ما استقلال سیاسی را بدست آورده ایم ولی هنوز از نظر اقتصادی به استقلال نرسیده‌ایم.
کد خبر: ۵۶۴۳۶۵
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰ 10 February 2018
 
 

حجت الاسلام والمسلمین محسن غرویان استاد حوزه در مورد وضعیت جامعه ایران بعد از گشت 39 سال از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: ریشه همه این مشکلات نیز قدرت طلبی و هوای نفس و فاصله گرفتن از آن ارزش های اخلاقی است. هنوز هم فاصله طبقاتی در کشور به همان تعبیر کاخ نشین ها و کوخ نشین ها در کشور ما وجود دارد که این مشکل باید به وسیله اخلاق و معنویت حل بشود.

استاد جامعه المصطفی در گفت‌وگو با عصر ایران  ادامه داد : به طور نسبی می توانیم بگوییم که ما به برخی از آرمان های انقلاب رسیده ایم و یا در جهت آن آرمان ها حرکت کردهایم ولی به هدف ایده آل و نقطه مطلوب نرسیده ایم. نکته دوم این است که شعار ما استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بود. تقریبا می توان گفت که ما استقلال سیاسی را بدست آورده‌ایم ولی هنوز از نظر اقتصادی به استقلال نرسیده‌ایم.

وی افزود: ما در بعد های کشاورزی، اقتصاد، صنعت و تکنولوژی وابستگی داریم و به کشورهای دیگر نیازمندیم. ما هنوز نمی توانیم خودمان کشتی و هواپیما بسازیم و در صنایع بدین شکل هنوز به خودکفایی نرسیده ایم. در مسائل فرهنگی، متاسفانه اختلاف بین مسئولین ما بسیار زیاد شده است. از نظر اخلاقی نیز ما از برخی از آرمانهای انقلاب حتی فاصله گرفته ایم و تنزل پیدا کرده ایم.

غرویان خاطرنشان کرد: ریشه همه این مشکلات نیز قدرت طلبی و هوای نفس و فاصله گرفتن از آن ارزش های اخلاقی است. هنوز هم فاصله طبقاتی در کشور به همان تعبیر کاخ نشین ها و کوخ نشین ها در کشور ما وجود دارد که این مشکل باید به وسیله اخلاق و معنویت حل بشود.

این فعال سیاسی یاداوری کرد: حل شدن این موضوعات نیاز به یکسری کارهای انقلابی دارد. در چند روز اخیر دیدم که یک امام جمعه مانند آقای آل هاشم در تبریز دستور می دهد نرده های فلزی بین مردم و مسئولین برداشته شود و خودشان با تاکسی و اتوبوس به میان مردم می رود و در عمل نشان می دهد که می خواهد در میان مردم باشد و به همین دلیل هم محبوبیتش بالا می رود.

وی ادامه داد: امامان جمعه دیگر نیز باید یاد بگیرند و این تیم های گسترده حفاظت کاهش پیدا کند. تا اقدام عملی صورت نگیرد اعتماد مردم باز نمی گیرد. برخورد جدی با اختلاس ها و مفاسد اقتصادی باید جدی شود و مردم منتظر هستند که جواب علنی و عینی را ببینند تا به وسیله این اقدامات عملی اعتماد مردم به مسئولین بازگردد.

 

منبع:عصرایران

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار