نوه امام خمینی(ره) گفت: انقلاب اسلامی امانت الهی در دست ملت ایران است.
کد خبر: ۵۶۴۶۴۲
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱ 11 February 2018

به گزارش تابناک ارومیه، حجت‌الاسلام سید علی خمینی در جمع راهپیمایان ۲۲ بهمن ارومیه، گفت: ارومیه شهری معروف به صبر اخلاق و همراهی با آرمان‌های انقلاب اسلامی است و ملت آذربایجان حق بزرگی به گردن این نظام دارند؛ همه می‌دانیم این انقلاب و نظام برآمده از انقلاب شکوهمند اسلامی امانتی در دست ما است که شهدای ما خون خود را پای آن دادند، انقلاب اسلامی امانتی از ناحیه مبارزان انقلابی است که زیر شکنجه رژیم ستم شاهی بودند.

نوه امام خمینی(ره) ادامه داد: یکی از واجبات مسلم اسلامی حفظ امانت و امانتداری است، از منظر اسلام برخی موارد امانت الهی هستند، مانند دست و چشم و اعضاء بدن و روز قیامت پرسیده می‌شود که با این امانت‌ها چه کرده‌اید؟

وی اضافه کرد: در قیامت پرسیده خواهد شد که آیا با این دست امانت، دست مظلومی را گرفته‌اید؟ آیا با این پا قدم صدقی برداشته‌اید؟ این دنیا با همه سختی و راحتی خواهد گذشت آنچه اصل است این می‌باشد که با این نعمت‌هایی که خداوند به شما دادند چه کردید؟

نوه امام خمینی تاکید کرد: این دینی که زیر سایه آن زندگی می‌کنیم امانت الهی است و پرسیده خواهد شد آیا دین خدا را آن گونه که هست فهمیده و ترویج کرده‌اید؛ یکی از بزرگ‌ترین امانات در زمان حاضر انقلاب اسلامی است جمهوری اسلامی برآمده از خون شهیدان بوده، در این استان که سنگر انقلاب است، ۱۲ هزار شهید تقدیم انقلاب شده و هر خانواده‌ای شهیدی تقدیم این نظام کرده‌ و همه مسئولین ما باید بدانند که در مقابل خون شهدا مسئول هستند.

فرزند یادگار امام خمینی (ره) با بیان اینکه باید مراقب باشیم گروه‌های منحرف سردمدار این نظام نشوند، بیان کرد: از نظر اسلام طمع‌ورزان و قدرت‌طلبان حق ندارند سردمدار باشند، این طمع‌ورزان کسانی هستند که در زمان رفاه و فراوانی در کنار ما هستند اما در زمانی که به شدت و عسرت افتادیم ما را تنها می‌گذارند.

* یاری رسانی به انقلاب هم این نیست که فقط تمجید کنیم و اکر جایی انحرافی دیدیم باید تذکر بدهیم /ما نسبت به فساد اقتصادی ناراضی هستیم

نوه امام خمینی(ره) در بخش دیگری از سخنرانی خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن در ارومیه گفت: یاری رسانی به انقلاب هم این نیست که فقط تمجید کنیم و اکر جایی انحرافی دیدیم باید تذکر بدهیم چون ما انقلاب و نظام را دوست داریم و باید انتقاد کرده و از انحراف نهی کنیم.

وی اضافه کرد: دومین گروهی که باید مراقب باشیم انقلاب به دست آن‌ها نیافتد، مفسدان اقتصادی است که فقط برای پر کردن جیب خود و دوستان‌شان تلاش می‌کنند؛ البته اسلام و انقلاب با ثروت و سرمایه‌داران مخالف نیست بلکه با مفسدان اقتصادی مشکل داریم و ما نسبت به فساد اقتصادی ناراضی هستیم.

وی با اشاره به اینکه همه مردم از فساد اقتصادی ناراضی هستند، افزود: مسئولین باید توضیح دهند که برای جلوگیری از فساد اقتصادی و قطع دست این مفسدان از بیت‌المال چه‌کرده‌ایم؛ راه حفظ جمهوری اسلامی مقابله با مفسدان اقتصادی است و هیچ مصلحتی بالاتر از مبارزه با فساد اقتصادی با هر مبلغی و توسط هر مسئولی که می‌خواهد باشد، نیست.

حجت‌الاسلام خمینی در بخش دیگری از سخنان خود اشاره کرد: مسئولین باید از خودشان شروع کرده و در رتبه مردم عادی زندگی کنند، اگر مسئولی در تجملات غرق شود، مردم نسبت به انقلاب بدبین و ناامید می‌شوند؛ به عنوان یک مطالبه ملی از مسئولین می‌خواهیم که پس از ۴۰ سال پیروزی انقلاب اسلامی مثل مردم زندگی کنند و همه نهاد‌ها و قوا مسئول هستند.

وی در خصوص سومین گروهی که باید از آن‌ها بر حذر بود، گفت: دروغگویان و کسانی که وعده دروغ به مردم می‌دهند نیز نباید انقلاب به دست آن‌ها بیافتد.

نوه امام خمینی(ره) ابراز کرد: البته عیب‌جویی هم نباید وجود داشته باشد وقتی مشکلات را می‌بینیم باید پیشرفت‌هایی هم که وجود داشته هم ببینیم و عیب جویی با انتقاد کردن متفاوت است دشمنان به دنبال عیب‌جویی از نظام جمهوری اسلامی و تخریب بوده و در هر تریبونی که دارند به مقام معظم رهبری حمله می‌کنند، اما ملت ایران دلسوز نظام هستند و تفاوت انتقاد دلسوزانه و تخریب را می‌دانند.

حجت الاسلام خمینی با اشاره به حربه تفرقه‌افکنی دشمنان، ادامه داد: مراقب باشیم نگذاریم دشمنان بین‌ما انشقاق ایجاد کنند، دشمنان قیچی در دست دارد و هر روز به دنبال جدا کردن مردم از یکدیگر هست، روزی شیعه و سنی را و روزی ترک، کرد و بلوچ را می‌خواهد جدا کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار