره شمالی است و به تازگی مضمون این پوستر‌ها شامل پیام‌هایی علیه دونالد ترامپ هستند.

به گزارش فرادید به نقل از سی‌ان‌ان، یکی از ساکنان سابق پیونگ یانگ امیدوار است که مجموعه‌ای از تصاویر پوستر‌ها را به صورت انحصاری و کمی متفاوت‌تر به نمایش بگذارد. استنفورد همکار کاترینا زِل وگر، در پنج سالگی ساکن پیونگ یانگ بوده و تا کنون تقریبا بیش از ۱۰۰ نمونه از پوستر‌های داخل کشور را جمع آوری کرده است. او در حال حاضر در یک سازمان دولتی کشور سوئیس کار می‌کند.
 
پروپاگاندا (تبلیغات سیاسی) کره شمالی

بیشتر تصاویر، ترویج دهنده کشاورزی و علم هستند، به گونه‌ای که خود را جایگزینی برای صحنه‌های خشونت آمیزی که غالبا به پروپاگاندای (تبلیغات سیاسی) کره شمالی مربوط می‌شوند، پیشنهاد می‌دهند. پوستر‌هایی که سخت کار کردن و همبستگی را ترغیب می‌کنند به همراه تصاویری از شهروندان که جشن‌های ملی را جشن گرفته اند و لبخند بر روی چهره شان دارند.

۲۵ پوستر هم اکنون در University Museum and Art Gallery هنگ کنگ به نمایش گذاشته شده اند. سی‌ان‌ان با کاترینا زِل وگر مدیر موزه در مورد عناصر طراحی پوستر‌ها که اغلب نادیده گرفته شده اند، صحبت می‌کند.

نقش بر جسته زنان
 
پروپاگاندا (تبلیغات سیاسی) کره شمالی

تصاویر سربازان پوستر‌های ضد آمریکایی (یا ضد ژاپنی) معمولا مردان هستند. اما از تصاویر زنان اغلب در پوستر‌هایی با پیام‌های کشاورزی و صنعتی استفاده می‌شوند.

زِل وگر می‌گوید، "کشاورزان تقریبا همیشه خوشرو هستند و زنان را تشویق می‌کنند تا سیاست‌های جدید کشاورزی و پرورش خرگوش‌ها و تولید پنبه را افزایش دهند."

نوته می‌افزاید، "زنان بیشتر در زمینه موضوعاتی که مربوط به علوم و کارگری هستند، دیده می‌شوند."

ضرورت ارتباط عمومی
 
پروپاگاندا (تبلیغات سیاسی) کره شمالی

مقامات کره شمالی، مانند هر جای دنیا از پوستر‌ها به عنوان یک شیوه ارتباطی برای انتشار و انتقال مسائل عمومی استفاده می‌کنند. با وجود دسترسی محدود به اینترنت، فقط تعداد انگشت شماری از شبکه‌های تلویزیونی مجاز به پخش تبلیغات هستند، بنا براین پوستر‌ها یکی از موثر‌ترین راه‌های ارتباطات سراسری در کشور به شمار می‌روند.

زِل وگر گفت: "پوستری در سال ۲۰۰۸ روز ملی سر شماری ایجاد شد." "تقریبا همه می‌دانستند که برای انجام سر شماری باید در خانه بمانند."

کره شمالی همچنین تعدادی پوستر در زمینه مبارزه با دخانیات چاپ کرده، و در سال ۲۰۰۵ به کنوانسیون چارچوب سازمان بهداشت جهانی جهت کنترل دخانیات پیوسته بود. سازمان بهداشت جهانی گزارش می‌دهد این کشور هر ساله روز جهانی بدون دخانیات را جشن می‌گیرد.

شرح تحولات در کشور
 
پروپاگاندا (تبلیغات سیاسی) کره شمالی

تبلیغات به شکل پروپاگاندا کره شمالی می‌تواند برای ایجاد تغییرات در داخل کشور ایجاد شوند. از لحاظ تاریخی، پوستر‌ها الویت‌های رهبری کشور را در هر لحظه مشخص منعکس کرده اند.

نوته می‌گوید، "می‌توانید مشاهده کنید در طول زمان چگونه با سیاست مختلف مردم مراوده می‌کرده اند." "پوستر‌ها (همچنین) تغییرات اجتماعی، رشد اقتصادی و پیشرفت‌های علمی نمایش می‌دهند."

پوستر‌های مجموعه زِل وگر، برای بررسی تحولات به ویژه در بخش کشاورزی بسیار مفید بودند.

نوته می‌گوید، "(شما می‌توانید نظاره گر) تغییرات در محصولات و شیوه‌های کار آمد‌تر باشید." "یک پوستر با تصویر میکروسکوپ و مجموعه‌ای از محصولات، روند بررسی تغییرات عملکرد دانه‌ها را جهت بالا بردن باز دهی برداشت نشان می‌دهند."

"یک پیام مستقیم و صریح، اما من فکر می‌کنم که این یک نمونه خوب از سیاست‌های اواسط سال ۲۰۰۰ است که سعی در تحول صنعت کشاورزی داشت."

کمی تغییر در سبک شناسی
 
پروپاگاندا (تبلیغات سیاسی) کره شمالی

با وجود پیشرفت‌های بیان شده، سبک پوستر‌ها از دهه ۱۹۵۰ به طور قابل ملاحظه‌ای پایدار بوده است. آن‌ها همچنان به سنت‌های واقع گرایی سوسیالیستی توجه زیادی دارند، یک رویکرد هنری که در سراسر جهان کمونیست، محبوب است.

نوته می‌گوید، "پیشرفت‌های واقعی دیده نمی‌شوند، آن‌ها در حقیقت به دنبال سنت‌های خود هستند." "پوستر‌های نمایشگاه دارای ظاهری یکنواخت هستند. تمامی رنگ‌ها و نوشته با نحوه تفکر شما تفاوت دارند، اما همگی در طول زمان ترکیبی ثابت داشته اند.

"آنچه که برای من جالب است، این است که آن‌ها از پیش زمینه و پس زمینه استفاده می‌کنند – یک همپوشانی که معمولا به خوبی تعریف شده است، آن‌ها از شخصیتی که به مردم می‌آید و با آن‌ها ارتباط می‌گیرد، استفاده می‌کنند و معمولا همیشه این افراد یک پیام عمومی برای مردم دارند."

نقاشی ها
 
پروپاگاندا (تبلیغات سیاسی) کره شمالی

این تداوم همچنین نشان دهنده روند تولید است که در طول دهه‌ها به سختی تغییر کرده است. اکثر پوستر‌ها – از جمله مجموعه زِل وگر، با دست نقاشی شده اند.

بسیاری از آثار در استودیو Mansudae Art تولید شده، یک مرکز دولتی که حدودا ۱۰۰۰ هنرمند با استعداد کشور در این بخش استخدام هستند. این استودیو علاوه بر پوستر، مجسمه، نقاشی، سرامیک و دیگر آثار هنری تولید می‌کند.

میزان سواد کشور 
 
پروپاگاندا (تبلیغات سیاسی) کره شمالی

تقریبا تمامی پوستر‌های کره شمالی دارای شعار‌های بزرگ هستند. علیرغم فقر گسترده و امید کم به زندگی، آموزش و پرورش در کره شمالی رایگان و اجباری است، مقامات کشور بیان کرده اند، آموزش ممکن است ۱۰۰ درصد نباشد، اما همگی می‌توانند بخوانند و بنویسند.

زِل وگر می‌گوید، "من تا کنون هیچ دختر یا پسر بالغی در کره شمالی ندیده ام که توانایی خواندن، نوشتن و یا حل مسئله‌ای ساده ریاضی نداشته باشد."

اهمیت رنگ‌ها
 
پروپاگاندا (تبلیغات سیاسی) کره شمالی

پوستر‌های تبلیغاتی معمولا به تصاویر و متن‌های رنگی متکی هستند. اما به عنوان یک ناظر، رنگ‌های نمادین برای بیننده با تعریفی مجزا نمایان می‌شوند.

زِل وگر توضیح می‌دهد، "نماد گرایی سنتی در کره شمالی بر اساس پنج عنصر – چوب، آتش، زمین، فلز و آب است." در اغلب پوستر‌ها پنج رنگ اصلی – آبی، قرمز، زرد، سفید و سیاه دیده می‌شود.

"تمامی رنگ‌ها معنایی دارند. رنگ قرمز رنگ سوسیالیستی، تهاجم و علاقه است. آبی به معنی صلح، هماهنگی و یکپارچگی نمادین و اغلب در پوستر‌های آموزشی استفاده می‌شود. رنگ سیاه نشان دهنده شر و تاریکی است، بنابر این اغلب در پوستر‌های ضد آمریکایی و ژاپنی دیده می‌شود و رنگ زرد به معنای رفاه و شکوه است."
 
پروپاگاندا (تبلیغات سیاسی) کره شمالی
 
پروپاگاندا (تبلیغات سیاسی) کره شمالی
 
پروپاگاندا (تبلیغات سیاسی) کره شمالی
 
پروپاگاندا (تبلیغات سیاسی) کره شمالی
 
پروپاگاندا (تبلیغات سیاسی) کره شمالی
 
پروپاگاندا (تبلیغات سیاسی) کره شمالی
 
پروپاگاندا (تبلیغات سیاسی) کره شمالی
 
پروپاگاندا (تبلیغات سیاسی) کره شمالی
 
پروپاگاندا (تبلیغات سیاسی) کره شمالی
 
پروپاگاندا (تبلیغات سیاسی) کره شمالی

منبع: سی‌ان‌ان
ترجمه: وب‌سایت فرادید
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار