کد خبر: ۵۶۲۲۷۳
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۸ 06 February 2018

 

آذربایجان غربی سرزمین مجاهدت های خاموش که از ۲۳ بهمن ۵۷ تا امروز سرزمین دفاع و حماسه و افتخار و جهاد و دفاع است.

تابناک آذربایجان غربی: مراسم توديع و معارفه فرمانده سپاه شهداي آذربايجان غربي با حضور سردار حسين سلامي جانشين فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسللامي ، آيت الله قريشي نماينده مردم استان در خبرگان رهبري ، حجت الاسلام قريشي نماينده رهبر معظم انقلاب در آذربايجان غربي و امام جمعه اروميه ، فرماندهان نظامي و انتظامي و بسيجيان در كانون جوانان بسيج اروميه برگزار شد و از خدمات 6 ساله سردار عابدين خرم فرمانده پيشين تقدير و سردار حبيب شهسواري كه پيش از اين معاون هماهنگ كننده قرارگاه حمزه سيدالشهدا بود معارفه شد .

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اين مراسم گفت:دشمنان تاکنون چیزی بجز شکست تجربه نکردند.

سردار حسین سلامی در آیین تکریم و معارفه فرمانده سپاه شهدا آذربایجان غربی که در سالن اجتماعات کانون جوانان بسیج ارومیه برگزار شد با بیان اینکه ملت ایران آگاهانه در تمامی صحنه ها حضور درد و پیش می رود تصریح کرد: به حول و قدرت الهی بزودی سقوط و نابودی آمریکا، رژیم صهیونیستی، آل سعود و هم پیمانان انها را با چشمان خود خواهیم دید.

وی توطئه تجزیه طلبانه دشمنان را در راستای خدشه دار کردن استقلال، وحدت و تمامیت ملت دانست و افزود: با پایمردی ملت و تدابیر رهبری سیاست های دشمنان ناکام مانده و تاکنون دشمنان جز شکست از نظام اسلامی چیزی تجربه نکرده اند.

سردار سلامی انقلاب اسلامی را بعثتی مجدد برای بازیابی مجد و عظمت ملت ایران دانست و افزود: انقلاب اسلامی نقطه آغازینی برای شکل دهی به تمدن نوین اسلامی بوده و در ان مقطع تاریخی فرصتی فراهم شد تا مسلمانان به بازیابی هویت حقیقی خویش نزدیک شوند.

وی انقلاب را محشری برای ملت ایران و مجالی برای تفسیر مفاهیمی چون استقلال، ازادی، کرامت، امنیت و عزت دانست و گفت: چپاول ثروتهای مادی، عقب ماندگی، ذلت و ابتذال و غارت فرهنگ از مشخصه های جامعه قبل انقلاب بود که امام راحل با پیام های نجان بخش خود تصویر جامعه ایران را تغییر دادند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: اگرچه در جامعه کنونی مشکلاتی هم هست که این جز لاینفک هر جامعه ای بوده و حتی کشورهای پیشرفته هم مستثنی از آن نیستند، اما ملت ایران اگر مشکلی هم دارند در عوض مقتدر، عزیز بوده و خود تصمیم می گیرد.

وی با بیان اینکه امروزه با کشورهای پیشرفته دنیا در زمینه های علمی، فناوری و نظامی قابل رقابت بوده و در بسیاری از زمینه ها از کشورهای اروپایی پیشرو هستیم تصریح کرد: امروز پدافندهای ما جز بهترین های دنیا بوده و ساخت رادارهای فوق پیشرفته، پرتاب ماهواره به فضا، ساخت توربین های عظیم و تولید 98 درصد داروهای پزشکی تنها بخشی از توفیقات نظام اسلامی بعد از 39 سال تلاش توسط فرزندان این کشور است.

سردار سلامی با بیان اینکه دشمن بدنبال ایجاد عملیات روانی بوده تا دستاوردهای انقلاب به دست فراموشی سپرده شود اظها رکرد: انقلاب اسلامی شکوه دشمنان را در هم شکسته و ایران به یک سفینه امن برای تمامی کشورهای اسلامی تبدیل شده که به الگویی موفق برای بلاد اسلام تبدیل شده است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: رهبری با تفکر عمیق و اندیشه خود توطئه های دشمنان را می شناسد و همه اندیشه های باطل انها را ابطال می کند.

سردار سلامی با بیان اینکه امنیت کامل در کشور برقرار است افزود: در همه جای دنیا ناامنی و اشوب غوغا می کند در حالی که در ایران نصرتهای الهی جاری بوده و تجربه نشان داده تا زمانی که ملت آگاهانه از رهبری پیروی می کنند هیچ گزندی به کشور و نظام نخواهد رسید.

وی اجرای طرح های محرومیت زدایی توسط سپاه را بسیار مهم و تاثیرگذار دانست و افزود: امروزه فقر و محرومیت برای سپاه همانند دشمن است و بمانند مبارزه با دشمن خارجی با فقر و محرومیت نیز مبازه خواهیم کرد تا گرد وغبار فقر اگر بر بخشی از جامعه نشسته است با اراده اهنین رفع کنیم.

سالانه 2500 پروژه در روستاها و مناطق کم برخوردار توسط سپاه افتتاح و به بهره برداری می رسد

فرمانده قرارگاه حمزه سید الشهدا نيز گفت: سپاه و بسیج سپر دفاعی ایران در برابر نظام سلطه هستند.

سردار محمدتقی اوصانلو با بیان اینکه سپاه و بسیج به عنوان سپر دفاعی انقلاب و نظام با وحدت مقابل دشمنان ایستادگی می کنند گفت: این دو سپر دوشادوش ملت در عمران و ابادانی کشور تلاش کرد و دشمنان نظام در تلاشند که این سپر را بشکنند که خداوند هرروز بر قداست و قدرت این سپر می افزاید.

وی تصریح کرد: پس از گذشت قریب 40 سال از انقلاب اسلامی این نظام با صلابت پیش می رود تا پرچم اسلامی را به دست ولیعصر برسانیم.

سردار اوصانلو با اشاره به وحدت و همبستگی مثال زدنی آذربایجان غربی و کردستان افزود: مسئولین اجرایی استانهای شمالغرب با وحدت و با هماهنگی کامل در راستای برقراری امنیت و حل مشکلات تلاش می کنند.

وی به اقدامات سپاه پاسداران در اجرای طرح های محرومیت زدایی و اشتغال اشاره کرد و افزود: سالانه 2500 پروژه در روستاها و مناطق کم برخوردار اعم از طرح های بزرگ و کوچک که تاثیر زیادی در توسعه روستاها دارد توسط سپاه افتتاح و به بهره برداری می رسد.

سردار اوصانلو ادامه داد: امسال نیز در این راستا 2600 پروژه افتتاح و همچنین 220 جهزیه آماده تحویل است.

مسئولیت ها از جمله مصادیق هدیه الهی است که باید قدردان آن باشیم

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی هم گفت: هیچ کاری از آمریکا و متحدان وی ساخته نیست چرا که بر اساس آیات الهی مغلوب همیشگی هستند.

حجت الاسلام سید مهدی قریشی اظهار داشت: مسئولیت ها از جمله مصادیق هدیه الهی است که باید قدردان آن باشیم.

وی افزود: آمریکا و همراهانش کاری نمی توانند بکنند چرا که بر اساس آیات الهی مغلوب هستند و هیچ کاری از آنان بر نمی آید، جمهوری اسلامی پیروز نهایی است و تمدن اسلامی قطعا شکل میگیرد.

امام جمعه ارومیه با تقدیر از خدمات و زحمات سردار عابدین خرم فرمانده سپاه شهدا تصریح کرد: از زحمات سردار خرم قدردانی دارم و برای سردار شهسواری نیز آرزوی توفیق دارم.

وی در پایان سخنان خود برای فرمانده قبلی و جدید آرزوی توفیق در خدمت رسانی به مردم نکرده و خاطرنشان کرد: هر دو سردار هم سردار خرم و هم سردار شهسواری از مصادیق مجاهدان فی سبیل الله هستند که آرزوی توفیق برای هردوی آنان دارم.

۴۰ هزار اشتغال‌زایی در آذربایجان غربی صورت گرفت

فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان شرقی گفت: در طول ۵ سال گذشته در راستای اقتصاد مقاومتی ۴۰ هزار اشتغال‌زایی در آذربایجان غربی شکل گرفت.

سردار عابدین خرم با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری اظهار داشت: آذربایجان غربی جزو کشورهایی است که از هویت و انقلاب خود دفاع کرده و امروز هم برای انقلاب و نظام از جان خود می‌گذرند.
وی تصریح کرد: مشخصاتی که مقام معظم رهبری برایمان می‌گوید باید برای خدا باشد و خالصانه باید پیش رفت که در آذربایجان غربی وجود داشته، دارد و خواهد داشت و در شهادت و جهاد همچنان در استان باز است.فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان شرقی بیان کرد: چهل هزار خانواده در این پنج سال توسط اقتصاد مقاومتی به اشتغال پایدار رسید و مهمان 2 میلیون راهیان نور بودیم که هیچ گونه مشکل ایمنی و امنیتی برای آنان ایجاد نشد و رمز ماندگاری و خدمت در این منطقه حرکت جهادی، تفکر انقلابی و تبعیت محض از مقام معظم رهبری است.

 

وی یادآور شد: در آذربایجان غربی در وضعیتی قرار داریم که مردم از هر گونه برنامه‌های سپاه استقبال چشمگیری دارند و حضور پرشور مردم را در همه جا می‌بینیم.

خرم گفت: وحدت مثال زدنی در آذربایجان غربی داریم که همگان در تمامی عرصه‌ها و ابعاد کار می‌کنند و در حوزه‌های امنیتی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی این مهم وجود دارد و در سال 96 کنگره ملی 12000 شهید استان را برگزار کردیم که نعمت و دین بزرگی برایمان به شمار می‌رود.

 

حلقه اتصال جهاد در آذربایجان غربی، همراهی با مردم در راستای محرومیت زدایی است

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی نيز گفت: حلقه اتصال جهاد در آذربایجان غربی، همراهی با مردم در راستای محرومیت زدایی است.

سردار حبیب شهسواری ضمن تقدیر از زحمات فرمانده قبلی سپاه شهدا اظهار داشت: دست یاری به سمت تمام همراهان دراز میکنم که مسیر سردار خرم را بپیماییم.

وی افزود: آذربایجان غربی سرزمین مجاهدت های خاموش که از ۲۳ بهمن ۵۷ تا امروز سرزمین دفاع و حماسه و افتخار و جهاد و دفاع است.

سردار شهسواری با اشاره به اضلاع چهارگانه جهاد تصریح کرد: اضلاع اربعه این جهاد و افتخار بر محوریت روحیه جهادی و فرهنگ شهادت و غیرت دینی؛ بصیرت پارسایی بینش دینی و ولایت پذیری؛ اقتدار صلابت و هشیاری رزمندگان و نیز محرومیت زدایی و محوریت بسیج است.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی تاکید کرد: حلقه اتصال و اتصاف برای این اوامر همراهی با مردم در راستای محرومیت زدایی است.

وی خاطرنشان کرد: به سفارش یکی از علما که فرمود دنبال کار بیشتر باشید و التماس کنید همواره در راستای خدمات رسانی به محرومان و مردم منطقه هستیم.

در این مراسم از زحمات سردار عابدین خرم كه دو هفته قبل به عنوان فرمانده سپاه عاشوراي آذربايجان شرقي منصوب شده بود قدردانی و حکم مسئولیت فرمانده جدید سپاه شهدا آذربایجان غربی به سردار حبیب شهسواری ابلاغ شد.

 

منبع: جوان پرس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار