امام جمعه ارومیه گفت: ترویج عدالت اجتماعی باید مهم‌ترین دغدغه مدیران و مسئولان در جامعه اسلامی قرار گیرد
کد خبر: ۵۶۳۸۹۴
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۲ 09 February 2018

به گزارش تابناک ارومیه، حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ارومیه که در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد اظهار کرد: عدالت اجتماعی یک اصل مهم در جمهوری اسلامی ایران بوده و باید با اهتمام تمام قوای اجرایی، این اژدهای هفت سر از بین برود.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در میان کارکنان و فرماندهان نیروی هوایی ارتش تاکید کرد: یکی اصول اساسی انقلاب اسلامی تحقق و اجرای عدالت اجتماعی در کشور بوده و شعار اصلی این انقلاب شکوهمند، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است.

امام جمعه ارومیه افزود: بی شک آزادی در بتن جمهوری اسلامی ایران جاری و ساری بوده و عمل به اصول و مبانی دینی از واجبات تحقق عدالت اجتماعی است.

وی تصریح کرد: عدالت اجتماعی با کاهش فاصله طبقاتی و ریشه‌کنی فساد و دست درازی به بیت‌المال در جامعه اسلامی پدیدار می‌شود.

قریشی خاطر نشان کرد: مهم‌ترین وظیفه نمایندگان مجلس شورای اسلامی، جاری و ساری کردن عدالت اجتماعی با تصویب قوانینی در راستای جلوگیری از سو استفاده از بیت‌المال است.

وی با اشاره به نامه  امام علی (ع) به مالک اشتر، بیان کرد: حاکم جامعه اسلامی باید با انصاف با مردم برخورد کرده چون برخورد مغرضانه و تبعیض‌آمیز با مردم، سبب دور شدن حکومت و ملت می‌شود.

امام جمعه ارومیه با اشاره به ایام‌الله دهه فجر اذعان کرد: بدون تردید حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن یک امری و نیاز جامع بوده و حضور پرشور عموم مردم در ۲۲ بهمن یک وظیفه عمومی است.

وی با بیان لزوم مقابله با دسیسه‌های دشمنان نظام و انقلاب، اظهار کرد: مردم با مشت‌هایی کوبنده خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن، سد محکمی در برابر یاوه گویی ایادی غرب هستند.

قریشی با اشاره به لزوم ایجاد احترام در بین اعضای خانواده گفت: نباید یک مسلمان مومن در خانواده نظرش را به تمام اعضای خانواده تحمیل کند.

وی ادامه داد: امام علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) با بیش از ۱۰ سال زندگی مشترک، هرگز به همدیگر بی‌احترامی نکردند.

امام جمعه ارومیه با بیان اهمیت روز معاد در آموزه‌های دینی، خاطر نشان کرد: در آخر‌الزمان نفخ صوری از سمت پروردگار زده شده که تمام موجودات جهان برای حساب‌رسی در محضر خداوند متعال حاضر خواهند شد.

وی افزود: در لحظه حسابرسی روز قیامت، تمام انسان‌ها به خاطر کوتاهی در انجام اعمال نیک در دنیا  حسرت خواهند خورد.

قریشی با اشاره به آیات کلام‌الله مجید تصریح کرد: خداوند متعال در قرآن کریم به پیامبر اکرم (ص) فرمودند که مردم را از روز قیامت و حسابرسی اعمالشان آگاه کنید تا حسرت انجام اعمال نیک در قیامت را نخورند.

وی یادآور شد: مومنان با انجام اعمال خیر، از هم‌اکنون در تدارک روز آخرت باشند تا در روز قیامت دچار حسرت نشوند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار