امام جمعه شهرستان شوط گفت: شرکت در راهپيمائي‌هايي مانند 22 بهمن به منزله اصلي‌ترين پشتوانه مردمي براي جريان انقلاب و نظام اسلامي است.
کد خبر: ۵۶۳۹۰۱
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۰ 09 February 2018

به گزارش تابناک آذربایجان غربی حجت الاسلام سید محمد هاشمی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان شوط اظهار کرد: از جمله‌ نکات مهمی که در بیانات اخیر مقام معظم رهبری به آن تأکید شد، نقشی است که حضور مردم در صحنه انقلاب در کنار رهبری، برای پیروزی و تداوم انقلاب ایفا کردند.

وی در ادامه افزود: در نظام ولایی و انقلابی، نقش توده‌های مردم بیشتر در تجمعات و راهپیمائی‌های میلیونی متجلی می شود بنابراین  شرکت در راهپیمائی‌هایی مانند 22 بهمن به منزله‌ اصلی‌ترین پشتوانه‌ مردمی برای جریان انقلاب و نظام اسلامی است.

امام جمعه شهرستان شوط بیان کرد: امام خمینی(ره) بعد از آنکه در دوازدهم بهمن به ایران اسلامی وارد می‌شوند، مستقیم به بهشت زهرا رفته و در جوار شهدای گلگون کفن انقلاب در نطق مشهور خود فرمودند «من به پشتیبانی این ملت، تو دهن این دولت می‌زنم ... من به پشتیبانی این ملت، دولت تعیین می‌کنم » در واقع حضرت امام(ره) در این سخنرانی به اساسی‌ترین نقش مردم در پیروزی و تداوم انقلاب اشاره می‌کنند.

هاشمی عنوان کرد: مقام معظم رهبری نیز در سخنرانی اخیر خویش فرمودند این انقلاب، انقلاب مردمی است و در همه‌ برنامه‌ها باید مردم در درجه‌ی اول قرار بگیرند و بر این اساس مسئولان باید مردم را بشناسند و برای مردم کار کنند.

وی تاکید کرد: مردم همان کسانی هستند که هر ساله حماسه ۲۲ بهمن را به وجود می‌آورند و اگر می‌خواهید حرف مردم را بفهمید گوش کنید ببینید این‌ها چه می‌گویند .

امام جمعه شهرستان شوط در تکمیل سخنان خود گفت: مردم آن کسانی هستند که بعد از آنکه تعدادی اغتشاشگر وارد میدان می‌شوند، اگر هم اعتراضی داشتند به مجرد اینکه شعار اغتشاشگران را دیدند خود را کنار می‌کشند و بعد روز ۹دی به میدان می‌آیند و شعار خودشان را می‌دهند.

هاشمی همچنین تصریح کرد: مسئولان باید مردم را بشناسند و برای مردم کار کنند و این برای مردم بودن با برای خدا بودن هیچ منافاتی ندارد و خداوند متعال گفته است که باید برای مردم کار کنیم و خادم مردم باشیم .

وی در تذکری خطاب به مسئولین اعلام کرد: مسئولین امر نیز باید بدانند که امروز مهم‌ترین دغدغه مردم مشکلات معیشتی و اشتغال جوانان است و این امر محقق نخواهد شد، مگر در صورتی که ما به منابع انسانی متخصص و متعهد، منابع طبیعی و سرمایه خود تکیه کنیم که این در واقع همان اقتصاد مقاومتی است که مقام معظم رهبری بر آن تأکید دارند.

امام جمعه شهرستان شوط در ادامه خطبه‌های این هفته نماز جمعه خاطرنشان کرد: البته در پیروزی و تداوم انقلاب، نباید از امدادهای غیبی غفلت کنیم، این را نیز باید بدانیم، امدادهای غیبی نیز در سایه‌ ایمان و تقوا و حضور مردم در صحنه‌‌های مختلف انقلاب به دست می‌آید  

وی اذعان کرد: ملت ایران هر زمان احسان کردند که دشمنانشان برای براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به دنبال فتنه‌ای هستند، حضور شان در صحنه‌ پررنگ‌تر بوده و بنابراین با توجه به فتنه‌ اخیر دشمن، یقینا حضور مردم در 22 بهمن امسال، نسبت به سال‌های گذشته پررنگ‌تر خواهد بود.

 اساسی‌ترین عامل تحکیم بنیان خانوده محبت و از خود گذشتگی است

امام جمعه شهرستان شوط در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان اشاره کرد: خانواده به عنوان کوچکترین و اساسی‌ترین نهاد اجتماعی است که از نخستین روز زندگی بشر وجود داشته است.

وی ادامه داد: حضرت آدم به همراه همسرش حوا اعضای نخستین خانواده‌ای بودند که خداوند برای زندگی در روی زمین آفرید، بنابراین باید گفت که تاریخ تولد انسان و خانواده در یک روز است که این نشانگر ارزش والای خانواده در دیدگاه آیات وحیانی قرآن کریم است.

هاشمی با بیان اینکه باید در امر ازدواج به دو نکته‌ای که در تحکیم بنیان خانواده موثر هستند توجه کنیم، بیان کرد: نکته‌ اول اینکه خواستگاری باید از ناحیه مرد باشد، نه زن، این امر باعث می‌شود تا حرمت، حجب و حیا زن نیز حفظ شود که خود امر در تحکیم بنیان خانواده بسیار مؤثر است.

امام جمعه شهرستان شوط اضافه کرد: متأسفانه در برهه‌ای از زمان برای اینکه بتوانند حرمت، عفت، حجب و حیا زن را از بین ببرند، یک فیلم سینمایی ساختند و در این فیلم خواستند بگویند که هیچ مانعی ندارد که دختر نیز از مرد خواستگاری کند.

وی در خصوص نکته‌ دوم بیان کرد: مهریه زن می‌تواند حتی یاد دادن مسائل دینی باشد، این موارد نه تنها باعث می‌شود که جوان به راحتی بتواند ازدواج کند، بلکه خود این امر نیز باعث تحکیم بنیان خانواده است.

هاشمی اظهار کرد: بعضی‌ها خیال می‌کنند که بالا بودن مهریه باعث می‌شود که زندگی مشترک بقا داشته باشد اما عملا شاهد آن هستیم که عامل اصلی در تحکیم بنیان خانواده مادیات نیست، چه بسا بالا بودن مهریه خود عاملی بر افزایش طلاق باشد.

امام جمعه شهرستان شوط اعلام کرد: همه باید بدانند که اساسی‌ترین عامل تحکیم بنیان خانوده محبت ثابته و از خود گذشتگی بین زوج‌ها است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار