کد خبر: ۵۶۴۷۵۰
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۳ 11 February 2018

 

رییس جمهوری اصل 59 قانون اساسی و مراجعه به آرای عمومی را راه حل بحث های اختلافی دانست. او سال چهلم انقلاب را سال نشاط نامید و گفت بیاییم سینه ها را از کینه ها بشوییم. ما همه با هم برادریم.
 

رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه هر کس که به قانون اساسی اعتقاد دارد، انقلابی است، گفت:‌ زمانی که انقلاب پیروز شد افرادی بسیاری در قطار انقلاب حضور داشتند. برخی خود خواستند که از این قطار پیاده شوند و برخی را هم ما پیاده کردیم که می‌توانستیم پیاده نکنیم.

حسن روحانی اصل 59 قانون اساسی و مراجعه به آرای عمومی را راه حل بحث های اختلافی دانست. او سال چهلم انقلاب را سال نشاط نامید و گفت بیاییم سینه ها را از کینه ها بشوییم. ما همه با هم برادریم.

به گزارش عصر ایران، حسن روحانی در مراسم سی‌ونهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با تبریک ایام سالگرد پیروزی انقلاب گفت:‌ از خداوند بزرگ عظمت و درود فروان را برای روح امام راحل و ارواح طیبه همه شهیدانی که با نثار جان خود انقلاب این سرزمین را به پیروزی رسیدند، می‌خواهم.

رییس‌جمهور با اشاره به‌آغاز چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: سال آینده که سال چهلم انقلاب است باید به معنای واقعی کلمه سال بلوغ این انقلاب باشد. از لحاظ تاریخی چه بخواهیم و چه نخواهیم چهلمین سال انقلاب اسلامی است اما در واقعیت باید وحدت و اتحاد ملی را بیش از گذشته در سال آینده شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه دولت، بخش خصوصی و نهادهای عمومی باید تلاش‌های خود را در سال آینده مضاعف کنند، بر لزوم افتتاح پروژه‌ها و طرح‌های بسیار در دهه فجر سال آینده تاکید کرد و گفت: اینکه ما شاهد بودیم امسال در یک روز و یک استان، 10 هزار میلیارد تومان طرح و پرورژه افتتاح شد که بخش بزرگ آن بر عهده بخش خصوصی بود، معنایش این است که ملت ما بیش از گذشته برای عظمت و آبادانی کشور امید دارد.

رییس شورای عالی امنیت ملی با تاکید بر اینکه وقتی انقلاب ما پیروزی شد که همه ما با هم بودیم و در قطار انقلاب مسافران فروانی وجود داشت، ادامه داد: به طور طبیعی برخی خود خواستند که از این قطار پیاده شوند و برخی را هم ما پیاده کردیم که می‌توانستیم پیاده نکنیم. امروز باید همه را مجددا دعوت به سوار کنیم. همه ما یک آرمان داریم و در پی عظمت ایران بزرگ هستیم. ما دنبال تفوق فرهنگ اسلام و هویت ایرانی اسلامی در دل جوانان عزیزمان هستیم.

روحانی ادامه داد:‌ما امروز در سرزمینمان نیاز به همه اصولگرایان، اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان و به همه ملتی که اعتقاد به قانون اساسی دارند، داریم. هرکس به این قانون اعتقاد دارد، او انقلابی است. تمام اقوام و مذاهب، تمام ادیان از اسلام، یهودیت، محسیحت و زرتشتی و هرکس که این قانون اساسی را قبول دارد، انقلابی است و باید به او احترام بگذاریم. بزرگترین ثمره انقلاب و میراث امام، قانون اساسی ما است. این معیار را همواره به عنوان معیار اساسی برای وحدت و اتحاد بدانیم.

روحانی با بیان اینکه ما در یک سال گذشته بیش از همه سالها سرمایه گذاری مستقیم را جذب کردیم که این به معنای رشد ایران است گفت: ما توانستیم میلیاردها دلار سرمایه خارجی را جذب کنیم.

وی با اشاره به اینکه در این مدت توانستیم پنج میلیارد یورو را جذب کردیم اظهار داشت: در نفت و گاز در میدان های مشترک پیشرفت زیادی داریم که این به معنای توانمندی ملت ایران است.

رییس جمهور گفت: امسال برای اولین بار در تولید و استخراج گاز در پارس جنوبی از قطر پیشی گرفتیم و تولیدمان از پارس جنوبی ۲۸۵ میلیون متر مکعب در روز بود که امروز در این میدان ۵۵۳ میلیون متر مکعب تولید داریم.

وی افزود: تولیدمان در ظرف ۴ سال به دو برابر افزایش پیدا کرده است که این موفقیت ملت در میدان‌های مشترک است که اگر برداشت نکنیم همسایه‌مان آن را بر می‌دارد.

روحانی با بیان اینکه در حوزه نفت در غرب کارون چند سال پیش و در آغاز دولت ۷۲۰ هزار بشکه استخراج می کردیم،گفت: امروز برداشت ۳۰۵ هزار بشکه در روز به معنای حراست از سرمایه کشور است.

وی به پیشرفت کشور در زمینه صنعتی اشاره کرد و گفت: پروژه فولاد را افتتاح کردم. امروز ایران در تولید آهن اسفنجی رتبه اول را در سطح جهان دارد که این افتخار برای ملت است. ظرفیت تولید ما ۳۲ میلیون تن در فولاد است.

رییس جمهور گفت: ما امروز قدرت بزرگ در پتروشیمی هستیم. ۵ فاز از پارس جنوبی را افتتاح کردیم که این حرکت در مسیر توسعه است. ما هجدهمین اقتصاد در سطح جهان هستیم. در محصولات استراتژیک به خودکفایی رسیدیم در گندم و گازوئیل نه تنها به خودکفایی رسیده ایم بلکه صادر هم می‌کنیم.

روحانی گفت: سال آینده در بنزین به خودکفایی خواهیم رسید.

وی با اشاره به اینکه به ۱۹۰۰ هزار تن در تولید شکر رسیدیم گفت:در صادرات غیر نفتی پیشی گرفتیم هر چند واردات بیش از صادرات است اما امسال به همان اندازه صادرات غیر نفتی خواهیم داشت.

روحانی با بیان اینکه در زیربنای اینترنتی جلوتر از کشورهای همسایه هستیم گفت: ۲۰۰هزار شغل در سایه اینترنت و پهنای باند و موبایل نسل ۳ و ۴ ایجاد کردیم و این مسیر را ادامه می‌دهیم.

وی ادامه داد: ۲ هزار شرکت دانش بنیان توانسته به جایگاه تولید برسد. ۵ استان به ریل وصل شده یا در ماه اینده وصل خواهد شد.۴۶۷ کیلومتر ریل در عرض یکسال و هزار واگن باری به ناوگان ما افزوده شده است و شاهد پیشرفت قابل ملاحظه در این زمینه هستیم.

وی گفت: ما حقمان را در بازار نفت پس گرفتیم.

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه اکنون ۱۷ میلیون نفر در سطح ابتدایی، متوسطه و دانشگاه در حال تحصیل هستند، اظهار کرد: اکنون ۱۳ میلیون نفر در مدارس و ۴ میلیون نفر در دانشگاه مشغول تحصیل هستند. ما از لحاظ رشد و توسعه نیروی انسانی جز کشورهای پیشرو هستیم.

وی با بیان اینکه مادر این ۳۹ سال توانستیم در استقلال و طرد قدرت‌های بیگانه موافق باشیم، اضافه کرد: امروز هیچ قدرت خارجی نمی‌تواند در سرنوشت ایران عزیزمان تاثیرگذار باشد. امروز دیگر هیچ قدرتی در برنامه ریزی در بخش‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی کشور دخالت ندارد و ملت با استقلال روی پای خود ایستاده است.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه مردم در حاکمیت ملی در تمام زمینه‌ها در پای صندوق‌های رای حاضر می‌شوند، گفت:‌ بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، ۱۲ دوره انتخابات ریاست جمهوری، ۱۰ دوره مجلس شورای اسلامی، ۵ دوره مجلس خبرگان و ۵ دوره انتخابات شورای شهر برگزار است. مردم ما با انتخابات و صندوق رای و حاکیمت ملی مسیر خود را پیموده‌اند و خواهند پیمود.

روحانی خاطرنشان کرد: ما کشوری هستیم که در طول ۳۹ سال به خوبی از کشورمان دفاع کردیم. ما در یک روز در والفجر ۸ توانستیم موفقیت‌های بزرگی را به دست آوریم و از کارون عبور کنیم. در یک روز با ۱۴۰ فروند هواپیما مراکز دشمن را در عراق بمباران کردیم و در کمتر از دو ماه از ۲۲ بمهن ۶۴ تا ۱۵ فرودین ۶۵ ، ۶۳ فروند هواپیمای دشمن را ساقط کردیم.

رییس شورای عالی امنیت ملی به تلاش نیروهای ارتش، سپاه، بسیج، نیروی انتظامی و امنیتی برای دفاع از کشور اشاره کرد و گفت: در منطقه شاهد هستیم در هرکجا که تروریست‌ها خواسته‌اند وارد شده و کشتار انجام داده‌اند اما تروریست‌ها هرگاه نزدیک مرز ایران شدند، در مواجهه با نیروهای وزارت اطلاعات یا سپاه یا اسیر شدند یا کشته. این به معنای پیشرفت دفاعی کشور است.

وی ادامه داد: ما امروز خودمان ناوچه، هلی‌کوپتر، هواپیما، تانک، رادار، موشک ضدهوایی، ماهواره و ماهواره بر را خودمان می‌سازیم.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار