کد خبر: ۵۶۵۳۸۲
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۹ 13 February 2018
 

رییس فراکسیون امید مجلس با ابراز تاسف از درگذشت کاووس سیدامامی در بازداشت خواستار بررسی این موضوع از سوی دادستان و نهادهای نظارتی در قوه قضاییه و همچنین ارائه هرچه سریعتر گزارشی در این باره شد.

به گزارش ایسنا، محمدرضا عارف اظهار کرد: خودکشی یک بازداشتی آن هم یک استاد دانشگاه اتفاق بسیار ناگواری بود؛ به خصوص که این اتفاق در شرایطی رخ داد که ما در آستانه برگزاری جشن انقلاب بودیم.

وی افزود: در دو روز گذشته فراکسیون امید پیگیری‌هایی در این زمینه انجام داد و امروز هم پیگیری‌هایی در مجلس انجام دادیم. ابهامی در این زمینه وجود داشته که اگر خودکشی قطعی است باید عواملی که قصور داشتند معرفی شوند.

عارف ادامه داد: طبیعتا فردی که بازداشت می‌شود باید تحت مراقبت و نظارت باشد و اگر عواملی که ناظر بودند قصور کردند باید با آنها برخورد شود.

وی افزود: دوستان ما با خانواده ایشان جلساتی داشتند و در جریان برخی مسائل قرار گرفتند، همچنین در مجلس جلساتی داشتیم و یکی از مسئولین نهادهای امنیتی گزارشی به نمایندگان ارائه کرد و قرار است فردا نیز پیگیری‌هایی در این زمینه انجام شود.

عارف یادآور شد: خواهش من از نهادهای نظارتی در قوه قضاییه و دادستان محترم این است که به طور جدی مساله را بررسی کنند و هرچه سریعتر گزارش شفاف و روشنی را به مردم ارائه کنند تا ذهنیت‌هایی که در جامعه هست رفع شود و مردم از این موضوع اطمینان پیدا کنند.

رییس فراکسیون امید همچنین یادآور شد: امروز همچنین فیلمی برای تعداد محدودی از نمایندگان به نمایش گذاشته شد. این فیلم در اتاقی بود که ایشان (سیدامامی) نگهداری می‌شد و گفتند چون استاد دانشگاه بود سوئیت خوبی در اختیارش قرار دادند. در این فیلم ایشان با پرتاب یک شیء تلاش داشت لامپ را بشکند و پیراهنش را درآورد و تلاش کرد از آن به عنوان ابزاری برای دار زدن خود استفاده کند.

براساس گزارش سایت فراکسیون امید، وی در پایان یادآور شد: قرار شد اگر فیلم دقیق‌تری وجود دارد در اختیار نمایندگان قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار