امام جمعه شهرستان نقده گفت:انقلاب اسلامی در ابعاد مختلف جای بحث و تحلیل دارد که مهمترین آن احیاء تمدن اسلامی و ایرانی است.
کد خبر: ۵۶۳۹۱۶
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۲ 09 February 2018

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام محمد حیدری‌زاد ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه نقده، با دعوت عموم نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و توصیه بر مواظبت از نفس اماره، اظهار کرد: انقلاب اسلامی در ابعاد مختلف جای بحث و تحلیل دارد که مهمترین آن احیاء تمدن اسلامی و ایرانی است.

وی تصریح کرد: تمدن اسلامی بر پایه عقل و وحی بنا شده و پیامبر اسلام(ص)آن را برپا کرد و امام راحل(ره) نیز دوباره این تفکر اسلامی را احیاء و در درس ها و کتاب ها و مبارزات خود آن را مطرح کردند و علاوه بر آن، زحمات زیادی کشیده و در نهایت موفق شد تشکیل حکومت اسلامی را به ثمر رسانده و انقلاب اسلامی هم زمینه ای برای تشکیل حکومت اسلامی بود.

امام جمعه نقده در ادامه با بیان اینکه این انقلاب تمدن ساز است، افزود: بی شک قدرت ایمان پایه و اساس آن بوده و قدرت علم ماوراء قدرت ها است و اگر بخواهیم به تمدن رسیده و تمام قله های علم را فتح کنیم باید قدرت علم از طریق جوان ها و نخبگان در جامعه به حرکت در آید.

وی با اشاره به هجمه های دشمنان و حضور آنان در منطقه، تصریح کرد: دشمنان هر اندازه فشار بیاورند ملت با استعداد ایرانی و فکر انقلابی و ایمان اسلامی تمام موانع را رفع می کنند، همانطور که سپاه قهرمان با نشان دادن یک فیلم از شهرک موشکی صدایشان را قطع و مایوسشان کرد.

وی تاکید کرد: باید با نگاه تمدنی به انقلاب نگاه کرد چون بزرگترین دشمنان جهان اعم از انگلیس و آمریکا اسیر این انقلاب شده چون با اینکه دست به دست هم داده و به هر طریقی بر علیه انقلاب وارد شده اند اما نمی توانند کاری انجام دهند.

خطیب نماز جمعه در ادامه افزود: هم اکنون مشکلاتی همچون بیکاری و گرانی وجود داشته و باید رفع و جبران شود و در این رابطه نگاه تمدنانه ما را امیدوار می کند و اگر تمام نظام سلطه و استکبار در جلوی ملت ایران ایستادگی کنند، اما کشورمان پیروز است.

حیدری زاد با بیان اینکه امروزه قدرت رسانه بالاترین قدرت است، گفت: دشمن با تمام توان و هر چه دارد با جنگ رسانه ای به جنگ ما آمده و تمام رسانه ها را بر علیه نظام اسلام و ارزش های مقدس اسلامی مثل حجاب، نماز جمعه، حوزه های علمیه، ارزش های انقلاب، جهاد، نهادهای انقلابی و رهبری بسیج کرده اند و اینها همه از هجمه های رسانه ای دشمن است.

 وی با اشاره به اینکه اگر به رهنمودهای رهبری اعتقاد و التزام داشته باشیم قطعا از این هجمه ها سلامت می گذریم، خاطر نشان کرد: باید به خودمان اعتماد کرده و سرمایه های خود را به خوبی بشناسیم و با روحیه انقلابی دشمن شناس باشیم.

امام جمعه نقده تصریح کرد: نباید به دشمنان اعتماد کرده و به نیروی جوان اتکا کنیم بلکه باید مبانی، اصول انقلابی و اندیشه های امام راحل(ره) و رهبری را خوب شناخته و انقلابی بمانیم تا در این صورت از این هجمه ها به سلامت بگذریم و همچنین باید امروزه فکر انقلابی و روح انقلابی کارساز و جهادی داشته باشیم.

وی در پایان با بیان اینکه حماسه حضور انقلاب را بیمه کرده است، ابراز کرد: 22 بهمن حماسه حضور و دشمن مایوس کن است و تمام دشمنان بر علیه نظام دست به دست هم دادند اما 22 بهمن امسال با حضور پرشور پیر، جوان و زن، مرد به جهانیان تماشایی بوده و ثابت خواهیم کرد که پشتیبان نظام و رهبری هستیم و آمریکا و همدستانشان هیچ غلطی نمی توانند بکنند.

حیدری زاد گفت: بعد از 22 بهمن خواهیم دید چه انقلابی شده و با این حضور 40ساله مردم در وضعیت های مختلف، رهبری انقلاب همچون سرو در جلوی تمام گردنکشان ایستاده است

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار