هزار و صد و بیست و چهارمین بسته ویژه خبری «تابناک»؛
رصد‌خانه «تابناک»، خبرهایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیترهایی مانند:نماینده از ترس رای نیاوردن از «فتنه ۸۸» سخن نمی‌گویند/ ابتکار: نگران دستگیری فعالان محیط زیست هستم//کنایه‌های حسام‌الدین آشنا به دستگاه قضایی و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۶۴۸۳۴
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۰ 12 February 2018

تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

نماینده از ترس رای نیاوردن از «فتنه ۸۸» سخن نمی‌گویند


ذوالنور، نماینده عضو پایداری و مردم قم با اشاره به فتنه 88 و اهمیت این روز عنوان کرد: سال گذشته روز 9 دی در مجلس خبرنگاران از نمایندگان در مورد فتنه پرسیدند اما آن‌ها در مورد فتنه چیزی نگفتند که به خاطر ترس از دست دادن رأی است. ذوالنور با اشاره به مشکلات کشور تصریح کرد: اگر مردم متوجه شدند که مسئولین اقدامی برای رفع مشکلات جامعه انجام نمی‌دهند به خاطر اشتباه در رأی است، مسئولین اقدامی انجام نداده و خود مردم باید او را کنار بگذارند.

قرار نبود صدور انقلاب با توپ و تانک باشد


محمدرضا باهنر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: انتقال ارزش‌های انقلاب به نسلی که امام را ندیده اند، اتفاق جالبی است و ساقط شدن جنگنده رژیم صهیونیستی پدیده مهمی است که دیگر ابهت رژیم صهیونیستی را به طور کامل آب کرده است. زمانی رژیم صهیونیستی ادعا داشت که تمام سرزمین‌های اطراف را تحت نظر دارد و نقطه‌ای دور از دسترس آن وجود ندارد اما حالا داستان عوض شده است، دیگر دوران بزن و در رو به پایان رسیده است. رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به اینکه از ابتدا قرار نبوده صدور انقلاب با توپ و تانک باشد، گفت: ما امکانات دفاعی داریم و به دنبال امکانات تهاجمی نیستیم، اما از خودمان حتی خارج از مرز‌ها دفاع می‌کنیم. باهنر اضافه کرد: یک کارشناس آمریکایی گفته بود انقلاب اسلامی مانند زلزله‌ای است که امواج آن منطقه را فراخواهد گرفت و این اتفاق امروزه رخ داده است، رژیم‌های مستبد منطقه دیگر نمی‌توانند دوام بیاورند، هر کجا که منافع آمریکا اقتضا کند آن‌ها را قربانی می‌کند.

تبعیض و قانون شکنی بیشتر از تهدید بیرونی نگران کننده است


علی اکبر ناطق نوری، با تبریک سی و نهمین سالگرد انقلاب اسلامی گفت: حرف های اسرائیلی های و آمریکاییها تهدید نیست، بلکه این نوع تهدیدها سبب انسجام بیشتر مردم می‌شود . من هر سال در راهپیمایی شرکت می‌کنم، امسال انسجام و حضور پرشور بیشتری را شاهدیم. حضوری توام با شعور و پر نشاط. این حضور پاسخ همان تهدیدهایی است که کردند ؛ تهدیدها ملت ما را بیشتر منسجم می کنند . وی تاکید کرد: امیدواریم مسئولان قوای سه گانه منسجم تر و متحدتر با هم و با همدلی شان مشکلات مردم را بتوانند حل کنند؛ چرا که مردم ما از تهدیدهای بیرونی نگران نیستند آن چیزی که مردم ما را نگران می کند، تبعیض ها قانون شکنی ها و بی قانونی ها است. ناطق نوری در تشریح این گفته، یادآور شد: حرفهایی که گاهی مسئولین نسبت به هم می‌زنند دل مردم را خالی می‌کند، اگر مسئولان کشور حرکت ملت را داشته باشند ملت ما همیشه در صحنه بوده اند و خواهند بود.

واکنش قالیباف به گزارش تخلفات نجفی: قوه‌قضائیه رسیدگی می‌کند!


محمدباقر قالیباف در راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب درباره تاکیدات مقام معظم رهبری برلزوم برخورد با فساد اقتصادی در کشور گفت: مبارزه با فساد اساس کار است و اگر با فساد برخورد نشود طبیعتا موجبات ضعف، ناکارآمدی و ایجاد مشکلات بیشتری فراهم می شود. امیدواریم هم مسئولین در این کار تلاش بیشتری کنند و هم مردم بیشتر در این زمینه در صحنه باشند و ان‌شاءالله قوه قضائیه همانطور که هم اکنون به صحنه آمده واقعا بتواند با این موضوعات برخورد کند و نتیجه را به اطلاع مردم برساند. قالیباف در پایان در پاسخ به پرسشی درباره اظهارات شهردار فعلی تهران مبنی بر وقوع برخی تخلفات مالی در دوران شهردار گذشته تاکید کرد: اگر موردی در این زمینه وجود داشته باشد، حتما قوه قضائیه رسیدگی می کند.

نماینده ولی فقیه در سپاه: بی‌تفاوتی مردم به بی‌حجابی نگران کننده است


حجت‌الاسلام سعیدی، نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به اینکه تهدید دوم بحث شریعت است، تصریح کرد: نباید بی‌تفاوت بود. مردم باید توجه داشته و بی‌قرار باشند. بحث بدحجابی و بی‌حجابی، عرفی‌سازی برخی مسائل و بی‌تفاوتی مردم بسیار نگران کننده است. نباید مردم از کنار این قضایا بگذرند. بحث دوم بی‌تفاوتی مسئولان است. دولت در ترویج اخلاق نقش دارد. زمانی که خداوند تمکن اداره جامعه را به دست بندگانش می‌سپارد از آنان توقع دارد. اقامه نماز، امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر الزاماتی دارد. باید زمینه گرایش ارزش‌ها برای مردم فراهم شود. دولت مسئولیت و نقش دارد. وی افزود: دشمن دنبال تغییر ذائقه و فرهنگ، تخلیه روحیه انقلابی و بی‌تفاوتی نسبت به دین و انقلاب است. این امانت الهی است. ولایت‌فقیه، ولی‌فقیه، شریعت و انقلاب امانت الهی هستند، تکلیف این است که این امانات الهی پاسداری شوند.

حمایت پرویز پرستویی از پژمان جمشیدی بعد از تمسخر در جشنواره فجر


پرویز پرستویی در واکنش به اعلام نام پژمان جمشیدی به عنوان کاندیدای دریافت جایزه نقش مکمل مرد در سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر در صفحه اینستاگرامش نوشت: «پژمان عزیز، به قول خودت، چهار سال فحش، چهار سال تهمت، چهار سال فشار، چهار سال صبر، چهار سال تلاش و حالا کاندیدا با تمام وجود بهت تبریک می‌گم. نگران نباش تا بوده همین بوده و خواهد بود. قابل توجه اون‌هایی که زمان اعلام کاندیدا شدن تو خندیدند. یادمون نره زنده‌یاد فردین هم کشتی‌گیر بود و تبدیل به یک اسطوره بیادماندنی شد حتما لیاقتش رو داشته، زنده‌یاد عزیز اصلی هم از فوتبال به سینما اومد و در خیلی از فیلم‌ها خوش درخشید و…مبادا صدای خنده‌ها، تو رو از راهی که پیش گرفتی مایوس کنه. تو در تئاتر، تلویزیون و سینما از مردم جواب گرفتی و حتما لیاقتش رو داشتی، حالا هم پشتت به همین سرمایه‌های مردمی گرم باشه. حرف زیاده…. روح مادرت شاد و آرزوی سرفرازی برایت دارم و در آخر به همه عزیزانی که کاندیدا شدن و همه کسانی که امشب سیمرغ خواهند گرفت تبریک می‌گم و به اون کسانی که صدای خنده‌شان را در یک رسانه ملی شنیدم می‌خوام بگم ما قراره با هم بخندیم، نه به هم…»

توضیح دادستان درباره مرگ دکتر سیدامامی در زندان: خودکشی کرد


دادستان تهران در خصوص حفظ و انسجام وحدت کلی گفت: مبنای پیروزی انقلاب بر أساس حضور جدی مردم بود و با حضور مردم انقلاب تداوم پیدا کرد. جعفری دولت آبادی دادستان تهران در گفت‌وگو با ایلنا، در خصوص حفظ و انسجام وحدت کلی گفت: مبنای پیروزی انقلاب بر أساس حضور جدی مردم بود و با حضور مردم انقلاب تداوم پیدا کرد. وی افزود: در همه بزنگاه‌های تاریخی این حضور مردم بوده است که همه توطئه‌ها را خنثی کرده است. دادستان تهران افزود: نظام ٤٠ سال است که از حضور مردم بهره می‌برد در نتیجه مسئولان باید قدر آنها را بدانند و مشکلاتشان را برطرف کنند. جعفری دولت آبادی با اشاره به مشکلات اقتصادی خاطرنشان کرد: مسئولان باید قدر همت و حضور مردم را بدانند و از توان آنها برای حل معضلات اقتصادی استفاده کنند و از توانایی آنها بهره ببرند. وی در پاسخ به این سوال که آیا فرد بازداشتی که فعال محیط زیست بوده در زندان خودکشی کرده است و آیا ارتباطی با پرونده دستگیری جاسوسان دارد یا خیر؟ گفت: این فرد یکی از همان متهمان بوده است و با توجه به اینکه می‌دانسته است اعترافات زیادی هم علیه وی شده و هم خود اعترافاتی داشته متاسفانه در زندان دست به خودکشی زده است.

واکنش شمخانی به بازداشت فعالان محیط‌زیست: فعالیت‌شان ابهام داشت


علی شمخانی در راهپیمایی ۲۲ بهمن و در واکنش به بازداشت چند نفر از فعالان محیط زیست نیز بیان داشت: گویا این بازداشت‌ها در شب گذشته اتفاق افتاده است و هنوز اطلاع دقیقی از آن ندارم. دبیر شورای امنیت ملی گفت: در پشت فعالیت‌های مأموران تخصصی برخی از Ngo‌ها در حوزه‌هایی مانند بهزیستی، زنان، محیط زیست و آب؛ هاله‌ای از ابهام در ارتباطات وجود دارد که در حال بررسی است.

کنایه‌های حسام‌الدین آشنا به دستگاه قضایی


حسام‌الدین آشنا در حساب توییتر خود نوشت: نه جامعه شناسان دین خودکشی می کنند نه حامیان حیات وحش

او ساعاتی بعد هم در توییتر نوشت: قاضی ها و دادستان ها و ضابط ها و بازپرس ها و بازجوها نه معصومند ، نه بی خطا و نه خالی از حب و بغض. همانگونه که نظارت بر قوه مجریه ضروری است اعمال نظارت بر رفتار با متهمان ومحکومان هم ضروری است. مصیبت یک مرتضوی برای یک کشور کافی بود؛ او را تکثیر نکنیم.

اعتراضات مشهد به‌خاطر خط بی آر تی بود!

حسن نوروزی سخنگوی کمیسیون حقوقی قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: اعتراضات در مشهد به دلیل خط بی آرتی بود که شهرداری مشهد بین میدان شهدا و دروزاه قوچان در یک خیابان چهل متری احداث کرد. کسبه را تحریک کرد که نرده‌های بی آر تی را بردارند و این مشکلات ایجاد شود. کم کم به همه‌ی شهرها تسری پیدا کرد و ضد انقلاب هم توانست از آن سو استفاده کند./انصاف نیوز

لاریجانی: پرداخت یارانه‌ها از پایه غلط بود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: قرار بود یارانه فقط به نیازمندان پرداخت شود و منابع حاصل از آن صرف امور دیگری شود، از این رو پرداخت یارانه‌ها از پایه غلط بود.

معاون سازمان محیط زیست بازداشت شد؟

نماینده عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی از بازداشت یکی از معاونین رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست خبر داد.روز گذشته دادستان تهران از بازداشت 6 فعال محیط زیستی خبر داد که به گفته او متهم به جاسوسی در حوزه محیط زیست هستند.محمود صادقی درباره این خبر در توییتی نوشت: «در جریان پیگیری هایم برای اطلاع از علت بازداشت فعالان محیط زیست و چگونگی مرگ دکتر کاووس سید امامی، مطلع شدم دیروز کاوه مدنی معاونت بین الملل، نوآوری و مشارکت اجتماعی فرهنگی سازمان حفاظت محیط زیست نیز بازداشت شده است!»مدنی استاد مرکز سیاست محیط زیست امپریال کالج لندن (کالج سلطنتی لندن) و استاد مدعو دانشکده مهندسی عمران دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی است که چندی پیش به عنوان معاون بین‌الملل، نوآوری و مشارکت فرهنگی - اجتماعی منصوب شده بود

خبر رئیس اطلاعات سپاه از دستور کار جدید دشمن

رئیس سازمان اطلاعات سپاه از دستور کار دشمنان انقلاب اسلامی برای ایجاد گروهکهای ضدامنیتی جدید خبر داد.حجت‌الاسلام حسین طائب رئیس سازمان اطلاعات سپاه در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرگزاری تسنیم با اشاره به حضور پرشمار مردم در راهپیمایی 22 بهمن گفت که بحمدالله در آستانۀ چهل سالگی انقلاب اسلامی، حضور پرشور مردم در این راهپیمایی عظیم مانند همیشه پشتوانه مردمی و اقتدار نظام را نشان داد و سبب تقویت همبستگی ملی شد.وی خاطرنشان کرد: برآیند چهار دهه رویارویی جمهوری اسلامی با نظام سلطه در محیط منطقه‌ای و بین‌المللی، بیانگر تقویت مؤلفه‌های قدرت انقلاب اسلامی و شکست سیاست‌ها و پروژه‌های ضدمردمی و ضد اسلامی بوده است و تسلط ما بر داعش و سایرگروه‌های تروریستی منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای، سبب شده تا دشمن به فکر گروهک‌سازی‌های جدید برای ایجاد ناامنی باشد.رئیس سازمان اطلاعات سپاه افزود: اشراف ما نشان می‌دهد در وقایع اخیر نیز گروهک‌های بدنام با هدایت دشمنان اصلی ملّت؛ از مطالبات اقتصادی به حق مردم سوءاستفاده و تلاش کردند با تولید ناامنی خواسته‌های ملت را منحرف کنند.حجت‌الاسلام طائب ادامه که "البته اقدامات آنها بی‌پاسخ نخواهد ماند و در وقت مناسب به آنها سیلی خواهیم زد."

واکنش نجفی به بودجه‌های شهرداری

محمدعلی نجفی گفت: شهرداری تهران وارد فعالیتهای خارج از ماموریت ذاتی خود در حوزه های فرهنگی و اجتماعی شده بود، این فعالیتها به تدریج حذف خواهند شد.شهردار تهران با اشاره به فعالیت‌های شهردار ی تهران در حوزه فرهنگی و هنری افزود: اقدامات شهرداری تهران موازی کاری با وزارت ارشاد نیست و در چارچوب وظایف مدیریت شهری است.وی ادامه داد: البته در گذشته شهرداری وارد فعالیت هایی شده بود که جزو ماموریت های اصلی شهرداری تهران نبود. سیاست شهرداری جدید چه در حوزه اقدامات فرهنگی و اجتماعی و چه در دیگر حوزه ها، این است که روی ماموریت های اصلی شهرداری متمرکز شویم.نجفی گفت: شهرداری باید روی مطالبات اصلی مردم شهر تمرکز داشته باشد، برخی فعالیت های حاشیه ای شهرداری به تدریج کم شده و در نهایت کنار گذاشته خواهد شد.شهردار تهران در مورد آن بخش از فعالیت‌ها که به مرور حذف خواهد شد، گفت: به دلیل احتمال بروز برخی سوءتفاهم ها در حال حاضر این اقدامات را ذکر نمی کنیم. بارها گفته شده که چه در رابطه با تنظیم بودجه سال ۹۷ و چه در تنظیم فعالیت های سال ۹۷ اولویت ما به اقدامات اصلی و ماموریت‌های ذاتی شهرداری اختصاص خواهد یافت. در این راستا ماموریت‌هایی که خیلی ضرورتی به انجام آن از سوی شهرداری نیست به تدریج حذف خواهد شد.وی گفت: حذف فعالیت‌های خارج از ماموریت شهرداری چیزی نیست که به یکباره انجام شود زیرا خواه یا ناخواه شهرداری در دوره های گذشته عهده‌دار وظایف دستگاه‌های دیگر شده است و اگر بخواهیم به ناگهان کنار بکشیم، ممکن است یک خلاء در ارائه خدمات به مردم ایجاد شود./مهر

توصیه ولایتی خطاب به مکرون

 دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی در دیدار با هیئت فرانسوی گفت: ایران درباره توان دفاعی و موشکی خود از هیچ کسی اجازه نمی‌گیرد.علی‌اکبر ولایتی دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی در حاشیه همایش هم‌اندیشی میهمانان خارجی شرکت‌کننده در جشن‌های دهه فجر انقلاب اسلامی با هیئتی فرانسوی به ریاست "ژاک هوگارد" دیدار و گفتگو کرد.مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل گفت: انتظار ما این بود که آقای امانوئل مکرون در موضوع برجام مواضع مستحکم‌تری اتخاذ کند نه اینکه به توصیه ترامپ با آلمان و انگلیس در جهت اصلاح برجام نشست برگزار کنند.ولایتی با بیان اینکه برجام نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد نخواهد شد، افزود: اینکه مواضع دولت فرانسه با فشار و توصیه‌های ترامپ تغییر می‌کند نشان دهنده آن است که مدیریت مستقل فرانسه در بلوک غرب دچار اخلال شده است./تسنیم

 ابتکار: نگران دستگیری فعالان محیط زیست هستم

معصومه ابتکار در پاسخ به این سوال که به نظر شما علت دستگیری برخی فعالان محیط زیست و مرگ یکی از این افراد در بازداشتگاه چیست، تصریح کرد: ترجیح می‌دهم در حال حاضر اظهارنظری در این‌باره نداشته باشم اما به شدت نگران هستم.او در پاسخ به این سوال که در زمان ریاست شما در سازمان حفاظت محیط زیست با طرح‌های انتقال آب مخالفت می‌شد درحالی‌که این روزها زمزمه‌هایی در زمینه انتقال آب شنیده می‌شود، نظر شما در این باره چیست؟ گفت: نظر خودم را در زمانی که معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست بودم، در این باره مطرح کرده‌ام. این نظرات براساس کارهای کارشناسی علمی و تخصصی شده مطرح شده است. در حال حاضر نیز در این باره نظری ندارم./ایلنا

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار