مسئول هماهنگی امور ایثارگران استانداری آذربایجان‌غربی گفت: ۳۵۰ نفر از ۹۵۰ کارمند استانداری و فرمانداری‌های تابعه از جامعه ایثارگران آذربایجان غربی هستند.
کد خبر: ۵۶۲۱۵۸
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۸ 05 February 2018

به گارش تابناک ارومیه علی پیام  با اشاره به اشتغال جمعی از ایثارگران استان در استانداری و فرمانداری‌ها، اظهار کرد: استانداری آذربایجان‌غربی و فرمانداری‌های تابعه بیش از ۹۵۰ کارمند دارند که از این میان ۳۵۰ نفر از شاغلان آنها از جامعه ایثارگران استان و از خانواده‌های شهدا هستند. 

وی با بیان اینکه ۲۲۸ نفر از شاغلان ایثارگر استانداری‌ها و فرمانداری‌های استان داری تحصیلات دانشگاهی هستند، افزود: این افراد برای تصدی این مشاغل شایستگی خود را به نحو احسن نشان داده‌اند و تنها این نبوده که آنها به دلیل ایثارگر بودن صاحب شغلی بشوند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ۶۰۰ ایثارگر در آذربایجان‌غربی وجود دارد، ادامه داد: این افراد در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت جانفشانی و فداکاری‌های بسیاری کردند و در راستای حمایت از آنها کارهای زیادی انجام شده ولی باز هم جای کار دارد و هنوز هم تعدادی از این افراد مشکلات بسیاری دارند که باید به آنها رسیدگی شود.

وی با بیان اینکه این افراد زمانی که به جبهه‌ها می‌شتافند توقع مادی نداشته و تنها با خدای خود معامله کرده بودند، تصریح کرد: اما امروزه همانند بسیاری از کشورهای جهان که از رزمندگان خود حمایت می‌کنند که در راه دفاع از وطن و در میدان جنگ جانفشانی کرده‌اند ایران اسلامی هم بر خود وظیفه می‌داند که از این افراد در جهت حل مشکلات‌شان بیشترین حمایت‌ها و قدردانی را داشته باشد.

پیام ضمن اشاره به خدمات صورت گرفته از ایثارگران در استان، خاطرنشان کرد: یک گله‌ای که ایثارگران دارند این است که با پست و مقامی که در ادارات به آنها داده‌ می‌شود گاهی آن گونه که باید و شاید احترام و شان آنها حفظ نمی‌شود و این سبب دلخوری برخی از ایثارگران می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان‌غربی جزء استان‌های عملیاتی کشور بوده و پیش از شروع جنگ تحمیلی مورد حمله ضدانقلاب قرار گرفت، عنوان کرد: در این جنگ مردم این استان از کرد و ترک همه با هم متحد شده و در کنار هم در برابر دشمنان و ضد انقلاب ایستادگی کردند و پس از این قائله‌ها مردم این استان با حضور خود در جبهه‌های حق علیه باطل در برابر دشمن متجاوز بعثی از کشور دفاع کردند.

مشاور دفتر استاندار و مسئول هماهنگی امور ایثارگران استانداری آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه ۱۰۰ هزار نفر از جوانان این استان در زمان هشت سال دفاع مقدس راهی جبهه‌ها شدند، ابراز کرد: از این تعداد ۱۲ هزار شهید و  ۱۹ هزار جانباز تقدیم انقلاب اسلامی شد و این استان ۲ هزار آزاده سرافراز دارد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار