کد خبر: ۵۶۵۳۷۶
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۵ 13 February 2018
 
رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی از افزایش بیش از 70 درصدی استقبال مردم از جشنواره فیلم فجر در استان خبر داد

جوان پرس : رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی از افزایش بیش از 70 درصدی استقبال مردم از جشنواره فیلم فجر در استان خبر داد

احد هوشمند در گفت و گو با ایسنا  با اشاره به استقبال کم نظیر مردم از اکران فیلم های سی و ششمین دوره جشنواره بین المللی فیلم فجر خاطرنشان کرد: در مجموع 9 هزار و 710 نفر از 15 فیلم اکران شده استقبال  کردند که شامل 5 هزار و 530 نفر در بخش کودک(سیمرغ پروانه ها) و 4 هزار و 180 نفر در بخش سودای سیمرغ میشود که نسبت به سال گذشته شاهد افزایش 70 درصدی استقبال کنندگان در جشنواره بوده ایم.

هوشمند تصریح کرد: در این دوره از جشنواره فیلم فجر در استان، 15 فیلم مشتمل بر 10 فیلم در بخش سودای سیمرغ و 5 فیلم در بخش کودک اکران شد که به طور متوسط از هر فیلم 647 نفر استقبال کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: بخش کودک( سیمرغ پروانه ها) جشنواره سی و ششم فیلم فجر در 8 سانس و به صورت رایگان اکران شد.

رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی در خصوص پرمخاطب ترین فیلم های سی ششمین دوره جشنواره فیلم فجر در استان نیز گفت: فیلم های به وقت شام با 1هزار و500 نفر ، بمب با 650 نفر  و سو تفاهم با 547 نفر بازدید به ترتیب پرمخاطب ترین فیلم های این دوره از جشنواره در استان بوده اند.

وی تبلیغات مناسب و کاهش 40 درصدی بهای بلیط ها را از جمله دلایل استقبال بی نظیر مردم از اکران فیلم های سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر دانست و افزود: بهای هر بلیط در این دوره از جشنواره 6 هزار تومن بود که و به ادارات و افرادی که اقدام به خرید بیش از 20 بلیط می کردند بلیط ها به صورت نیم بها نیز ارائه می شد.

هوشمند با بیان اینکه در بخش استانی نماینده ای از آذربایجان غربی حاضر نبود تصریح کرد: در 30 سال گذشته حتی یک فیلم سینمایی نیز در استان تولید نشده است که اصلی ترین دلیل این امر نیز نبود اسپانسر و تهیه کننده خصوصی و دولتی است.

به گزارش ایسنا، اکران فیلم  های سی و ششمین دوره جشنواره بین المللی فیلم فجر از 14 تا 22 بهمن با نمایش 15 فیلم در سینما آزادی ارومیه انجام شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار